„Ignalinos ir Breslaujos (Baltarusija) rajonus sieja šimtmečius besitęsiantys seni kultūriniai, ekonominiai ryšiai. Šie du rajonai yra pasirašę ir bendradarbiavimo sutartį, vyksta glaudus abiejų pusių bendravimas. Iki šiol yra didžiulis nepatogumas, kai į už 8 km esantį Vydžių miestelį ar už 50 km esančią Breslaują tenka važiuoti apie 120–150 km – per Latviją, Daugpilio PKP. Kadangi Lietuva jau įvykdė savo įsipareigojimus – įrengė visus reikalavimus atitinkantį pasienio kontrolės postą, labai tikiuosi, kad greitu laiku, lygiai taip pat pasielgs ir Baltarusijos valdžia, šis postas įgys tarptautinio posto statusą“, – modernizuoto Tverečiaus posto atidarymo šventėje kalbėjo rajono meras Henrikas Šiaudinis.
Penktadienį vykusiame oficialiame Tverečiaus pasienio kontrolės posto (PKP) atidaryme, dalyvavo Susisiekimo ministerijos atstovai ir ministras Rimantas Sinkevičius, gausybė aukštų pasienio bei muitinės pareigūnų, rajono meras, baltarusių pasieniečių delegacija.
„Lengviesiems automobiliams ir autobusams skirto Tverečiaus PKP infrastruktūros atnaujinimo darbai senojo punkto teritorijoje, užėmusio 88 m², buvo pradėti 2014 m. pradžioje ir baigti pernai gruodį, įrengiant modernias 574 m² patalpas“, – sakė renginio vedėjas Rolandas Vilkončius.
Tverečiaus vietinio eismo automobilių kelių PKP suprojektuoti ir pastatyti modernūs administracinis, keleivių patikros bei autotransporto detalaus tikrinimo pastatai, stoginė, įrengtos eismo juostos, pritaikytos darbui reverso principu, įdiegtos pažangios vaizdo stebėjimo, perimetro apsaugos, eismo valdymo sistemos, įrengti pėsčiųjų takai, pakloti nauji inžineriniai tinklai, įrengtas modernus ir ekonomiškas teritorijos apšvietimas.
Punkto teritorijoje sumontuoti du 60 m³ talpos priešgaisriniai vandens rezervuarai, nuolatinį elektros energijos tiekimą garantuoja rezervinis energijos šaltinis – dyzelinis generatorius. Tverečiaus PKP yra kompaktiškas, užima 0,79 ha ploto teritoriją. Projektinis rekonstruoto punkto pralaidumas – 500 transporto priemonių per parą į abi puses (480 lengvųjų automobilių ir 20 autobusų).
Lietuvos ir Baltarusijos Vyriausybių susitarimu, valstybės sienos perėjimo punktas Tverečius–Vydžiai, jį įrengus ir sukūrus būtiną infrastruktūrą, turi veikti kaip tarptautinis automobilių kelių valstybės sienos perėjimo punktas keleiviams, per kurį vyktų asmenys, neatsižvelgiant į jų pilietybę, taip pat būtų praleidžiami autobusai ir tušti, be krovinių sunkvežimiai, veiktų muitinė. Tačiau čia esama nesusikalbėjimo tarp abiejų šalių.
Kaip MI sakė VSAT Sienos kontrolės organizavimo valdybos viršininkė plk. Vilija Plotnikovienė, tarp lietuvių ir baltarusių seniai vyksta ginčas, kur turi būti tarptautinis PKP – Tverečiuje ar Adutiškyje. Baltarusiai nori Adutiškio, nes jiems į šalies gilumą nereikia rekonstruoti kelio, o mums jį reikėtų tiesti daugiau nei 30 km – nuo Švenčionių iki Adutiškio. Tverečiuje situacija atvirkštinė: baltarusiams link Vydžių reikia naujo kelio, o mūsų pusėje jis ganėtinai neblogas. Be to, baltarusiai nenori leisti „furų“ per Breslaujos ežerų nacionalinį parką.
V. Plotnikovienė, paklausta, kur įstrigo bevizis vykimas per sieną 50 km zonoje, sakė: „Kiek man žinoma, visos procedūros atliktos, trūksta vieno baltarusių parašo. Tarp baltarusių ir latvių toks režimas jau seniai veikia“.
Tverečiaus punkte pastatyti radiacinės kontrolės vartai – jų įrengimui paramą skyrė JAV energetikos departamentas. Taip pat čia įrengti moderniausi priverstinio stabdymo vartai, kurie suveikia per 2–3 sek. ir sulaiko iki 7,5 t 60 km/h greičiu lekiantį automobilį. Teritorijoje sumontuota per 100 įvairaus tipo kamerų, atliekančių daugybę funkcijų.
Šio straipsnio komentuoti neleidžiama!