Lietuvos Respublikos Seimas 2015 m. gruodžio 3 d. priėmė Lietuvos Respublikos civilinės būklės aktų registravimo įstatymą Nr. XII-2111, kuris įsigalios 2017 m. sausio 1 d. Įstatymu siekiama supaprastinti civilinės būklės aktų registravimą, pasinaudojant informacinių sistemų ištekliais, padaryti jį efektyvesnį ir patogesnį vartotojams, sumažinti administracinę naštą. Nustatyta, kad kai kuriuos civilinės būklės aktus registruos civilinės metrikacijos įstaiga savo iniciatyva, remdamasi atitinkamų įstaigų ar institucijų elektroninių ryšių priemonėmis jai persiųstais dokumentais.
Atsisakyta civilinės būklės akto įrašo įregistravimo liudijimų išdavimo, tačiau asmuo turės teisę gauti civilinės būklės akto išrašus. Valstybės institucijos informaciją apie asmens civilinę būklę turėtų gauti tiesiogiai iš Gyventojų registro ir neturėtų reikalauti iš asmenų pateikti civilinės būklės akto įrašo įregistravimo liudijimą ar civilinės būklės akto įrašą liudijantį išrašą.
Atkreipiame dėmesį, kad nuo 2017 m. sausio 1 d. seniūnai nevykdys mirties registravimo funkcijos. Mirtį registruos civilinės metrikacijos įstaigos savo iniciatyva, gavusios asmens sveikatos priežiūros įstaigos medicininį mirties liudijimą.
Nustatyta, kad norintieji susituokti asmenys asmeniškai paduos teisingumo ministro nustatytos formos prašymą įregistruoti santuoką pasirinktai civilinės metrikacijos įstaigai.
Taip pat įtvirtinta galimybė vaikui, kurio tėvų pavardės yra skirtingos, suteikti dvigubą pavardę, sudarytą iš sujungtų vaiko tėvų pavardžių.
Šio straipsnio komentuoti neleidžiama!