Skip to content

Mėgaukitės viskuo, ką darote, ir neprievartaukite savęs

Lina RAGINYTĖ

 

„Kad gyvenimą nugyventum išmintingai, reikia nemažai žinoti. Įsidėmėti reiktų šias dvi taisykles: geriau badauk, nei valgyk, kas papuolė, ir geriau būk vienišas, nei su bet kuo“, – teigia tūkstantmečio išminčiai.  Be abejo, tik to nepakanka. Medikų teigimu, yra daug kitų veiksnių, kurie turi didžiulę įtaką bendrai mūsų savijautai. Šiuolaikiniame pasaulyje yra begalės įvairiausių metodų, kaip pasisemti geros energijos ir teigiamų minčių, tereikia kiekvienam prisitaikyti pagal save. Nors labiausiai tikėtina, kad visos priemonės ir būdai yra vienodai geri, nes viskas priklauso nuo žmogaus tikėjimo ir gebėjimo valdyti vidines savo galias.

Kaip padėti sau kasdien jaustis puikiai ir žvaliai bei „pasprukti“ nuo nepageidaujamų ligų, ignaliniečius moko Ignalinos rajono visuomenės sveikatos biuro direktorė Edita RYLIŠKIENĖ su visa savo komanda.

Sveikata besirūpinanti komanda

Ignalinos visuomenės sveikatos biuro tikslas – rūpintis mūsų rajono teritorijoje gyvenančių žmonių sveikata, vykdyti visuomenės sveikatos priežiūrą, siekiant mažinti gyventojų sergamumą ir mirtingumą bei gerinti gyvenimo kokybę, teikiant kokybiškas visuomenės sveikatos priežiūros paslaugas. Biurui vadovaujanti Edita turi ir keletą pagalbininkių. Rūpintis visuomenės sveikata jai padeda visuomenės sveikatos stiprinimo specialistė Natalija Kovalenko iš kaimyninio Švenčionių r., visuomenės sveikatos stebėsenos specialistė Dovilė Luneckaitė iš N. Daugėliškio bei dar 4 mokyklose dirbančios bendruoemnės slaugytojos. Natalija organizuoja ir vykdo visuomenės sveikatos stiprinimą bendruomenėje, teikia visuomenės sveikatos stiprinimo paslaugas įvairioms gyventojų grupėms, formuoja sveikos gyvensenos nuostatas, vykdo sveikos gyvensenos propagavimą organizuoti sveikatos mokymo ir ugdymo renginius, rengia informaciją ir kt. Dovilė

vykdo visuomenės sveikatos stebėseną (monitoringą), renka, tvarko, analizuoja ir interpretuoja duomenis, siekiant gauti išsamią informaciją apie savivaldybės bendruomenės sveikatos būklę, sveikatos rizikos veiksnius ir ja remiantis įgyvendinti Ignalinos savivaldybės visuomenės sveikatos gerinimo priemones, vykdo visuomenės sveikatos stebėsenos duomenų sklaidą bei atlieka begalę kitų darbų.

„2013-ieji – Sveikatingumo metai. Žinoma, mes derinamės prie bendros respublikos mastu skelbiamos sveikatinimo programos, bet turime ir savo rajonui konkrečių planų. Deja, papildomo finansavimo šiai programai nieks neskyrė, tad suksimės iš to, ką gauname kasmet. Mes šiemet dar didesnį dėmesį skirsime fiziniam aktyvumui. Ignaliniečių laukia sveikatingumo žygis su slidėmis, reguliariai vedami užsiėmimai moterims, lavinantys šokio judesį, jogos meno mokymai, pavasarį organizuosime bendras rytines mankštas stadione su maudynėmis ežere. Vasarą kviesime į dviračių žygį bei bėgimą už blaivybę, krepšinio varžybas ir kt. Vasarą moksleiviams organizuosime aktyvaus poilsio stovyklą. Savaime suprantama, kad be viso to dar vyks daugybė įvairių seminarų ir mokymų“, – pasakoja visuomenės sveikatos biuro vadovė E. Ryliškienė.

Dėmesys – fiziniam aktyvumui

„Nesportuojantys, nesimankštinantys ir mažai judantys žmonės gerokai labiau nei fiziškai aktyvūs gyventojai rizikuoja susirgti lėtinėmis neinfekcinėmis ligomis. Todėl fizinis aktyvumas – būtina sveikos gyvensenos dalis. Deja, tyrimai rodo, jog gerokai daugiau nei pusė Lietuvos gyventojų reguliariai nesportuoja, mažėja bendras žmonių fizinis aktyvumas.  Norėdami gyventi ilgai ir sveikai, privalome būti fiziškai aktyvūs.  

Fizinio aktyvumo svarba žmogui ir jo sveikatai yra įrodyta daugybės mokslinių tyrimų. Sukaupta nemažai mokslinių tyrimų, patvirtinančių, jog fizinis pasyvumas yra ir antsvorio bei nutukimo, hiperlipidemijos, II tipo diabeto, depresijos, osteoporozės, kai kurių vėžio formų ligų rizikos veiksnys. Reguliariai sportuojant ar mankštinantis mažėja lėtinių neinfekcinių ligų sergamumas ir mirtingumas, didėja kaulo masės tankis ir jo mineralizacija, kartu mažėja tikimybė senatvėje sirgti osteoporoze.

Fizinis aktyvumas taip pat mažina neigiamas emocijas, gerina nuotaiką ir miegą, slopina depresijos apraišką ir nerimą, didina savivertę. Be to, fizinis aktyvumas stiprina ir lavina raumenų jėgą bei ištvermę, greitumą, lankstumą, judesių koordinaciją, pusiausvyrą“, – įsitikinusi E. Ryliškienė.

Jokie vaistai nepakeis judėjimo

Sakoma, kad judėjimas gali pakeisti daugybę vaistų, bet jokie vaistai nepakeis judėjimo.

Siekiant skatinti moksleivių fizinį aktyvumą mokyklose, Sveikatos apsaugos, Švietimo ir mokslo bei Krašto apsaugos ministerijos yra pasirašę trišalę sutartį. Ignalinoje, kaip ir įvairiuose šalies miestuose, veikiantys visuomenės sveikatos biurai gyventojus moko šiaurietiško ėjimo.

Tiesa, jeigu žmogus mano, jog fiziniai pratimai yra sunkūs, nemalonūs ir vykdomi per prievartą, tokia mankšta daug naudos neduos. „Fizinė veikla turi būti paprasta, maloni, lengvai prieinama, atitikti individualius asmens poreikius ir nesukelti papildomos įtampos ar streso.

Maudynės  – puiki priemonė atgaivinti kūną ir sielą. Kai kurie įsitikinę, jog maudynės šaltuoju metų laiku po kelerių metų gali iššaukti sunkias vidaus organų ligas. Mitas. Pradėjus maudytis vasarą ir darant tai reguliariai, rezultatai bus tik geri. Žinoma, viską reikia daryti su saiku. Jeigu jūs įlindę į šaltą vandenį mirksite iki pamėlynavimo arba šlapiais drabužiais vaikščiosite, kol visai sušalsite, tada laukite pasekmių, bet trumpalaikis stresas įšokus į vėsų vandenį – vaistas jūsų kūnui. Viskuo, ką darote, reikia mėgautis, o ne prievartauti save“, – pabrėžia Edita.

Ignalinos visuomenės sveikatos biuro komanda kiekvieną mėnesį kviečia į vis kitokius renginius ir mokymus. Apie juos iš anksto bus informuojama rajoninėje spaudoje bei internetinėje biuro svetainėje www.ignalinosvsb.lt. Smagių akimirkų stiprinant sveikatą!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Dar nėra komentarų, būkite pirmasis pakomentavęs!


Pridėti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *