Skip to content

Reikalavimai dviratininkams – piktinantys ir beprasmiai?

MI informacija

Tik pasitraukus šalčiams ir į Lietuvą atėjus šiltiems orams, dviračiai tampa dažna transporto priemone ne tik trumpiems, bet ir ilgiems atstumams įveikti. Tačiau su nauju dviračių sezonu ateina ir nauja avarijų banga, pražudanti keliuose ne vieną šios transporto priemonės mėgėją.

Šią vasarą Lietuvos Respublikos Seimas nusprendė išspręsti šią problemą ir išleido saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisą, sugriežtindamas reikalavimus dviratininkams. Nors įstatymo pataisa įsigaliojo tik šią savaitę (nuo liepos 1 d.), tačiau didžiausias pakeitimas, kad nuo šiol dviratininkas net ir dienos metu, važiuodamas važiuojamąja kelio dalimi (važiuojant dviračių takais, kelkraščiu ar šaligatviu nei dėvėti šviesą atspindinčios liemenės, nei važiuoti įjungus žibintų nereikia), privalės dėvėti šviesą atspindinčią liemenę arba dviračio priekyje ir gale įsijungti žibintus, sukėlė nemažą pasipiktinimo bangą tarp dviračių gerbėjų.

Pakalbintas Ignalinos dviračių priežiūros ir remonto dirbtuvių bendrasavininkas ir užkietėjęs dviratininkas Donatas Trinkūnas teigia, kad pakeitimas – beprasmis: „Dviratininkus per daug apkrovė taisyklėmis. Dienos metu nei privaloma liemenė, nei uždegti žibintai neapsaugos nuo avaringos situacijos, tuo labiau – saulėtą dieną nei atšvaitų nei žibintų nesimato. Visos šios prevencinės priemonės – perdėtos“.

Nepaisant pasipiktinimo dėl vieno pataisos punkto, kitas kelia džiugesį ne tik užkietėjusiems dviratininkams, bet ir mažiesiems eismo dalyviams. Mat nuo šiol vaikams nuo aštuonerių iki dvylikos metų bus leidžiama minti dviratį važiuojamąja kelio dalimi su tėvų priežiūra, kai tuo tarpu ankstesniame įstatyme vaikas iki dvylikos metų negalėjo būti eismo dalyviu. Svarbu paminėti, jog nuo dvylikos metų vaikas galės važiuoti dviračiu važiuojamąja kelio dalimi tik tuo atveju, jei turės dviratininko pažymėjimą, kurį išduoda mokymo įstaigos.

„Visiškai pritariu šiam punktui. Juk vaikai – neprognozuojami, gali netyčia išvažiuoti į kelią ar nesuvaldyti dviračio, taip sukeldami avaringą situaciją“, – komentuoja D. Trinkūnas.

Taigi, reikia tikėtis, kad nors ir sukėlusi tiek diskusijų ir pasipiktinimo, ši pataisa išgelbės ne vieną gyvybę. Juk kad ir kokia liemenė būtų nepatogi, mirtis – nepatogesnė.

Daugiau: ELEKTRINIAI DVIRAČIAI

Šio straipsnio komentuoti neleidžiama!

Orai Ignalinoje

Naujausiame laikraštyje „Mūsų Ignalina“ skaitykite

Reklama ir skelbimai svetainėje