Skip to content

Ignalinai labai trūksta elektromobilių įkrovimo stotelės

MI informacija

Lietuvoje kasdien vis daugiau elektromobilių, sparčiai plečiamas elektromobilių įkrovimo stočių tinklas. Stoteles įrenginėja tiek savivaldybės savo lėšomis (arba ES), tiek verslo subjektai, pvz. prekybos centrai. Tačiau atvykus į Ignalinos kraštą – vieną gražiausių Lietuvos kurortinių vietovių, elektromobilių vairuotojai susiduria su problema, nes nėra kur pasikrauti, o tai tikrai nepritraukia turistų ir poilsiautojų. 

Ignalinos krašte yra Aukštaitijos nacionalinis parkas, kurį aplanko nemažai svečių, tačiau nepaisant to, aplinka nėra draugiška ekologiniam transportui. Visos savivaldybės aktyviai veikia, kad artimiausiu metu turėtų bent vieną įkrovimo stotelę, todėl planuojama ES lėšomis įrengti dar nemažai stočių, tačiau Ignalinos, neturinčios nei vienos stotelės, tarp jų vėl nėra. 

ES lėšomis bus įrengtos įkrovimo stotelės šiose savivaldybėse: savivaldybė, didelės galios / įprastos galios: Alytuje – 3, Birštone – 2/0, Druskininkuose – 4, Jonavoje – 2/1, Kaune – 1/10, Kėdainiuose – 1/1, Klaipėdoje – 3, Marijampolėje  – 2, Mažeikiuose – 2, Neringoje – 2, Palangoje – 2, Panevėžyje – 3, Tauragėje – 1/4, Telšiuose – 2, Utenoje – 1/2, Vilniuje – 5, Visagine – 1/1. Iš viso – 33/23. Šaltinis – Susisiekimo ministerija.

Kada Ignalinoje bus įrengta elektromobilių įkrovimo stotelė – nėra duomenų. Šiuo klausimu galėtų pasirūpinti Ignalinos r. savivaldybė ar Aukštaitijos nacionalinis parkas, kad ir vietiniai gyventojai bei svečiai turėtų galimybę Ignalinoje įsikrauti elektromobilius.

NUO REDAKCIJOS:

Šia tema kalbėjomės su rajono mero pavaduotoju Laimučiu Ragaišiu. Jis sakė: „Savivaldybė savo lėšomis panašių objektų nesteigia, bet suteiks visas galimybes ir pagalbą verslui, jei kas norės tokią stotelę įrengti. O verslas pasirūpins šiuo klausimu, jei tik bus poreikis, paklausa.“

Aukštaitijos nacionalinio ir Labanoro regioninio parkų direktorius Gedas Kukanauskas taip pat sakė, kad parkas tam lėšų neturi. „Elektromobiliai dar tik populiarėja, jų nėra daug, tačiau po metų kitų taps įprasta transporto priemone ir jų įkrovimo stotelės taps būtinos. Kol kas kalbama apie pavienius keliautojus elektromobiliais. Kai matysim, kad stotelių jau reikia, inicijuosime, ieškosime, kas jas galėtų įrengti.“  

Vicemeras L. Ragaišis dar sakė, kad Ginučiuose, turistų lankomose vietose, kelerius metus buvo tualetų problema. Šiemet ji išspręsta, įrengti 3 biotualetai. Vėliau jų tinklas bus plečiamas, tualetai statomi ir kitose poilsiui skirtose vietose. Savivaldybei tarpininkaujant, tai padarė firma, statanti ir pati eksploatuojanti biotualetus. Panašiai bus ir su įkrovimo stotelėmis: prispirs reikalas – spręs ir šią problemą.

Beje, elektromobilį galima įkrauti iš bet kurios 220 V tinklo rozetės, tik tai trunką visą dieną. Specialiose stotelėse elektromobilis pasikrauna per keliasdešimt minučių.

Hibridinių automobilių baterijos – www.silentservice.lt

2 komantarai (-ų)

  1. O kaip jie pamatys, „kad stotelių jau reikia”? Juk atstumu Vilnius-Ignalina nėra nė vienos stotelės, tai nekilo mintis, kad elektromobiliai arba aplenkia šį maršrutą, arba renkamasi kita transporto priemone? Stotelės tikrai reikia. Rozetė, nesant galimybei apsistoti mieste neišeitis.

  2. Kurortinis miestas,turintis daugiausia renovuotų namų o stotelės pastatyti už 2000e nesugeba,gėda.sako ne savivaldybės darbas, o aš sakau kad tai yra būtent savivaldybės darbas, kaip suprantu merui užterštumas nerūpi


Šio straipsnio komentuoti neleidžiama!

Orai Ignalinoje

Naujausiame laikraštyje „Mūsų Ignalina“ skaitykite

Reklama ir skelbimai svetainėje