Skip to content

Karšti orai: ką turėtume žinoti?

MI informacija

Šiemet pavasaris lepina gražiomis ir saulėtomis dienomis. Gegužės antroji pusė ypač dosni saulės šviesa ir aukšta temperatūra. Tvyrant saulėtiems ir karštiems orams, svarbu žinoti apie galimą jų poveikį sveikatai ir stengtis atitinkamai planuoti veiklas tiek patalpose, tiek lauke.

Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centras informuoja, jog bemaž visą savaitę, kaip ir savaitgalį, prognozuojama temperatūra gali siekti 30 oC ir daugiau. Tinkamai neįvertinus oro sąlygų galimas neigiamas poveikis sveikatai. Planuojant veiklas lauke patariama atsižvelgti ne tik į prognozuojamą temperatūrą, bet ir į numatomą karščio bei ultravioletinės spinduliuotės indeksą. Karščio indeksas parodo realiai jaučiamą oro temperatūrą. Jo dydis priklauso nuo oro temperatūros ir santykinio oro drėgnumo. Ultravioletinės spinduliuotės indekso reikšmės grupuojamos į kategorijas ir nusako apsaugos nuo saulės reikalingumo laipsnį.

Vyresnio amžiaus, lėtinėmis ligomis sergantys asmenys, vaikai, nėščiosios, taip pat izoliuoti asmenys yra rizikos grupės, kurioms galimas didesnis karštų  orų neigiamas poveikis.

Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centras primena, kaip karštą dieną apsaugoti sveikatą:

* Jei yra galimybė, likite namuose. Lauke stenkitės būti pavėsyje. Venkite tiesioginių saulės spindulių. Dėvėkite šviesius, lengvus, medvilnės pluošto drabužius, galvos apdangalus. Rinkitės odinę avalynę.

* Patalpose naudokite ventiliatorius ar oro kondicionierius. Langus uždenkite ritininėmis užuolaidomis, žaliuzėmis ar medžiaga, kuri atspindėtų saulės spindulius.

* Visą dieną po truputį gerkite skysčius, nelaukdami, kol ims troškinti. Patartina gerti mineralinį, mineralizuotą, geriamąjį ar pasūdytą vandenį. Venkite skysčių su kofeinu, cukrumi ar saldikliais, alkoholinių gėrimų, nes jie skatina skysčių išsiskyrimą.

* Nepatartina valgyti riebaus, sunkiai virškinamo maisto. Vartokite daugiau vaisių, daržovių, skystų produktų.

* Dažnai prauskitės po vėsiu dušu ar vonioje.

* Ribokite fizinį aktyvumą, ypač nuo 10 iki 16 val. Lauko darbus atlikite anksti ryte arba vakare. Jei poilsiaujate gamtoje, laiką leiskite pavėsyje, būkite po skėčiais, ribokite laiką saulėkaitoje.

* Būkite dėmesingi savo sveikatai, atidžiai stebėkite jos būklę. Pasirūpinkite savimi ir aplink esančiais žmonėmis. Pasijutę blogai pagalbos kreipkitės į medikus. 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Dar nėra komentarų, būkite pirmasis pakomentavęs!


Pridėti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *