Kaip buvo pranešama žiniasklaidoje, nuo šių metų kovo pradžios pasikeitė, sugriežtėjo automobilių techninės apžiūros reikalavimai. Kai kurie „Mūsų Ignalinos“ laikraščio skaitytojai kreipėsi į redakciją prašydami, kad tai būtų plačiau paaiškinta. Tai mielai sutiko padaryti Utenos automobilių techninių apžiūros centro Ignalinos stoties kontrolieriai Algimantas Panavas ir Vaidas Žilėnas.
Pasak A. Panavo, iš tikrųjų, nuo kovo 1 d. iš esmės pasikeitė automobilių techninės būklės patikros metodika, apžiūros laikas ir operacijų skaičius, prisilaikant Europos Sąjungos reikalavimų. Ypač ženklus dėmesys dabar atkreiptas į automobilius, kuriuose įrengti dyzeliniai varikliai ir iš jų išmetamų į orą suodžių kiekis. Akyliau žiūrima, kad jis neviršytų nustatytų normų: iš turbo variklių išmetamų dujų kiekis neturi viršyti 4 proc., o be turbinų – 2,5 proc. Kiekvienas automobilio savininkas ar vairuotojas, dar prieš atvažiuodamas į techninės apžiūros stotį, turi gerai pašildyti variklį, kad jo tepalo temperatūra būtų ne mažesnė kaip 56 laipsnių temperatūros. Labai svarbu, kad didinant variklio apsukas, būtų gerai išvalomas dujų išmetimo vamzdis ir bakelis, nes čia daugiausiai susirenka suodžių. Jeigu vairuotojai, o ypač senyvo amžiaus, kurie nemėgsta važinėti didesniais greičiais to nepadarys, matuoklis iš karto parodys per didelį išmetamų dujų kiekį. Todėl ir automobilio techninė apžiūra bus nutraukiama.
Kitas svarbus reikalavimas – neturi būti kiaura dujų išmetimo sistema ar pakeista jos konstrukcija.
Padidėjus dėmesiui ir laikui į dyzelinių variklių patikrą, padidėjo ir jos kaina. Dabar techninės apžiūros kaina siekia 42 Lt ir dar 12 Lt reikia mokėti už dujų išmetimų patikrą.
Todėl bendra apžiūra jau kainuoja 54 Lt. Jeigu apžiūros metu nustatomi gedimai (tinkamai neįšildytas variklis ar kiaura dujų išmetimo sistema), tai apžiūra nutraukiama ir ją teks papildomai pakartoti už 17 Lt.
Svarbu, kad būtų patikrinti visi diržai, kurie patikros metu nesutrūktų, didinant variklio apsukas.
Kaip ir anksčiau, tikrinamos šviesos, stabdžiai ir vairo patikimumas. Dar dėmesys bus atkreipiamas į geltonos spalvos varžtelį, kuriuo nustatomas maksimalus variklio apsukų skaičius. Kai kurie vairuotojai, norėdami, kad variklis greičiau pradėtų dirbti, šį varžtelį išsuka, tuo automatiškai padidindami apsukų skaičių. Taip daryti negalima.
Negalima pamiršti, kad prieš apžiūrą būtų pakeisti ir kuro bei oro filtrai.
Stotyje prieš apžiūrą ar bet kuriuo kitu metu už 20 Lt galima pasitikrinti dujų išmetimą, šviesas ar stabdžius.
Stotyje antradieniais ir trečiadieniais po vieną, o ketvirtadieniais ir penktadieniais dirba po du kontrolierius. Šeštadienį stotis dirba iki 14 val.
Autoriaus nuotr.
Šio straipsnio komentuoti neleidžiama!