Skip to content

Neblaiviems vairuotojams drausminti – teisės aktų pakeitimai

MI informacija

Lietuvoje netrukus bus įteisinta alkoblokų – antialkoholinių variklių užraktų – sistema ir neblaivių vairuotojų reabilitacijos programa. Naujovę numatoma įtvirtinti Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo bei Administracinių teisės pažeidimų kodekso pataisomis, kurias rengia Susisiekimo ministerija kartu su Vidaus reikalų ministerijos ir Kelių ir transporto tyrimo instituto specialistais.

„Neblaivių vairuotojų sukelti eismo įvykiai – opi nūdienos problema. Pernai eismo įvykiuose žuvo 241 žmogus, iš kurių 15 – dėl apsvaigusių nuo alkoholio vairuotojų kaltės. Tai gerokai mažiau nei 2014 m., kai dėl neblaivių vairuotojų kaltės žuvo 49 eismo dalyviai, tačiau pusiaukelėje sustoti negalime. Siekiant išspręsti šią problemą, būtinos teisės aktų pataisos, kurios aiškiai reglamentuotų alkoblokų naudojimo ir neblaivių vairuotojų dalyvavimo reabilitacijos programoje tvarką“, – sako susisiekimo viceministras Saulius Girdauskas.

Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo ir Administracinių teisės pažeidimų kodekso pataisas dėl alkoblokų sistemos bei neblaivių vairuotojų reabilitacijos programos įteisinimo nutarta parengti iki š. m. kovo pabaigos. Už vairuotojų, kurie buvo sulaikyti neblaivūs, reabilitacijos programos parengimą atsakinga Sveikatos apsaugos ministerija kartu su Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentu. Šioje programoje tokie pažeidėjai dalyvautų savanoriškai.

Parengtus teisės aktų projektus planuojama apsvarstyti š. m. balandžio mėnesį. Darbo grupei pritarus, įstatymų pataisos būtų derinamos su institucijomis bei teikiamos svarstyti Vyriausybei ir Seimui.

Šios darbo grupės posėdyje taip pat pritarta Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos siūlymui šiemet finansuoti antialkoholinių variklio užraktų diegimą dešimtyje mokyklinių mikroautobusų.

xxx

Alkoblokus – specialius įtaisus, montuojamus prasižengusių vairuotojų automobiliuose – autoekspertai lygina su lėktuvų „juodosiomis“ dėžėmis. Tai – daugiau nei 1200 Eur kainuojantis aparatas, fiksuojantis daugybę parametrų ir šiuos parodymus saugantis arba net ir perduodantis nuotoliniu būdu. Jį sudaro alkotesteris ir lėktuvo „juodąją dėžę“ primenantis valdymo blokas. Jis sujungtas su degimo blokavimo įtaisu ir, jei reikia, su kitomis išmaniomis sistemomis (tarkime, transporto valdymo sistema, kuria naudojasi didžiosios įmonės).

Lietuvoje alkoblokų naudojimo tvarka dar neįteisinta, ji tik svarstoma. Tačiau panašu, kad nuo 2017 m. ne vieno pagauto neblaivaus vairuotojo automobilyje atsiras ir alkoblokas. Jis nėra aktualus pavyzdingiems, nevartojantiems alkoholio vairuotojams, važiuojantiems nuosavais automobiliais. O bent kartą nusidėjusiems jie turėtų atlikti kontrolės funkciją. Svarbiausia – kad toks apsvaigęs vairuotojas negalėtų užvesti automobilio ir kad jam to padaryti nepadėtų niekas kitas. 

Apgauti alkobloką – neįmanoma ir nerekomenduojama. Antraip, pagal Europos praktiką, galite visam gyvenimui atsisveikinti su vairuotojo pažymėjimu.

Šio straipsnio komentuoti neleidžiama!

Orai Ignalinoje

Naujausiame laikraštyje „Mūsų Ignalina“ skaitykite

Reklama ir skelbimai svetainėje