Skip to content

Išvengti peršalimo ligų padeda ir gera nuotaika

Jonas BALTAKIS

Kartu su rudeniu į Lietuvą grįžo ūmiosios viršutinių kvėpavimo takų infekcijos. Vieni šiemet jau persirgo peršalimo ligomis, kiti dar gali susirgti, nes priekyje – žiema. Net ir šį kaip reta švelnų rudenį šaltojo sezono ligos puldinėja, nors po vasaros, rodos, vitaminais prisotintas organizmas turėtų intensyviai kovoti su ligomis. Apie tai kalbėjomės su bendrosios praktikos gydytoju Artūru JASIULIU.

– Gydytojau, kokios yra priežastys puldinėti peršalimo ligoms, kai šiųmetis ruduo – ir sausas, ir šiltas?

– Peršalimo ligos – vienas būdingiausių sveikatos sutrikimų rudens ir žiemos sezono metu. Peršalimą gali sukelti daugiau nei 200 skirtingų virusų. Dažniausiai šios ligos simptomų atsiranda tada, kai organizmas labai sušyla, o po to staigiai atvėsta. Atkreipkite dėmesį į tai rengdami vaikus!

– Kokie viršutinių kvėpavimo takų infekcijos simptomai? Kaip juos atskirti nuo gripo?

– Slogą ir kosulį dažniausiai lydi neaukšta temperatūra, gerklės paraudimas ir perštėjimas, bendras silpnumas bei galvos skausmas. Užsikrėtus gripu, vargina raumenų maudimas, energijos stoka,  sausas kosulys, pakyla aukšta temperatūra.

–  Dažnas nekreipia dėmesio į tokius simptomus, sako, praeis…

– Peršalimo ligos pavojingos asmenims, kurių imunitetas yra silpnesnis. Pirmiausia tai mažiems vaikams, seneliams, sergantiems lėtinėmis ligomis. Organizmą labai nualina lėtinės inkstų, širdies, plaučių ligos, cukrinis diabetas. Peršalimo ligos dažniausiai trunka 8–14 dienų ir neturi jokių pasekmių sveikatai, tačiau kai kuriems ligoniams gali išsivystyti komplikacijų: otitas, sinusitas, bronchitas ar pneumonija. Jei peršalimo simptomai užtrunka ilgiau nei dvi savaites, būtina kreiptis į gydytoją.

– Ką patartume, kad nepatektume į ligos glėbį?

– Jei esate linkę greitai susirgti, venkite masinių susibūrimų, blogu ir nepalankiu oru susilaikykite nuo išvykų ar lauko darbų. Kaip prevencinė priemonė būtina tinkama apranga. Labai svarbu stiprinti savo organizmo atsparumą: grūdintis, sportuoti, gerai pailsėti. Nemažiau reikšminga ir mityba, nes įvairūs badavimai, nesubalansuota baltyminė mityba turi įtakos imuninės sistemos būklei.

– Jei jau peršalimo neišvengėme, kaip greičiau pasveikti, ką vartoti?

– Jei susirgote, stenkitės neapkrėsti aplinkinių. Kosint ar čiaudint derėtų prisidengti burną, nosį, naudotis vienkartinėmis servetėlėmis. Peršalimo ligas sukelia virusai, todėl antibakteriniai preparatai neveiksmingi. Pakilus temperatūrai, neskubėkite tuoj pat ją numušti vaistais. Jei jaučiatės pakankamai gerai ir nesergate sunkiomis lėtinėmis ligomis, leiskite organizmui pačiam kovoti su infekcija. Aukštesnei temperatūrai organizmo gynybinės reakcijos efektyvesnės. Temperatūrą mažinančių vaistus rekomenduojama vartoti, kai temperatūra pakils virš 38 laipsnių. Peršalus tinka įvairios vaistažolių arbatos – čiobrelių, liepžiedžių, ramunėlių, šeivamedžių, šalavijų, kmynų ir kt. Dažnai sergantiems peršalimu, dažniau reikia vartoti ežiuolės preparatus, bičių produktus, žuvų taukus, vitaminą C.

– Ar turi bent trupinį reikšmės tokioms ligoms išvengti gera nuotaika, humoras?

– Jau mokslininkai įrodė, kad peršalimas ir infekcijos bejėgiai prieš humoro jausmą ir gerą nuotaiką. Dovanokite ją kasdien aplinkiniams ir patys džiaukitės maloniomis smulkmenomis!

– Ačiū už pokalbį, būkite sveiki!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Dar nėra komentarų, būkite pirmasis pakomentavęs!


Pridėti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *