Skip to content

Ar galima grąžinti nepatikusius kokybiškus akinius?

MI informacija

– Neseniai optikos salone nusipirkau korekcinius akinius. Akiniai yra kokybiški, aiškių defektų nematyti, tačiau man nepatinka dizainas ir yra nepatogūs, todėl norėčiau juos grąžinti. Ar turiu teisę grąžinti šiuos akinius ir reikalauti, kad optikos salonas grąžintų už akinius sumokėtus pinigus?

Eugenijus GAŠČENKA

NE MAISTO PREKIŲ GRĄŽINIMO IR KEITIMO TVARKA

Pirkėjui parduodamų daiktų, išskyrus augalus, gyvūnus, vaistus, vandenį, elektros energiją, kurą ir kitas inžineriniais tinklais tiekiamas prekes, grąžinimo (keitimo) tvarką nustato Daiktų grąžinimo ir keitimo taisyklės, patvirtintos ūkio ministro 2001 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. 217 (toliau – Taisyklės).

Taisyklių 14 punkte nustatyta, kad jeigu pirkėjui nepatinka nusipirktos prekės forma, dydis, spalva, modelis ar komplektiškumas, jis turi teisę per 14 dienų nuo ne maisto prekių pardavimo dienos, jeigu pardavėjas nėra nustatęs ilgesnio termino, pakeisti ją analogiška preke. Jeigu pardavėjas neturi pakeitimui tinkamos prekės, pirkėjas turi teisę per šį terminą grąžinti prekę pardavėjui ir atgauti už ją sumokėtus pinigus. Šios prekės keičiamos ar grąžinamos prekės pirkimo vietoje ar kitoje pardavėjo nurodytoje, pirkėjui patogioje vietoje. Pirkėjas pardavėjui pateikia raštišką prašymą, kuriame nurodo savo pageidavimą. Prie prašymo pridedamas prekės pirkimo-pardavimo dokumentas.

OPTIKOS GAMINIŲ GRĄŽINIMO YPATUMAI

Tačiau Taisyklėse yra numatytos ir tam tikros išimtys, kai pirkėjo reikalavimas pakeisti nusipirktą prekę analogiškomis prekėmis arba grąžinti sumokėtus pinigus dėl aukščiau nurodytų priežasčių gali būti tenkinamas tik pardavėjui sutikus, t. y. įsigijus optikos, fotografijos, kinematografijos, matavimo, kontrolės, medicinos arba chirurgijos prietaisus ir aparatus (kodai pagal Kombinuotąją nomenklatūrą – 9001-9033.00.00) (Taisyklių 17 punktas).

IŠVADA

Apibendrinant tai, kas išdėstyta, nagrinėjamu atveju darytina išvada, kad jei nusipirkti korekciniai akiniai yra kokybiški, juos grąžinti ir atgauti sumokėtus pinigus galėsite tik pardavėjui sutikus.

Tačiau jei kiltų ginčas dėl korekcinių akinių kokybės, reikėtų kreiptis į Valstybinę akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybą prie Sveikatos apsaugos ministerijos.

Savo klausimus, pasiūlymus ar pastabas galite siųsti tiesiogiai šios rubrikos konsultantui elektroniniu paštu juristas.ignalina@gmail.com arba palikti klausimą paskambinę MI redakcijos telefonais (8~386) 52234, 53702 (po 18 val.). Dėl privačios teisinės konsultacijos galite registruotis telefonu 8~624 83459. Anonimiškumas garantuojamas.

Laukiame Jūsų, mieli skaitytojai, klausimų!

Pastaba. Šiame straipsnyje išdėstyti bendrojo pobūdžio paaiškinimai aktualiu skaitytojams klausimu grindžiami 2012 m. spalio 6 d. Lietuvos Respublikoje galiojančiais teisės aktais. Šie paaiškinimai yra autoriaus nuomonė, kuri nepretenduoja į absoliučią tiesą ir negali būti naudojama oficialiuose teisiniuose ginčuose.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Dar nėra komentarų, būkite pirmasis pakomentavęs!


Pridėti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *