Tikriausiai nieko nenustebinsi pasakydamas, kad kiekvienai parduodamai prekei pardavėjas turi taikyti garantiją ir prekei sugedus ar „išlindus“ defektui, pardavėjas savo sąskaita turėtų nekokybišką prekę suremontuoti ar pakeisti ją kita, kokybiška preke. Tačiau ką daryti, jei prekės garantinis laikotarpis pakankamai trumpas (savaitė ar mėnuo)?
Teisės aktai numato, jog prekės kokybę garantuoja pardavėjas, tačiau nenustato pardavėjui pareigos suteikti parduodamoms prekėms dvejų metų prekės kokybės garantiją. Atsižvelgiant į tai, pardavėjo suteikiama prekės kokybės (komercinė) garantija gali būti ir trumpesnė nei dveji metai, ir ilgesnė nei dveji metai. Tačiau nepaisant to, kokios trukmės komercinę prekės garantiją nustato pardavėjas, vartotojas dėl atsiradusių prekės trūkumų (defektų) turi teisę kreiptis į pardavėją per dvejus metus nuo prekės įsigijimo.
Tokią vartotojo teisę garantuoja teisės aktuose numatyta prekės garantija pagal įstatymą, kuri galioja visoms be išimties prekėms dvejus metus nuo jų įsigijimo dienos. Taigi, kiekvienas vartotojas, turėdamas prekės įsigijimo dokumentą, net ir pasibaigus pardavėjo nustatytos komercinės garantijos terminui, tačiau nepraėjus dvejiems metams nuo prekės pardavimo dienos, turi teisę kreiptis į pardavėją ir kelti reikalavimus (neatlygintinai prekę suremontuoti, pakeisti į kokybišką, grąžinti sumokėtus pinigus). Per dvejus metus nuo prekės įsigijimo pardavėjas atsako už daikto trūkumus, jeigu pirkėjas įrodo, kad trūkumas atsirado iki daikto perdavimo arba dėl iki daikto perdavimo atsiradusių priežasčių, už kurias atsako pardavėjas.
Kai sutartyje (garantijos dokumente) nustatytas ilgesnis nei dveji metai daikto kokybės garantijos terminas, reikalavimai dėl daikto trūkumų gali būti reiškiami per nustatytą garantijos terminą. Tačiau svarbu pažymėti, jog pardavėjas, suteikdamas ilgesnį nei dvejų metų prekės kokybės garantijos terminą, turi teisę nustatyti ir jos sąlygas (pvz., jog prekei bus taikomas tik neatlygintinas remontas ir pan.).
Šio straipsnio komentuoti neleidžiama!