Vienoje lietuvių liaudies pasakoje kiškis, nusiplikinęs karšta kopūstiene, paskui ir eidamas pro kopūstų daržą pūsdavo. Tą bailų kiškelį pirmiausia ir priminė publikacija „Lietuvos žiniose“ – Kvietimas į Užgavėnes Naisiuose – su antisemitizmo atžvilgiu“.
Deja, tai buvo tik pirmas įspūdis. Skaitau: „Artėjant Užgavėnių šventei vis garsiau kalbama apie tai, jog kai kurios lietuvių tradicijos nėra pati tinkamiausia pasilinksminimo išraiška, nes įžeidžia ir skaudina Lietuvos tautines mažumas.“
Toliau laikraštis cituoja lietuvių tautosaką, kurioje buvo ir nelabai pagarbių atsiliepimų apie žydus, ir teigia, kad panašūs posakiai apie „neva savanaudžius, gudrius sukčius ir išnaudotojus“ buvo „vienas iš nacistinės propagandos pagrindinių teiginių“.
Tačiau erzelis šituo nesibaigė. Lietuvos žydų (litvakų) bendruomenės pirmininkė Faina Kukliansky paskubėjo pareikšti, esą Naisiuose „antisemitizmo idėjos ne tik klesti, bet ir yra viešosios komunikacijos dalimi“.
„Ar tai naujos valdančiosios partijos politika? – klausia F. Kukliansky. – Kaip mums tą suprasti? Iš nekaltos šventės per Naisių ruporą virsta aiškūs ryškūs antisemitiniai lozungai, grįžtama į prieškarį. Kaip turi jaustis Lietuvos žydai? /…/ suprantame etnologiją, bet čia jau nebe Užgavėnės ir ne jų kaukės – tai antisemitinės nacių kaukės, pasiekę Lietuvą iš hitlerinės Vokietijos.“
Aišku, ponia F. Kukliansky geriau išmano etnologiją ir gali pasakyti, kad iki nacistinės Vokietijos laikų Lietuvoje žydų kaukių nebuvo. Atėjo į valdžią Hitleris – lietuviai per Užgavėnes pradėjo su žydų kaukėmis vaikščioti.
F. Kukliansky net į Ramūną Karbauskį kreipėsi, prašydama atsakyti, „koks jo požiūris į žydus, jeigu jis išdrįso viešai rodyti tokias kaukes? Už fašistinę propagandą baudžiama pagal galiojančius Lietuvoje įstatymus“.
Štai taip, ir ne mažiau. Užsidėjai žydo kaukę – varai fašistinę propagandą. Ir kas, kad, kaip rašo šventės Naisiuose organizatoriai, paskelbti įrašai cituoti remiantis Švietimo mokslo ministerijos, Ugdymo plėtotės centro ir Lietuvių literatūros ir tautosakos instituto išleistu tautosakos aplanku „Užgavėnių dieną“. Jeigu F. Kukliansky mano, kad Lietuvoje Užgavėnės švenčiamos neteisingai, Užgavėnes reikia keisti, jeigu kas nors nesutiks keisti – visai uždrausti.
Kaltinimai antisemitizmu, fašistine propaganda, reikalavimai pasiaiškinti ir pasiteisinti bet kokia proga pasigirsta iš žydų bendruomenės pirmininkės lūpų. Būčiau kokia nors pirmininkė, paklausčiau, ar pačių žydų negalima kuo nors panašiu apkaltinti?
Izraelis iki šiol laiko okupuotas didžiules arabų teritorijas, taigi yra okupantas. Izraelis okupuotose teritorijose stato nausėdijas – o ar ne taip pat elgėsi vokiečių nacistai, įkurdindami kolonistus okupuotose žemėse? O visai neseniai žydas, nušovęs ant žemės gulintį sužeistą palestinietį, buvo nuteistas tik dvejiems metams. Tai nieko neprimena?
„Lietuvos žinios“ minėtą straipsnį apie Naisius baigia žodžiais: „… etnologė Laima Anglickienė išsakė nuomonę, jog tokias tradicijas galėtume ar net turėtume keisti“.
„Savo aky nė rąsto nemato, o svetimo – ir krislą pamato“, – sako lietuviška patarlė. Ją irgi keisti reikia? Tada ką daryti su Biblija, kurioje sakoma: „Kodėl gi matai krislą savo brolio akyje, o nepastebi rąsto savojoje?“
Tiesa, Biblija, krikščionybė ir visa kita, kas susiję su dvasingumu, Lietuvoje ir Europoje irgi nebemadinga. Neseniai rašiau, bet pakartosiu: Kalėdų eglės Europos miestų aikštėse jau įžeidinėja kitatikių veiksmus. O Lietuvoje greitai tiesiog bus privaloma atsisakyti visų tradicijų, kurios kokiam nors kitataučiui ar kitatikiui nepatinka. Ir įvesti naujas, iškastruotas pagal svetimus pageidavimus. Įstatymu, padiktuotu… na, atsiras, kas padiktuos.
Šio straipsnio komentuoti neleidžiama!