Skip to content

Aleksandras Genys autobusu aplink Žemės rutulį apvažiavo 61 kartą

Yra žmonių, kurie nuo jaunų dienų pasirinkę vieną profesiją, lieka jai ištikimi per visą darbingą amžių. Vienas iš jų – Ignalinos autobusų parke vairuotoju dirbantis Aleksandras Genys.

Jis gimė ir užaugo Sekonų kaime. Besimokant buvusioje Navikų septynmetėje mokykloje jis dar nebuvo tvirtai apsisprendęs, kokią profesiją pasirinks ją baigęs. Sovietmečiu buvo įprasta, kad būsimi kareiviai, prieš pašaukiant į būtinąją tarnybą, buvo raginami įsigyti vieną ar kitą profesiją. Rajono karinis komisariatas Aleksandrui pasiūlė tapti vairuotoju. Jis su šiuo pasiūlymu sutiko, nes mėgo techniką. Po trijų mėnesių mokslo buvusioje Švenčionėlių profesinėje technikos mokykloje, A. Genys įsigijo įvairių autotransporto priemonių vairuotojo pažymėjimą. Vairavimo įgūdžius padėjo įtvirtinti tarnyba kariuomenėje, tad baigęs tarnybą, dar kurį laiką šaltkalviu dirbo buvusiame Liudo Giros kolūkyje. Vėliau nusprendė įsidarbinti Ignalinos autotransporto įmonėje. Pradžioje čia vairavo benzovežius, krovininius ir kitos paskirties automobilius, bet buvęs autotransporto įmonės vadovas Dionizas Vilčinskas, pastebėjęs, kad jaunas vairuotojas sąžiningai ir be priekaištų atlieka bet kokią užduotį, pasiūlė tapti autobusų vairuotoju.

Kaip pamena Aleksandras, pirmą kartą prie autobuso vairo atsisėdo dar 1971 metais. Teko vairuoti „lazus“ ir „paziukus“. Tuo metu rajono gyventojai nedaug turėjo nuosavų lengvųjų automobilių, todėl kiekvienąkart autobusais važiuodavo gausus būrys keleivių. Aptarnaudavo juos konduktorės, tad nereikėjo rūpintis ir bilietų pardavimu. Darbo sąlygos nebuvo lengvos. Tada dar nebuvo automobilių variklių vėsinimo skysčių, tad tekdavo prieš reisus ankščiau keltis ir radiatorius užpildyti vandeniu, o žiemą sugrįžus jį išpilti, kad neužšaltų. Teko nemažai laiko sugaišti, kol užvesdavo variklius, nes autobusai buvo laikomi lauke. Sovietų Sąjungoje pagaminti autobusai neretai ir reisų metu rodė kaprizus, gesdavo, tad dažnai į namus grįždavo tepaluotomis rankomis ir išteptais drabužiais. Vasarą dar skųstis netekdavo, bet žiemos, pavasario ar rudens sezonais dirbti buvo nelengva. Aleksandras juokaudamas prisimena, kad tuomet, dar būnant pačiame jėgų žydėjime, įvairūs sunkumai buvo greitai pamirštami. Laikui bėgant, pamažu gerėjant darbo sąlygoms, dirbti pasidarė lengviau. Bet autobusuose nebeliko konduktorių, juos pakeitė patys vairuotojai, tad darbo padaugėjo.

Daug lengviau tapo dirbti, kai į autobusų parką atkeliavo pirmas erdvus ir sandarus „Volvo“ markės autobusas, kurį parko vadovai patikėjo vairuoti A. Geniui. Nepaisant to, kad jis buvo pagamintas dar 1976 m., bet iki šiol dar neteko krapštytis jo variklyje. Nors su juo pravažiuota jau daugiau kaip 900 tūkst. kilometrų, „Volvo“ rieda be sutrikimų.

Pasak Aleksandro, rajono keliais kasmet jis vidutiniškai pravažiuoja po 60 tūkst. kilometrų, o per 41-erius metus, dirbant Autobusų parke, rajono asfaltkeliais ir žvyrkeliais jau pravažiuota daugiau kaip 2 mln. 460 tūkst. km, arba net 61 kartas apvažiuota aplink Žemės rutulį. Per tuos metus neteko patirti nė vienos sudėtingesnės avarijos, nors autobusą dažnai vairuoja ir sudėtingomis oro sąlygomis.

Aleksandras Genys sako, kad sugrįžus po reisų, šeimoje pavyksta atgauti jėgas, nors metų našta vis sunkėja. Šių metų pabaigoje jau sulauks ir pensijinio amžiaus. Bet jeigu sveikata leis, tai autobusų vairavimo veteranas, tarp kolegų turintis ilgiausią darbo stažą, su savo kolektyvu skirtis dar neplanuoja.

Už ilgą ir nepriekaištingą darbą prieš pat Naujuosius metus Aleksandras Genys apdovanotas Tarptautinės kelių transporto sąjungos IRU garbės medaliu, ženkliuku ir diplomu

Tarp geriausių Lietuvos vairuotojų – ignalinietis Aleksandras Genys

Tarptautinės kelių transporto sąjungos IRU garbės medaliais, ženkliukais ir diplomais asociacijos „Linava“ vadovai – prezidentas Algimantas Kondrusevičius bei gen. sekretorius Vidmantas Adomaitis – apdovanojo 23 mūsų šalies sunkvežimių ir autobusų vairuotojus, kurie pasižymėjo ilgamečiu saugiu vairavimu, geru darbu įmonėje ir nepriekaištingomis moralinėmis savybėmis. Vairuotojams – tai pats aukščiausias jų profesionalumo įvertinimas. Tarp apdovanotųjų – ir Ignalinos autobusų parko vairuotojas Aleksandras Genys.

Apdovanojimų ceremonijoje vairuotojus ir įmonių vadovus iš skirtingų miestų sveikinęs A. Kondrusevičius linkėjo daug ir saugių kilometrų, o vadovams – nepamiršti, jog būtent pavyzdingi vairuotojai formuoja įmonės veidą.

Vertinimo kriterijai nominuojamiems vairuotojams, nustatyti Ženevoje įsikūrusios IRU, yra gana griežti: vairuotojas turi būti mažiausiai 20 metų reguliariai ir nepertraukiamai profesionaliai dirbęs ir jo darbu per tą laikotarpį buvo patenkintas darbdavys. Kriterijų yra ir daugiau – jis mažiausiai 5-erius metus turi būti dirbęs toje pačioje transporto įmonėje, kaip profesionalas būti nuvažiavęs mažiausiai 1 mln. kilometrų ir dėl savo kaltės nepatyręs rimtų kelių eismo įvykių, per paskutinius 5-erius metus rimtai nepažeidęs kelių eismo, muitinės taisyklių ir neturėjęs administracinių nuobaudų. Vairuotojas IRU apdovanojimą gali gauti tik vieną kartą.

Šio straipsnio komentuoti neleidžiama!

Orai Ignalinoje

Naujausiame laikraštyje „Mūsų Ignalina“ skaitykite

Reklama ir skelbimai svetainėje