Skip to content

Juodosios dėmės keliuose

Neseniai prie Kazokinės įvykusi tragiška avarija vėl atkreipė dėmesį į taip vadinamas juodąsias dėmes keliuose – vietas, kur vyksta daugiausia avarijų. Mat tą Kazokinės sankryžą taip pat įprasta laikyti juodąja dėme. 2002 m. toje vietoje vienoje avarijoje žuvo net trys jaunuoliai. Kiekvienais metais Lietuvos, o ir rajono keliuose, skaudžių nelaimių mažėja, tačiau jų išvengti nepavyksta. Kur vairuotojams reikia būti atidiems?

Kaip MI sakė rajono Kelių tarnybos inžinierius Gintaras Bagdonas, oficialiai šiuo metu tokių dėmių rajone ir Utenos apskrityje nėra. Paskutinė „dėmė“ išnyko prie Palūšės (ant kalno Ignalinos pusėn) 2009 m. Mat kelio atkarpa laikoma juodąja dėme tuomet, kai 500 m atkarpoje per ketverius metus įvyksta trys įskaitinės avarijos. 2011–2015 m. tokių kelio atkarpų rajone nebuvo. Vis tik rajone, policijos duomenimis, yra kelių atkarpų, kurios avaringesnės, nei kur kitur.  Atlikus paskutinių 5 metų eismo įvykių Ignalinos rajone analizę, nustatyta, kad Ignalinos rajone avaringiausios vietos yra:

Kelyje Vilnius–Švenčionys–Zarasai pavojingiausios vietos yra nuo sandūros su Švenčionių r. iki Ignalinos, nuo Ignalinos iki 124 km, taip pat nuo Dūkšto iki 144 km; 

Kelyje Dusetos–Degučiai–Salakas–Dūkštas atkarpoje nuo Aukštakalnio iki sankirtos su keliu Ignalina–Zarasai. Čia yra įvykę itin daug techninių, taip pat įskaitinių eismo įvykių, kuriuose žuvo žmonių;

Kelyje Visaginas–Stašionys–Rimšė atkarpa nuo Stašionių iki Rimšės;

Kelyje Kaltanėnai–Ignalina atkarpa nuo Motiejūnų iki Ignalinos;

Kelyje Ignalina–Dysna kelio ruožai nuo Ignalinos iki N. Daugėliškio, nuo Andriejaukos iki Didžiasalio.

Ignalinos mieste avaringiausios  yra Turistų ir Aukštaičių gatvės.

Avaringiausios savaitės dienos – penktadienis, šeštadienis ir sekmadienis, avaringiausi mėnesiai – sausis, birželis ir vasaris, avaringiausias paros laikas – nuo 8 iki 22 val.

Analizuojant pastarųjų metų eismo įvykių priežastis – daugiausia eismo įvykių kyla dėl saugaus greičio nesilaikymo, neblaivių vairuotojų, eismo įvykių kilo ir juose nukentėjo pėstieji dėl jų Kelių eismo taisyklių reikalavimų nesilaikymo.

P. S. Minėtos gegužės 7-osios avarijos Kazokinės sankryžoje tyrimas nebaigtas. Nors iš karto po avarijos buvo paskelbta, kad įvykio priežastys esą aiškios, vėliau kilo daug klaustukų ir neaiškumų, todėl dabar atliekamos įvairios techninės ekspertizės. Visa tai gali užtrukti kelis mėnesius.

 

2010–2015 m. eismo įvykių statistika

 

2010

2011

2012

2013

2014

2015

Vidurkis

Įskaitiniai

13

8

12

13

9

7

Apie 11

Žuvo

3

4

2

3

0

1

Virš 2

Sužeista

11

8

12

13

14

12

Apie 12

Dėl neblaivių

 

2

3

2

2

0

Apie 2

Šio straipsnio komentuoti neleidžiama!

Orai Ignalinoje

Naujausiame laikraštyje „Mūsų Ignalina“ skaitykite

Reklama ir skelbimai svetainėje