Skip to content

Artėja ruduo, o su juo ir sąnarių problemos

MI informacija

Vasara slenka link rudens, kuris netruks ateiti. O ruduo, ypač jei jis šlapias ir vėsus – mūsų sąnarių priešas. Priežasčių, kodėl atsiranda sąnarių skausmai – daugybė. Apie sąnarių ligas primena ir atvėsę orai, kai kurie žmonės sąnarių skausmą jaučia intensyviau padirbę fizinį darbą. Įtemptas gyvenimo ritmas, paveldimumas, antsvoris, netinkama laikysena bei dar daugybė kitų priežasčių išprovokuoja sąnarių skausmus vis jaunesniems žmonėms. Ką daryti, norint apmalšinti sąnarių skausmą? Apie tai kalbėjomės su šeimos gydytoju Artūru JASIULIU.

– Pajutę skausmą, sąnarį 15 min. pašildykite šilta vandens srove. Pagelbės ir kompresai. Liaudies medicinoje yra tikima šalpusnių, kopūstų arba varnalėšų lapų galia. Kartu su kopūstų lapais galima naudoti ir medų. Atsiminkite, kad sąnariams reikia šilumos. Atėjus pirmiesiems šalčiams, rinkitės šiltą ir patogią avalynę, neužmirškite pirštinių, storesnių kojinių.

– Ar tai padės išspręsti visas sąnarių problemas?

– Vienkartinis skausmo numalšinimas problemos neišspręs. Jei jaučiate sąnarių maudimą, nedelsiant užsirašykite vizitui pas šeimos gydytoją, kuris jus nukreips pas ortopedą traumatologą ar kitą specialistą.

– Gal skaudantį sąnarį reikėtų dažniau mankštinti?

– Jei sąnario skausmas nėra stiprus – pratinkitės mankštintis. Neviršykite savo galimybių, nes per didelis fizinis krūvis gali ir pakenkti. Jį patartina didinti pamažu.

– Kaip tinkamai ruošti sąnarius žiemai?

– Pratinti sąnarius prie šaltojo metų sezono tiesiog būtina. Žiemai pradėkite ruoštis jau dabar. Rinkitės masažus, vandens procedūras, kurių pagalba pagerinsite ir suaktyvinsite audinių kraujotaką ir mitybą. Nepamirškite, kad vienas gydimosi būdas nebūtinai tinka visiems, tad pajutus sąnarių gėlimą, tarkim, atliekant kontrastines voneles, procedūrų atsisakykite.

– Mityba ir sąnariai. Kokia čia tarpusavio sąveika?

– Sąveika tiesioginė. Tinkama mityba turi įtakos ne tik sąnarių veiklai, tačiau ir visam organizmui. Venkite riebaus maisto, nes nuo jo gali padidėti kūno masė, o tai – papildoma ir nereikalinga apkrova sąnariams. Rinkitės nekaloringus patiekalus, sveikus maisto produktus, kurie praturtinti svarbiausiais vitaminais. Visuomet pravartu organizmą stiprinti maisto papildais, mineralinėmis medžiagomis, nes minėti preparatai gerina sąnarių būklę, o kartu ir bendrą organizmo savijautą.

– Kokią ligą pranašauja sąnarių skausmai? Kaip ją gydyti?

– Sąnarių nuovargis vadinamas artroze. Tai degeneraciniai kremzlinio sąnario audinio pakitimai, paprasčiausiai – „susinešiojimas“. Pavėlavus kreiptis į gydytoją, gali išsivystyti artritas – sąnario uždegimas, kurį gydyti reikės kur kas ilgiau, nei artrozę. Pacientams reiktų laiku pasirodyti gydytojui. Pasiryžkite nugalėti skausmą ir, jeigu tinkamai vykdysite visas gydytojo rekomendacijas, pavyks ilgiau išsaugoti sveikus sąnarius.

– Kaip suprasti, kad sąnario skausmas – jau uždegimas?

– Niekuomet nelaukite, kol skausmas taps nepakeliamas. Pajutę pirmuosius sąnarių skausmus, nedelsiant kreipkitės į gydytoją, kuris skirs tinkamiausią gydymo būdą. Kam gyventi kenčiant skausmą, kai galite laisvai judėti ir mėgautis pilnaverčiu gyvenimu?

– Kokie vitaminai reikalingi sąnariams?

– Vitaminas C. Jis sutvirtina jungiamąjį audinį. Vitaminas B padeda pagerinti sąnario audinių kraujotaką, užtikrina kremzlės aprūpinimą deguonimi ir maisto medžiagomis. Vitaminas D teigiamai veikia kaulėjimo procesą. Jis taip pat dalyvauja pagrindinių kaulinio audinio mineralų – kalcio ir fosforo – apykaitoje.

– Kada rinktis maisto papildus?

– Klinikiniais tyrimais jau įrodyta, kad maisto papildai padeda gerinti sveikatą. Šiuo atveju specialūs papildai sąnariams tausoja sąnario kremzlę ir padeda palaikyti ją lanksčia. Nebūtina maisto papildų vartoti visus metus, tačiau artėjant šaltajam metų sezonui – puikiai tam tinkamas metas.

– Dėkoju už pokalbį!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Dar nėra komentarų, būkite pirmasis pakomentavęs!


Pridėti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *