Visagino technologijos ir verslo profesinio mokymo centro Ignalinos skyrius buvo įkurtas tik prieš penkerius metus, bet kasmet auga jo populiarumas ir gausėja mokinių, pageidaujančių čia užbaigti ne tik vidurinį išsilavinimą, bet kartu įgyti ir pasirinktą profesiją. Todėl kai kurie moksleiviai iš rajono įvairių bendrojo lavinimo mokyklų, dar nebaigę vidurinio išsilavinimo, tęsia mokslą būtent šioje mokykloje. Ankstesniais metais joje buvo ruošiami tik virėjai ir statybininkai, o nuo praėjusių metų pradžios jau pradėtos formuoti verslo, finansų, informacinių ir komunikacijų, technologijų bei bankininkystės moduliai. Tad mokyklos populiarumas dar labiau turėtų išaugti.
Kaip MI pasakojo skyriaus vedėja Jadvyga Švolkienė, mokykloje sukurta šiuolaikiška materialinė bazė, dirba kvalifikuoti bei kūrybingi teorinių ir praktinių užsiėmimų pedagogai, kurie padeda mokiniams siekti užsibrėžtų tikslų ir dalyvauti visuomeninėje veikloje, taip pat kurti įvairius projektus ir dalyvauti konkursuose.
Pernai ignaliniečiai prieš šv. Kalėdas aukštai įvertino šios mokyklos virėjų iniciatyva surengtą renginį „Kūčių šventės tradicijos“, kurios metu buvo papasakota, kaip senovėje mūsų krašte buvo švenčiamos Kūčios ir šv. Kalėdos, kokiais patiekalais buvo puošiami šventiniai stalai, jais galėjo pasigardžiuoti ir gausus būrys renginio dalyvių.
Pasak vedėjos, virėjų sugebėjimams tobulėti skyriaus aktyviausieji ir gabiausieji auklėtiniai siunčiami į įvairias šalis. Pernai viena moksleivė praktiką atliko viename Vokietijos restorane. Šiemet dvi skyriaus virėjų profesijos mokinės – jau mokslą baigianti Justina Berlinytė ir gimnazijos 3 klasės mokinė Laura Ramanauskaitė kovą stažavosi Prancūzijoje, Strasbūro miesto CEFPPA profesinėje mokykloje. Stažuotė vyko pagal Leonardo da Vinči mobilumo projektą „Turizmo darbuotojų kvalifikacija formuoja šalies įvaizdį“. Projektas skirtas pirminio profesinio mokymo lygmens mokinių, virėjų, konditerių, padavėjų bei viešbučio darbuotojų kompetencijų tobulinimui.
Leonardo da Vinči mobilumo projektai – puiki galimybė mokytojams ir mokiniams išvykti į kitas Europos valstybes kelti kvalifikacijos, gilinti žinių bei įgūdžių. Stažuojantis kitų šalių įmonėse, tiesiogiai susipažįstama su naujais darbo metodais bei technologijomis, užmezgami nauji bendradarbiavimo ryšiai, dalijamasi patirtimi.
Kaip MI pasakojo viena iš stažuotojų – Justina Berlinytė, ji praktiką atliko Strasbūro mieste restorane Alsoce a table, kur susipažino su prancūziškos virtuvės ypatybėmis, mokėsi gaminti tradicinius šios šalies patiekalus, sužinojo, kokie maisto produktai ir gaminimo būdai naudojami prancūziškoje virtuvėje. Mokėsi gaminti, dekoruoti ir pateikti prancūziškus užkandžius, garnyrus, karštus patiekalus, padažus, konditerijos gaminius ir desertus, taip pat susipažino su indų ir įrankių įvairove, šiuolaikine virtuvės įranga. „Įdomu buvo stebėti, kaip ruošiamos jūros gėrybės, tarp jų ir omarai, kurie plaukioja akvariume. Dirbant restorane, išmokau gaminti tokius patiekalus, kurių nebuvau net mačiusi. Praktikos pradžioje nebuvo lengva bendrauti su virtuvės šefu, nes jis nemokėjo anglų kalbos, kurią mokiausi mokykloje. Tad per pamokas CEFPPA profesinėje mokykloje teko mokytis prancūzų kalbos mandagumo frazių ir profesinio žodyno“, – sakė Justina.
Pasak jos, stažuotės metu ji kartu su kita ignaliniete, taip pat grupe Vilniaus turizmo ir prekybos verslo mokyklos auklėtinių, susipažino su Prancūzijos kultūra. Lydimi projektų vadovės, apžiūrėjo nuostabaus grožio Strasbūro senamiestį, Notr Damo katedrą, Alzaso ir zoologijos muziejus, taip pat pabūvojo ES centrinėje būstinėje. Projekto koordinatorės stebėjo praktikos dalyvių pažangą, visiems buvo išduoti pžymėjimai bei Europos mobilumo dokumentai, kurie gali pasitarnauti, įsidarbinant bet kurioje viešojo maitinimo įstaigoje ne tik Lietuvoje, bet ir kitose šalyse.
Šio straipsnio komentuoti neleidžiama!