Nedažnai redakcijos duris praveria žmonės, nešini padėkomis, skirtomis medicinos darbuotojams. O jei įvyksta toks mažytis stebuklas, tradiciškai šilti žodžiai išsakomi patiems gydytojams, rečiau – bendrosios praktikos slaugytojų bendruomenės atstovėms. Pagrindinė jungiamoji grandis, esanti tarp gydytojo ir paciento, lieka kuklioje nuošalėje, kantriai atlikdama esminius darbus. Visgi, užvėrę gydymo įstaigos duris, kai kurie pacientai nepamiršta sutikto nuoširdumo, ištiestos pagalbos rankos, protingo patarimo. Skaitytojų prašymu, aplankėme rajono poliklinikų („senosios“ – VšĮ Ignalinos rajono poliklinika, „naujosios“ – UAB Ignalinos sveikatos centras ir konsultacinės) registratūrų registratores Jolantą, Daivą, Loretą bei Vitutę ir asmeniškai perdavėme joms pacientų linkėjimus bei padėkas.
Paciento diena prasideda poliklinikos registratūroje, kurioje dirbančių darbuotojų kompetencija nulemia tolimesnę apsilankymo sėkmę. Registratūra – tarsi gydymo įstaigos vizitinė kortelė, kurioje interesantui suteikiama tiksli, konkreti, taupanti paciento ir gydytojo laiką informacija. Nuo registratorės bendravimo talento, orientavimosi įvairiose nestandartinėse situacijose bei nuo kompetencijos priklauso, ar konkretus žmogus turės noro sugrįžti į minėtą įstaigą.
Iš daugelio amžių, iš tūkstančio įvairių mokymų atėjo artimo supratimo, susitelkimo, tarnystės, vidinės disciplinos, atleidimo ir visiško gerumo idėjos. Kai kuriems dabartinės visuomenės atstovams jos atrodo absurdiškos – amžina išmintis nesikeičia. Žingsniai į sėkmingą gydymą prasideda nuo medicinos personalo pirmų gerų žodžių, supratimo, įsiklausymo į paciento norus.
VšĮ „Ignalinos rajono ligoninė“ Konsultacinės poliklinikos registratorė Daiva, paklausta apie darbo ypatumus, maloniai nusišypso, pabrėždama, kad bendraujant su lankytojais svarbiausia – kantrybė, ramus įsiklausymas, sugebėjimas nekaupti savyje be pagrindo pasakytų grubių, o kartais net ir užgaulių paciento žodžių, nes pasitaiko, kad už visus nesklandumus tenka kentėti registratūros darbuotojoms. Kolegė Jolanta pritaria išsakytoms mintims, ir juokauja, kad būdama pagal išsilavinimą ekonomistė, karjeros laiptais iki registratorės pareigų kopė dirbdama paprasčiausius darbus. O kiekvienam žmogui, ypač ieškančiam pagalbos medicinos įstaigoje, yra svarbus išklausymas, įsigilinimas į jo problemas, supratimas.
UAB „Ignalinos sveikatos centras“ registratūros darbuotoja Loreta akcentuoja, kad šiame darbe visada svarbiausiu išlieka pacientas ir jo bėdos. Esamų realių problemų supratimas atveria kelią į nuoširdų bendravimą, psichologinę paramą, pozityvios nuotaikos formavimą. Visur svarbi tolerancija, taktas.
VšĮ „Ignalinos rajono poliklinika“ registratorė Vitutė esminiu darbo faktoriumi įvardina bendravimo meną, kurio subtilybėse slypi geras, nuoširdus dialogas su bet kokios nuotaikos pacientais. Tądien prie registratūros langelio pasigedome ilgametės darbuotojos Svetlanos, kuri gal daug išsamiau būtų pasidalinusi sėkmingo darbo patirtimi, bet tai, matyt, dar bus ateityje.
Keliais sakiniais nenusakomas slaugytojos darbas. Kur ji bedirbtų – registratūroje, slaugos skyriuje, operacinėje… Visada svarbi ir labai reikalinga jos ištiesta pagalbos ranka pacientui, nes arčiausia ligonio visada lieka šios profesijos atstovai. Ir nėra gražesnės staigmenos už stebuklą būti mylimam žmonių. Už puoselėjamą jų širdyse dėkingumą. Tai Aukštybių ranka ant kilnaus žmogaus peties.
Šio straipsnio komentuoti neleidžiama!