Skip to content

Apie vartotojus ir jų teises

MI informacija

Kovo mėnesį minima Europos vartotojų diena – puiki proga aptarti aktualius vartotojų teisių ir jų apsaugos įgyvendinimo klausimus bei pasidžiaugti šioje srityje pasiektais rezultatais. Viena iš institucijų, užtikrinančių vartotojų teisių apsaugą, yra Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba, kurios skyrius taip pat veikia ir Utenoje.

Vartotojai į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą kreipiasi prašydami spręsti įvairaus pobūdžio klausimus, tačiau vartojimo prekės yra daugiausiai vartotojų prašymų sulaukianti sritis, kurioje didžiausią dalį sudaro vartotojų prašymai dėl įsigytos netinkamos kokybės elektrotechnikos (mobiliųjų telefonų, nešiojamųjų kompiuterių, buitinės technikos), avalynės, drabužių bei baldų, šių prekių pardavėjo garantinių įsipareigojimų nevykdymo, taip pat netinkamai garantinio remonto įmonėje nustatyto įrenginio gedimo. Pagrindinės problemos, su kuriomis vartotojai susiduria internetinėje prekyboje – sutartu laiku nepristatytos prekės, pardavėjo nesutikimas nutraukti sutartį, informacijos nepateikimas bei gautos nekokybiškos prekės.

Primintina, kad įsigijęs netinkamos kokybės prekę vartotojas turi teisę savo pasirinkimu iš pardavėjo reikalauti netinkamos kokybės prekę pakeisti tinkamos kokybes preke, atitinkamai sumažinti prekės kainą, per protingą terminą neatlygintinai pašalinti daikto trūkumus ar atlyginti vartotojo išlaidas prekės trūkumams pašalinti, jeigu to neatliko pardavėjas. Vartotojas taip pat turi teisę vienašališkai nutraukti pirkimo–pardavimo sutartį ir pareikalauti grąžinti už prekę sumokėtus pinigus.

Nemaža dalis vartotojų prašymų taip pat gaunama bendrųjų vartotojams skirtų paslaugų srityje. Šioje srityje vartotojai daugiausia kreipiasi dėl automobilių techninės priežiūros ir remonto paslaugų kokybės, netinkamai servise nustatytų automobilio gedimų, drabužių ir avalynės valymo, taisymo ir nuomos paslaugų bei asmens priežiūros paslaugų.

Pažymėtina, kad vartotojas dėl pažeistų teisių visų pirma turikreiptis į pardavėją ar paslaugų teikėją ir pareikšti savo reikalavimą raštu. Atsakymas vartotojui turi būti pateiktas ne vėliau kaip per 14 d. nuo prašymo gavimo dienos. Pardavėjui ar paslaugų teikėjui atsisakius vykdyti vartotojo reikalavimą, kitas žingsnis – kreipimasis į neteisminio ginčų nagrinėjimo instituciją, pavyzdžiui, Valstybę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, kurios viena iš pagrindinių funkcijų yra ne teismo tvarka spręsti vartotojų ir pardavėjų, paslaugų teikėjų ginčus.

Kreipimosi į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą tvarka yra paprasta, nereikalaujanti profesionalaus teisininko – advokato pagalbos, skundų nagrinėjimas yra nemokamas ir tai yra lankstus bei efektyvus ginčų sprendimo būdas. Be to, nuo 2016 m. Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos priimti sprendimai įsigalioja ir yra privalomi vykdyti, jeigu nei viena ginčo šalis per 30 dienų nuo vartojimo ginčus nagrinėjančios institucijos sprendimo dėl ginčo esmės priėmimo nepareiškia ieškinio bendrosios kompetencijos teisme. Visgi, prioritetu laikomastaikus ginčų sprendimas. Smagu pasidžiaugti, kad taikiai išspręsti vartotojų ginčai, kai ginčo šalys susitaiko iki priimant sprendimą, 2016 m. Utenos apskrities skyriuje sudarė net 80 proc. visų išnagrinėtų vartotojų ginčų.

Norite pasikonsultuoti dėl galimo vartotojų teisių pažeidimo? Nežinote, nuo ko pradėti rašyti reikalavimą pardavėjui? Turite klausimų? Skambinkite, užsukite, parašykite – mus rasite Utenio a. 8, Utena, tel. (8 389) 20619, el. p. utena@vvtat.lt.

Šio straipsnio komentuoti neleidžiama!

Orai Ignalinoje

Naujausiame laikraštyje „Mūsų Ignalina“ skaitykite

Reklama ir skelbimai svetainėje