Viliojantys dovanų ar nuolaidų kuponų pasiūlymai internete gali suteikti ne tik džiaugsmo, bet ir sukelti rūpesčių. Savo vyrui gimtadienio proga dovanų kuponą pirkusi Dovilė pasakoja, kad problemos prasidėjo ne iš karto. „Iš pradžių viskas atrodė smagu: vyras džiaugėsi dovana, planavome, kaip abu, atėjus pavasariui, pramogausime žirgyne. Tačiau laikas bėgo, dovana užsimiršo ir prisiminėme apie ją likus mėnesiui iki kupono galiojimo termino pabaigos. Paskambinus į žirgyną mums buvo pasakyta, kad ne pirmi tokie esame, kurie kreipiamės, tačiau žirgynas jokių pramogų pagal kuponus neorganizuoja. Esą jie net nėra sudarę sutarties su kuponų platintojais“, – pasakoja moteris.
Pirkėjams taip pat buvo paaiškinta, kad visų pirma kreiptis reikia pačius kuponų platintojus ir iš jų išsireikalauti sumokėtus pinigus. Dovilės istorija baigėsi sėkmingai, nes nesąžiningi platintojai savo kaltę pripažino ir sumokėtus pinigus grąžino. Tačiau Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) duomenimis, ne visi atvejai tokie sėkmingi.
Perkantieji nuolaidų ar dovanų kuponus internetu, dažniausiai susiduria su kelių tipų problemomis. Kartais jie negali gauti paslaugų, nes kuponuose nėra nurodytas konkretaus paslaugų tiekėjo ar pardavėjo pavadinimas, kontaktiniai duomenys. Taip pat būna, kad norėdami užsisakyti paslaugą vartotojai negali susisiekti su įmone nurodytais numeriais, o į elektroninius laiškus neatsakoma. Nereti atvejai, kuomet vartotojams nepavyksta gauti paslaugų dėl paslaugų teikėjų nuolat nukeliamos jų teikimo datos ir su paslaugų teikėjais nerandamas kompromisinis sprendimas, tenkinantis abi šalis. Minėtu pirkėjos Dovilės atveju – tiekėjai iš viso nebuvo sudarę sutarties su platintojais, taigi kuponai platinti neteisėtai. Jei atsisakoma suteikti paslaugą, grąžinti pinigus arba tikėjas į kreipimąsi nereaguoja, būtina imtis šių žingsnių:
- ·pirmiausia raštu kreiptis į pardavėją, paslaugų teikėją, kuris nurodytas dovanų (nuolaidų) kupone, ir nurodyti savo reikalavimą;
- · jei pardavėjas, paslaugų teikėjas nepateikia atsakymo per 14 kalendorinių dienų, ar atsakymas
vartotojo netenkina, patariama raš tu kreiptis į VVTAT (prašymo formą galima rasti tinklalapyje www.vvtat.lt);
- ·prie prašymo būtina pridėti turimus įrodymus (mokėjimą patvirtinančio dokumento kopiją, kupono kopiją, susirašinėjimo su pardavėju, paslaugų teikėju medžiagą ir pan.).
KOMENTARAS
Juozas BERNATONIS (Teisingumo ministras)
Vartotojus nuolat skatiname kovoti už savo teises ir nenumoti ranka, jei juos apgauna nesąžiningi pardavėjai. Net jei sumokėta suma nėra labai didelė, užpildyti prašymą Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybai (VVTAT) jums užtruks tik keletą minučių.
Šiemet pasiekėme svarbaus tikslo – VVTAT sprendimai dėl ginčo nagrinėjimo ne teisme tvarka tapo privalomi, o nebe rekomendacini o pobūdžio, todėl turime daugiau galimybių padėti nukentėjusiems vartotojams.
Šio straipsnio komentuoti neleidžiama!