Skip to content

Radinys pirktoje mėsoje taujūniškį tiesiog įsiutino

Lina RAGINYTĖ

Anokia čia naujiena, kad mes valgome nežinia ką. Žinome tai, ir vis tiek valgome. Numojame ranka, kad ne mūsų valioje pakeisti ką nors ir kišame į save įvairių spalvų, formų ir skonių chemines medžiagas, bendru pavadinimu MAISTAS. Tas abejingumas kartais ima ir prasiveržia, kai realiai pamatome kažką tokio netinkamo ir nepriimtino nei mūsų akiai, nei protui. Ne veltui sakoma: ko nematome, dėl to ir širdies neskauda. Taigi, praėjusį antradienį Taujūnų kaimo gyventojas Algirdas prekybos centre „Norfa“ nusipirkęs kelis pažandės gabalėlius, pamatė tai, kas jį tiesiog įsiutino. Mat radinys ne vienam, jį mačiusiam, kėlė šleikštulį ir, matyt, kuriam laikui tikrai sumažino apetitą.

„Kaip ir įprasta, važiuodamas į namus užsukau į prekybos centrą „Norfa“ apsipirkti. Su manimi buvo dar keli pažįstami. Be kitų maisto produktų pirkau ir kelis gabaliukus šviežios kiaulių pažandės. Nieko nepastebėjęs parsinešiau į namus. Iškart nevalgėme. Po dviejų dienų sugalvojęs pasikepti mėsos, pradėjau pjaustyti gabaliukais, kai atpjovus vieną juostelę ir pradėjus pjauti antrą, ištryško pūliai. Net atšokau nuo mėsos. Atsipeikėjęs apžiūrėjau mėsą ir supratau, kad tai nėra normalu. Aš moku pinigus ir, kaip man teigiama, gaunu kokybišką prekę. O kas čia?..  Visą gyvenimą auginome savo kiaules ir galėjome bent jau normalaus maisto turėti. Dabar gi prikūrė visokių kiaulių marų, viską uždraudė, kad per prievartą bruktų žmonėms visokį „brudą“. Kokioje mes valstybėje gyvename, jei neleidžiama žmogui būti atsakingam už save ir savo sveikatą? Dar uždrauskite daržoves auginti. Tada bereiks savaitei kokios salietros vandeniu skiestos išduoti pagal talonus ir bus geležinė tvarka“, – piktinosi ponas Algirdas.

Ponas Algirdas su visu mediniu padėkliuku, mėsa ir… pūliais atskubėjo tiesiai į Ignalinos valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos vyriausiąją specialistę maisto produktų inspektorę Ramunę Zablockienę. Apžiūrėjusi radinį inspektorė priėmė gyventojo skundą, pasiėmė gaminį ir nuvyko į prekybos centrą. Tiesa, žmogus neturėjo čekio, įrodančio prekės įsigijimą, tačiau rado neišmestą oranžinės spalvos lipduką su prekės kodu, svoriu ir kaina, kuris klijuojamas ant maišelio, pasvėrus produktą. Pagal šį kodą, prekybos centre buvo atsekti duomenys, ištrauktas naujas čekis ir surasta mėsos partija.

Pasak R. Zablockienės, atlikus patikrinimą, parduotuvėje  nerasta  nekokybiškų, netinkamų maistui produktų. „Šiuo atveju parduotuvės mėsininko kaltės nėra. Jis išpjaustė gautą mėsą pagal visus reikalavimus. Jei pjaustydamas pažandę, būtų perpjovęs pūlinį, žinoma, tokia mėsa būtų iškart pašalinta, tačiau jie negali patikrinti, kas gi yra kiekvieno mėsos gabaliuko viduje. Pagal dokumentus atsekta, kad mėsos partija su pažande, kurioje rastas pūlinys, atkeliavo iš UAB „Natanga ir Rovisa“ skerdyklos, esančios Šilalės r. Visi surinkti dokumentai perduoti tą teritoriją prižiūrinčiai Šilalės VMVT tolimesniam skundo tyrimui“, – patikino R. Zablockienė.

Apie radinį išsiaiškinome, tačiau nemažiau svarbu ir tai, kas gi tas radinys iš tikrųjų yra ir ar jis kažkuo pavojingas žmogui? Vyr. veterinarijos gydytoja Liudmila Meiduvienė daugelį metų dirbusi skerdyklose, nenustebo dėl tokio radinio. „Pirmiausia noriu nuraminti, kad tai nėra kažkas kenksmingo žmogaus sveikatai, ir tai nereiškia, kad jums parduoda kažkokią užkrėstą mėsa. Tokie pūliniai gyvūnų organizme gana dažnas reiškinys. Jie gali susidaryti dėl įvairių priežasčių. Tarkim, gyvulys buvo skiepytas, jam suleista vitaminų, geležies ar kokių nors vaistų nuo ligos, o jo organizmas neįsisavino jų, todėl toje vietoje susiformavo pūlinys. Pūlinys yra leukocitų ir bakterijų  telkinys, susidaręs dėl riboto audinių pūlingo uždegimo. Nuo sveikųjų audinių pūlinį atskiria kapsulė. Ir būtent skerdyklose apčiuopimo būdu turėtų būti patikrinama, ar nėra pūlinių. Tokie įvairaus dydžio pūliniai nesunkiai randami ir jau skerdykloje šalinami. Šiuo atveju, tikėtina, padaryta skerdyklos vet. gydytojų klaida, nes jie garantuoja, kad produktas yra kokybiškas“, – paaiškino L. Meiduvienė.

R. Zablockienė primena, kad gyventojai visada saugotų pirkimo čekį, o grįžę į namus ir tarp pirkinių radę nekokybišką prekę, su ja ir čekiu kreiptųsi į prekybos centro administraciją. Visais  klausimais dėl maisto kokybės, vartotojai gali kreiptis į Ignalinos VMVT specialistus tel. (8 386) 54650, el. paštu ignalinosr@vet.lt, arba visą parą VMVT nemokama telefono linija 8 800 404 03. Kiekvienas žmogus tuiri teisę gauti kokybišką ir saugią prekę ar paslaugą. 

Šio straipsnio komentuoti neleidžiama!

Orai Ignalinoje

Reklama ir skelbimai svetainėje