Skip to content

Drama Ažvintyje baigėsi laimingai

Rugpjūčio 16 d., kai Švedriškėje vyko šv. Roko atlaidai, kaime pasklido žinia, kad šalia esančiame Ažvinčio ežere kažkas esą paskendo. Daugelis atlėkė prie ežero su slogiom mintim – ar tik kas ne iš maniškių? Atvyko ir ugniagesiai gelbėtojai, tačiau jų pagalbos neprireikė. Dėka neabejingų kito nelaimei liudininkų drama ežere baigėsi sėkmingai. Vandenyje šaukęsis pagalbos žmogus buvo išgelbėtas.

Šiaulietis Kastytis Brazaitis Švedriškėje su šeima viešėjo pas uošvius. Jis – senas buriuotojas, su jachta išraižęs daugybę jūrų marių. Švedriškėje turėjo atsivežęs burlentę, su kuria tądien ir pasileido Ažvinčio bangomis. Buriuotojo žmona Asta Brazaitienė MI pasakojo: „Ta burlentė buvo sena, jau remontuota. Nuplaukęs apie puskilometrį nuo kranto, vyras su bure staiga dingo nuo vandens paviršiaus. Įvyko nenumatytas dalykas. Senos burlentės korpusas prakiuro, prisipildė vandens ir statmenai paniro į ežerą. Paviršiuje liko tik nedidelis jos nosies galiukas. Už jo vyras ir laikėsi. Išplaukdamas padarė esminę klaidą – neapsirengė gelbėjimo liemenės. Iki kranto buvo tolokai, todėl plaukti į krantą nerizikavo, ėmė šauktis pagalbos…“

Tuo metu prie ežero poilsiavo Jonas ir Alma Rukai. Kilę nuo Švedriškės, dabar gyvena Visagine, bet žemėtvarkininkais dirba Ignalinoje. „Buvo tolokai, tačiau pagalbos šauksmą išgirdome. Nieko nelaukdami, sėdome į valtį ir išplaukėme šauksmo link. Prieš tai paskambinau pagalbos telefonu 112. Priplaukėme prie patekusio į pavojingą situaciją vyro, įkėlėme į valtį ir nuplukdėme į Švedriškę. Žmogus padėkojo ir išsiskyrėme. Kaip matot – nieko ypatingo neįvyko“, – šypsodamasis pasakojo J. Rukas.

Gelbėtojas sakė, kad gelbėti žmogų vandenyje teko pirmąkart gyvenime, o štai ponios Astos patirtis kita. „Prieš keletą metų Kuršių mariose su vyru išgelbėjome su jachta apvirtusią visą šeimą – tėvus, mažą vaiką. Tad šįkart mums tarsi skola grąžinta. Šiaip po burėmis su vyru esame išmaišę daugybę vandenų, esame ir audros jūroje pakrikštyti, tad šio įvykio nereikėtų sureikšminti. Žinoma, dėkojame mums padėjusiems žmonėms, nes ši istorija, jei ne jie, visaip galėjo baigtis“, – sakė A. Brazaitienė.

Ką tik iš atostogų grįžęs Ignalinos PGT viršininkas Anatolijus Ostrouchas šią istoriją pirmąkart išgirdo iš mūsų. Pažadėjo viską išsiaiškinti ir galbūt gelbėtojus Joną ir Almą už pilietinę drąsą, ryžtą ir greitą reakciją kaip nors pagerbti.

Šio straipsnio komentuoti neleidžiama!