Skip to content

Juozas Ruolia: kaip išvengti vėžio

Jonas BALTAKIS

Nacionalinio vėžio instituto fitoterapeutas kraštietis Juozas Ruolia pateikia po vieną patarimą vyrams ir moterims, kaip išvengti vėžio „Vietoj brendžiuko į rytinę kavą ar arbatą įsipilkime eleuterokokų tinktūros – būsime daug energingesni. Taip pat reikėtų žinoti, kad didelis kofeino kiekis ryte yra bizūnas nervų ląstelėms“, – pastebi jis.

Klausimas apie moteriškuosius ir vyriškuosius hormonus reguliuojančias vaistažoles ir daržoves be galo svarbus – vartodami vaistažoles mes priverčiame badauti vėžines ląsteles. Anot J. Ruolios, kol moterys neturi naviko, estrogenus reguliuoja brokoliai, kopūstai, sojų produktai, medetkų ir dobilų arbata. Ypač tai svarbu toms moterims, kurių mamos, seserys ar tetos turėjo krūtų navikų.

J. Ruolia sako, kad vyrų hormonus labai gerai reguliuoja ožkarožės arbata. Vos prasidėjus šio augalo žydėjimui, atsiradus apatiniams žiedams, reikėtų nedelsti skinti ir kulti žiedus. Anot jo, vyrams, kurių tėvai sirgo prostatos vėžiu, patartina vartoti eleuterokokų tinktūrą, kurios nesunkiai galima rasti vaistinėse. Eleuterokoko reikšmingumą patvirtino Kvebeko universiteto mokslininkai.

Taip pat reikėtų žinoti, kad didelis kofeino kiekis ryte yra bizūnas nervų ląstelėms“, – pastebi fitoterapeutas J. Ruolia. „Šiais laikais prirašyta labai daug analfabetinių knygelių, kuriose sakoma, kad reikėtų nevalgyti cukraus, medaus, esą vėžys išlenda, pagriebia cukraus gabalą ir įsideda sau į burną. Tai netiesa, tų knygų platintojai – gatviniai specialistai. Iš tikrųjų organizmo ląstelės turi turėti žaliavos energijai“, – sako fitoterapeutas. Anot jo, mes vis kalbame apie karotinoidų svarbą, bet pamirštame, kad morkų ar pomidorų karotinoidai tirpsta tik riebaluose. „Prieš vartodami pomidorus, pakepkite juos mėgstamame aliejuje. Morkų sultys, kurias taip vertiname, tėra tik nuoplovos. Pakepinkime ir morkas aliejuje, padarykime iš jų vaikams kotletukų. O likusius riebalus sunaudokime padažams, nebijokime karotinoidų pertekliaus“, – pataria J. Ruolia.

Dar viena dažna problema – kramtymas, pastebi fitoterapeutas. „Tik vieną šimtąją ląstelių dalį perkandame dantimis. Kitas reikalas, jei gaminame tyres – jas siūlau valgyti visiems buvusiems onkologiniams ligoniams“, – sako J. Ruolia.

Kaip išsigydžius nuo vėžio vėl juo nesusirgti?

Ar valgant tam tikrų produktų tikrai mažėja tikimybė susirgti onkologine liga? J. Ruolia universaliu patarimu vadina seleno vartojimą. „Jis koordinuoja mūsų genetiką. Selenas aptarnauja 20 fermentų, iš kurių 6–7 suranda neteisingus genus ir praneša apie juos imuninei sistemai, sunaikina kandidatę į vėžines ląsteles ar jau vėžinę ląstelę“, – pasakoja fitoterapeutas. Tačiau, pasak J. Ruolios, diskusijose apie priešvėžinę mitybą kol kas nepadėtas taškas dėl bičių duonelės, kurioje daug stimuliatorių. Nepatariama dideliais kiekiais vartoti daigintų grūdų ir jų sulčių. Tačiau kokie saugūs kiekiai – taip pat nenustatyta. „Japonų mokslininkai paprašė dar lukterėti, kol baigs tyrimą ir tai pristatys pasauliui. Tačiau žinoma, jog atsargiai vartoti derėtų raudonų lašišų, kurios, naudojant stimuliatorius, žuvų ūkiuose užauginamos per mėnesį“, – atkreipė dėmesį J. Ruolia.

Iš šaknų fitoterapeutas išskiria ženšenį, kurį sirgusiems vėžiu taip pat pataria vartoti atsargiai: „Europos farmakopėja juodu ant balto užrašė, kad ženšenis skatina deguonies pasisavinimą adenokarcinomose. Taip pat labai atsargiai žiūrėčiau į gatvėse siūlomus priešvėžinius preparatus ar jų derinius. Žinokite, kasmet apie 300 žmonių, kurie gydėsi ne specialistų rekomenduotomis priemonėmis, nukeliauja į kapus. Užsiimti savigyda ir uždelsti vėžį – nusikaltimas“.

Reabilituoja vitaminus. Iki 2005 m., kol iki galo nebuvo ištirtas vitaminų poveikis, apsaugant žmones nuo vėžio atsiradimo ir pasikartojimo, nuo jų buvo patariama susilaikyti. „Tačiau dabar laikomasi pozicijos, jog žmogaus savireguliacija, imuninė sistema, kovojant organizmui prieš vėžį, svarbiau. Pasaulyje nustota drausti vartoti vitaminus vėžiu sergantiems ar sirgusiems žmonėms, tik pabrėžiama, jog reikia vartoti normaliomis dozėmis, kaip nurodo gamintojai. Taigi, vitaminai reabilituoti, ypač reikalingais pripažįstami A, E, C, beta karotenas, selenas“, – vardijo J. Ruolia.

Pasak jo, apsirūpinti karotenoidų atsargomis nesunku, tik reikia ne vien Kūčių vakarą ant silpnos ugnies aliejuje pasikepinti tarkuotų morkų, o bent kartą per savaitę jų pavalgyti. „Seleno apstu trijų grūdų duonoje. Grąžinkite ant stalo juodą duoną!“ – patarė J. Ruolia. Taip pat svarbūs natūralios erdvinės sandaros vitaminai. „Nemėgsta žmonės tų daržovių valgyti, bet galima įdėti į padažus, sriubas. Apibendrinant galima sakyti, jog per dieną reikėtų suvalgyti iki dviejų stiklinių petražolių, salierų, gelsvės, svogūnų, česnakų piure“, – siūlo kraštietis fitoterapeutas.

Prierašas: Saugoti savo sveikatą padės Sirdazole.lt. Čia rasite medetkų arbatas bei kitas vaistažoles.

Šio straipsnio komentuoti neleidžiama!

Orai Ignalinoje

Reklama ir skelbimai svetainėje