Skip to content

Kai langai rasoja, durelės užšąla

MI informacija

Rasojantys langai, po žiemos nakties prišalusios durelės arba penkiolika minučių anksčiau iš lovos pakelianti mintis, kad ir vėl teks prieš kelionę į darbą grandyti apledėjusį automobilį – žiema į vairuotojo kiemą atkeliauja su visais jai būdingais kaprizais. Kai kurių, dėl šalto oro kilusių problemų, galima išvengti, pasitelkus žiemines automobilių chemines priemones. Tačiau sėkmingai su žiemos kaprizais kovoti gali padėti ir naminės priemonės.

Liaudies chemija – actas

Dažniausia automobilių langų rasojimo priežastis – salone susikaupianti perteklinė drėgmė. Jei šios drėgmės perteklius ryškus, automobilio stiklai gali ne tik rasoti ir riboti matomumą, bet per naktį ir apledėti iš vidaus. Vienu pagrindinių drėgmės šaltinių tampa sušlapę medžiaginiai kilimėliai, todėl primygtinai reikėtų juos žiemos sezonui pakeisti guminiais, kurių statūs kraštai neleidžia nutekėti ištirpusiam sniegui. Jei ant guminio kilimėlio batais prinešėte daug sniego, išlipę iš automobilio išimkite kilimėlį ir išpilkite susikaupusį vandenį. Labai dažnai stiklai rasoja, kai užsikemša salono filtras, jį derėtų pakeisti bent kartą per metus. Juolab, kad toks filtras nėra brangus, o pakeisti jį paprasta ir daugeliu atvejų užtrunka ne ilgiau nei penkias minutes.

Jei, net ir ėmusis prevencinių priemonių, stiklai vis dėlto rasoja, galima išbandyti chemines priemones nuo rasojimo. Specialaus aerozolinio purškalo flakonėlis kainuoja apie keliolika litų, tačiau apipurškus juo stiklus iš vidinės pusės bent kurį laiką turėtumėte pamiršti apie rasojimą. Tereikia švarų stiklą apipurkšti šiuo skysčiu ir nuvalyti sausa servetėle. Purškalas kurį laiką neleidžia drėgmei kauptis ant vidinės automobilio stiklo pusės ir garantuoja gerą matomumą bei saugų vairavimą.

Nebrangu, bet veiksminga. Žinoma, jei nesiimsite prevencinių priemonių nuo žiemos sukeliamų nepatogumų, nepadės jokia autochemija. Tačiau kartais nutinka taip, kad gedimo jokio nėra, kilimėliai sausi, salono filtras pakeistas, bet vis tiek langai rasoja. Tokia problema dažniau ištinka senesnių, šiltesnei klimato zonai skirtų prancūziškų ir itališkų automobilių šeimininkus. Kartais šiuose automobiliuose orpūtį atsukus maksimaliai, jis vis tiek veikia prasčiau, nei vokiškame atsukus minimaliai.

Vyresnės kartos vairuotojai turi ir liaudiškų receptų, skirtų kovoti su langų rasojimu, pavyzdžiui, langus kartą per savaitę iš vidaus nuplauna acto ir vandens mišiniu. Bet net ir pigūs autochemijos produktai veiks geriau nei actas.

Pateptos neužšals

Dar viena žiemą neretai ištinkanti bėda – prišalusios durelės arba bagažinės dangtis, taip pat užšalusios jų spynelės. Tam, kad nereikėtų ryte kieme demonstruoti išradingumo, šildant dureles žiebtuvėliu ar krapštyti spynelės šratinuku, iš anksto apsidrauskite – durelių ir bagažinės atrakinimo spyneles patepkite specialia, tam skirta silikonine priemone. Tinkamai profilaktiškai nepasiruošę, galite tikėtis panašaus efekto, kaip ir nepatepę gumų. Rekomenduojama profilaktiškai patepti visas durelių, stoglangio, bagažinės ir variklio dangčių gumas.

Geriausia patepti visas gumas specialiai tam skirtu silikonu, kuris, keičiantis oro temperatūrai – stipriai pašalus ar prasidėjus atlydžiui, garantuos, jog durelės neprišals ir nepridarys papildomų rūpesčių. Jei durelės vis dėlto prišalo, galima panaudoti įvairių parduotuvėse siūlomų ledo tirpiklių. Geriau, prireikus, turėti ledą tirpdančio purškalo, nei įsiręžus bandyti išlaužti prišalusias dureles.

Specialiais skysčiai rekomenduojama apdoroti ne tik durelių gumas, bet ir valytuvus. Juk įprasta, kad per didelius šalčius valytuvai arba sukietėja, arba apsitraukia ledu. Tuomet jie stiklo nevalo, greičiau priešingai – jį braižo. Valytuvų apdorojimas specialiais skysčiais gali padėti išvengti tokių nemalonumų.

Prieš valant automobilį ir paleidžiant jo variklį, visada reikėtų patikrinti, ar valytuvai nėra prišalę prie stiklo. Kitaip, netyčia įjungus, juos galima sulaužyti, sudeginti saugiklį ar elektros varikliuką. Todėl visada pirmiausia prišalusius valytuvus atkabinkite ir tik tada valykite stiklą. Stiklui valyti šiuo atveju gali pagelbėti ledo tirpikliai. Spaudžiant dideliems šalčiams, sutrumpinsite nesmagią automobilio langų skutimo procedūrą.

Vairuotojai dažnai teiraujasi ir pagalbinių cheminių priemonių, skirtų varikliui paleisti. Šie purškalai veikia, sumažindami drėgmės kiekį sistemoje, bet specialistai varikliui paleisti skirtus chemikalus vertina kritiškai.

Tokia aerozolių, įvairių spiritų ir eterių pavidalo chemija, užklupus smarkiems šalčiams, kai kyla daugiausia problemų, nebus labai veiksminga. Mat ji paprastai gelbsti tik iki 5 laipsnių šalčio. Pagrindinis šių autochemijos priemonių efektas yra sistemoje sutraukiama drėgmė. Tačiau jeigu akumuliatorius bus beveik išsikrovęs, varikliui paleisti skirtos priemonės reikalingos kibirkšties neįžiebs. Todėl šiuo atveju geriau įsigyti tinkamai veikiantį akumuliatorių ar pašalinti kitas paleidimą apsunkinančias technines kliūtis.            

Stoglangiai

Šio straipsnio komentuoti neleidžiama!

Orai Ignalinoje

Naujausiame laikraštyje „Mūsų Ignalina“ skaitykite

Reklama ir skelbimai svetainėje