Skip to content

Povilas Zobolevičius: „Įdėjus darbo ir pastangų – galima „nenusiskandint“

Lina RAGINYTĖ

Ilgą laiką UAB „Ignalinos autobusų parkas“ buvo skausminga, pūliuojanti rakštis: visur ir viskas kliuvo ir badė akis. Ir nors nepraėjo naujo vadovo „apšilimui“ skirtas šimtas dienų, pokyčiai jau juntami, tad drąsiai apie juos ir apie ateities planus kalbamės su naujuoju Autobusų parko vadovu Povilu ZABOLEVIČIUMI.

Naujosios kartos atstovas

Kiekviena karta turi savų pliusų ir minusų, dėl ko labai stipriai keičiasi požiūris į vieną ir tą patį dalyką, reiškinį, problemą, net atrandama sprendimų būdų. Nieko naujo nepasakysiu, teigdama, kad beveik 11 metų (tiek, kiek gyvuoja „Mūsų Ignalina“) ieškojome įvairių būdų, kaip prasibrauti iki buvusio Autobusų parko vadovo V. Meškėno „motininės plokštės“, kuri priima ir apdoroja informaciją, 11 metų meldėme, kad būtume bent kokiu būdu išgirsti. Vis tik visai neseniai vadovas netikėtai nusprendė atsistatydinti. Jį pakeitė naujosios kartos atstovas, visiškai jaunas, tačiau iššūkių nebijantis specialistas Povilas Zabolevičius.

Ne kartą šį žmogų (naują veidą, nes tiek vairuotojai, tiek „etatiniai“ stoties girtuokliai gerai žinomi) pastebėjau Autobusų stoties teritorijoje, tačiau net nepagalvojau, kad būtent jis yra vadovas. Kad ir šiandien – vadovas pasilabino ir su vienu kitu stotyje lūkuriuojančiu keleiviu. Į kai kuriuos, nuolatinius keleivius, jau net ir vardais kreipėsi. O jo užkalbinta į autobusą nespėjusi dūkštietė, akivaizdžiai buvo maloniai nustebinta. Taip, mieli ignaliniečiai ir rajono gyventojai, tai yra normalus bendravimas. Čia tik mums įprasta metų metus vaikščioti tais pačiais takais, žinant net vienas kito batų dydį, bet vaidinti, kad vieni kitų nematome. Stipriai sergame, o  vaistinėje kažin ar rasime padedančių priemonių. Tai skirtingų kartų, besiskiriančių mentalitetu, pasekmė.

Švenčionių rajone gimęs ir augęs, tačiau vėliau su tėvais persikėlęs į Ignaliną gyventi Povilas iš pradžių studijavo istoriją. Tačiau, prieš pasirinkdamas pedagogo profesiją, net neįtarė, kad šitas darbas nėra toks, kokį jis įsivaizdavo. Po praktikos 4 kurse, jaunuolis apsisprendė, kad jokiu būdu nedirbs mokytoju. Povilas įsidarbino krovininių pervežimu užsiimančioje įmonėje ir buvo atsakingas už vairuotojų paskirstymo bei krovinių pervežimo srautus. Vėliau, gavęs pasiūlymą išbandyti jėgas naujoje srityje, jis susipažino su darbo specifika, su esama situacija įmonėje, ir, įžvelgęs galimybių teigiamiems pokyčiams, įveikęs visus biurokratinius reikalavimus, tapo UAB „Ignalinos autobusų parkas“ direktoriumi.

Prasideda pokyčiai

„Visame pasaulyje, ne tik Lietuvoje ar Ignalinoje, savivaldybių teritorijose veikiantys autobusų parkai buvo (yra) nuostolingi. Keleivių pavėžėjimas – nėra pelno siekimas. Svarbiausia – padėti rajono žmonėms judėti iš vieno taško į kitą, patiriant kuo mažiau nuostolių. Juk negalima rajono gyventojų visiškai palikti be jokio susisiekimo. Aš susipažinau su darbuotojais, su jų darbo specifika ir metodais, su visa įmonės veikla ir nusprendžiau, kad įdėjus darbo ir pastangų – galima „nenusiskandinti“, t. y. nebankrutuoti, tačiau tam būtini pokyčiai. Todėl reikia ruoštis tam. Supraskite, tam reikia laiko, viskas turi būti labai gerai apgalvota ir, savaime suprantama, suderinta su rajono savivaldybės administracija. Tiek jiems, tiek ir mums rūpi kiekvienas mūsų rajono gyventojas. Pirmieji pokyčių žingsniai prasidėjo įmonės viduje. Žmonės, išdirbę po 20 ar 30 metų įmonėje ir įpratę, kad turi būti taip, per akimirką neapsivers aukštyn kojomis. Viskas palengva (dabar skambinti į Autobusų stoties informaciją tel. (8 386) 52333 – vienas malonumas, kai anksčiau pirma reikėdavo išgerti buteliuką valerijono, o tik tada rinkti numerį – aut. past.),  kadangi mūsų įmonei priklauso du objektai: pati stotis mieste ir dar dirbtuvės su garažais miesto gale. Šiek tiek sudėtinga, tačiau jų sujungti neįmanoma. Bet, deja, mažindami išlaidas, atleidome dirbtuvių valytoją, nes vyrai patys sutiko palaikyti tvarką. Šiuo metu yra pateiktas rajono savivaldybės administracijai derinti kai kurių maršrutų nuėmimo grafikas, dengiant juos kitais. Ateityje bus koreguojamas maršrutų laikas ir kt. Visa svarbi ir aktuali informacija apie maršrutų pasikeitimus bus skelbiama Autobusų parko, rajono savivaldybės interneto svetainėse ir laikraštyje“, – teigia P. Zabolevičius.

Sena, bet nedylanti plokštelė

Prasidėjus tikrai žiemai, pasnigus, prasidėjo ir senos, kaip mūsų pasaulis, bėdos, už kurių puikuojasi kelininkai. Ne, ne Ignalinos kelių tarnybos komanda – akivaizdu, kad jie tėra svarbių ir specialių užduočių vykdytojai, kurias „nuleidžia“ iš aukščiau. Deja, tose užduotyse rajonų gyventojai ir jų saugumas bei gyvybės neatsispindi. Mes juk esame smulkmė, kažkam reikalinga tik statistiškai parodyti, siekiant įsisavinti ES lėšas po skambiais žodžiais: „Kaimo plėtra“.

Apie rajono žvyrkelius bijau net ir kalbėti, bet net ir tokie keliai, kaip N. Daugėliškis–Rimšė–Visaginas arba Mikalavas–Paringys–Paliesius–Mielagėnai–Ceikiniai valomi, barstomi kada ne kada (nevarginsiu žmonių šimtąjį kartą, rašydama apie kelių lygius). Šiais maršrutais važinėja kasdien moksleiviai, autobusų vairuotojai su keleiviais, policijos pareigūnai, medikai, lankantys vaikus ir senolius. O kažin kaip atrodytų šie keliai, jei jais kasdien važinėtų kokio nors aukštas pareigas kelių direkcijoje užimančio personažo artimas, brangus žmogus ir jo sveikatai ar gyvybei kasdien kiltų pavojų? Kažin, kaip tada būtų koreguojami lygiai…

Autorės nuotr.

Šio straipsnio komentuoti neleidžiama!

Orai Ignalinoje

Reklama ir skelbimai svetainėje