Skip to content

Politikų šou

Arminė NORKĖ (Mažulonys)

Baltijos jūroje, mažiau negu 4 km nuo Klaipėdos uosto vartų, dingo 7 metrų ilgio laivas su dviem žvejais. Tai atsitiko mažiau negu prieš metus – 2014 metų spalio 24-osios pavakarę.

Dingusių žvejų paieškos ir gelbėjimo operaciją vykdė Lietuvos karinių pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinavimo centras. Paieška buvo pradėta tą patį vakarą ir pratęsta kitos dienos rytą. Iš sraigtasparnio buvo keletą kartų apžiūrėta paieškos teritorija, tačiau nei žvejų, nei laivo pėdsakų aptikti nepavyko. Praėjus mažiau negu parai, gelbėjimo operacija buvo nutraukta.

2015 m. gegužės 16 d. virš Baltijos jūros dingo iš Švedijos Katlebergo oro uosto (esančio šalia Geteborbgo) į Klaipėdą skridęs lėktuvas An-2, kurį pilotavo du patyrę lakūnai.

Lėktuvas An-2, dar vadinimas „kukurūzininku“, buvo pagamintas 1981 m. Lenkijoje, PZL Mielec gamykloje. Į Lietuvą per Švediją lėktuvas grįžo po remonto Danijoje. Teigiama, kad lėktuve buvo visa reikalinga gelbėjimosi įranga (gelbėjimosi liemenės, išgyvenimo kostiumai (hidrokostiumai) ir plaustas.

Paskutinį kartą ryšys su lėktuvu buvo užmegztas 16:20 val. Lėktuvas turėjo nusileisti 17:20 val., tačiau jis neatskrido. Buvo kreiptasi pagalbos į Švediją, 18:55 val. į paieškos rajoną buvo išsiųstas budintis Karinių oro pajėgų paieškos sraigtasparnis MI-8. Iš viso tą dieną paieškos operacijoje dalyvavo keturi Švedijos ir vienas Lietuvos lėktuvas. Į paieškos zoną išplaukė du Lietuvos laivai.

Sekmadienį paieška buvo tęsiama. Prie jos prisijungė ir latviai.

Vakare paieška buvo nutraukta, bet pirmadienį vėl atnaujinta, nors specialistai sutartinai sakė, kad rasti lakūnus gyvus nėra jokių šansų. Tačiau to esą pareikalavo dingusių pilotų artimieji. Dabar teigiama, kad toks sprendimas buvęs politinis.

Antradienio pavakarę Lietuvos karinių jūrų pajėgų priešmininis laivas „Kuršis“ 124 metrų gylyje aptiko lėktuvą An-2. 

Dviejų An-2 pilotų paieškos operacija virš vandens Lietuvos kariuomenės Karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinavimo centro vado sprendimu buvo baigta tik ketvirtadienį.

Dviejų žvejų paieškos operacija netruko nė paros, joje dalyvavo 1 sraigtasparnis.

Dviejų pilotų paieškos operacija tęsėsi penkias paras, iš viso joje dalyvavo 3 laivai, 4 sraigtasparniai, 5 orlaiviai.

Dviejų žvejų dingimas nesukėlė jokio triukšmo žiniasklaidoje. Dingo – na, dingo. Būna. Tuo tarpu dviejų pilotų dingimas iššaukė žiniasklaidos, švelniai tariant, isteriją. Tuojau pat nuskambėjo aiškinimai, kaip reikėjo organizuoti paiešką, prasidėjo kaltųjų paieška.

Tokį reakcijos į – abiem atvejais – dviejų žmonių žuvimą skirtumą veikiausiai ir reikia aiškinti noru surasti kaltuosius ir juos nubausti. Kodėl tik šį kartą, kodėl prieš metus to nebuvo? Juk ir tada paieškos operaciją vykdė ir nepraėjus nei parai ją nutraukė tas pats Lietuvos Karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinavimo centras. Ir gynybos ministras buvo tas pats Juozas Olekas.

Paaiškinimas, kad šį kartą viską užsuko pilotų giminės, kad pirmadienį, kai paieška jau buvo nutraukta, ministras J. Olekas liepė ją atnaujinti tik todėl, kad to paprašė vieno piloto duktė, nieko vertas. Gimines galima suprasti, ir čia visai ne apie juos kalba – juk tie du žvejai irgi turėjo giminių, tačiau ar vargu galima suprasti ministrą, kuris nusprendžia švaistyti pinigus tada, kai jie tikrai bus tik iššvaistyti.

Matyt tai tikrai buvo politinis sprendimas, kuriuo ministras siekė išgelbėti ne žmones, o savo kailį. Juk kitais metais – jau rinkimai, ir politikai siekia šlovės, tegul ir abejotinos.

Ne šiaip sau dviejų žvejų žuvimas (nors jie iki šiol laikomi dingusiais be žinios) triukšmo nesukėlė. Ne toks laikas buvo. Dabar – galima ir reikia reikalauti „nusidėjėlių“ galvų.

Suprantama, kai šito reikalauja opozicija. Jos toks darbas. Tačiau kai apie blogai organizuotą gelbėjimo organizaciją pradeda kalbėti Seimo pirmininkė Loreta Graužinienė (tikra šios srities žinovė, ar ne?), kiekvienam tampa aišku: koalicijoje sutarimo nėra, ir darbiečiai mielu noru kai ką nuverstų ir į tą vietą saviškius pasodintų. Netrukus pamatysime, ką „reikia“ nuimti ir ką – į šiltą kėdę pasodinti.

Gegužės 22 d. Vyriausybės posėdyje nutarta lėktuvą iškelti. Bus dar šiek tiek išlaidų. Mes turtingi, be to, politika aukščiau visko.

O žiniasklaida tarnauja savininkams.

Šio straipsnio komentuoti neleidžiama!

Orai Ignalinoje

Reklama ir skelbimai svetainėje