Ignalinietis Valdas Martinkus mieste žinomas kaip įvairių motorizuotų automobilių ir skraidymo aparatų modelių mėgėjas ir propaguotojas, taip pat filmuojantis ir fotografuojantis skraidinamu dronu, geras kompiuterių meistras. Šią vasarą atsiskleidė dar vienas jo talentas – jis pats vienas nuo pirmo varžtelio iki paskutinės kniedės pasidarė elektromotorinį katerį, kurį jau su draugais išbandė Kančiogino ežere, regatos dienomis plaukiojo Lūšiuose. Pas Valdą lankiausi, kai kateris dar buvo elinge ir vyko paskutiniai darbai prieš bandymus.
V. Martinkus pasakojo, kad mintis pasidaryti tokią ekologišką ir ekonomišką plaukiojimo priemonę jam gimė dar 2016 m. rudenį. Tuomet ir prasidėjo interneto naršymas, ieškant informacijos – kaip ir ką daryti, nuo ko pradėti, kad ta atėjusi mintis materializuotųsi. Peržiūrėjo ir išnagrinėjo daugybę katerių brėžinių ir nuotraukų, tačiau pradėjus darbus, jais nesivadovavo, dizainą ir laivo formas kūrė nežiūrėdamas į brėžinius. Tad išėjo hibridinis variantas. Kadangi elektros variklis nėra galingas, svarbu buvo, kad laivo korpusas būtų toks, kad jam kuo mažiau priešintųsi vanduo. Pasirinkta adatos forma. Kalbant techninių skaičių kalba, kateris yra 15 m ilgio ir 1,10 m pločio. Gaminant, naudotos tokios medžiagos, kaip putų polistirolis, stiklo audinys, vandeniui atspari fanera, epoksidinė derva ir kitos. Plokščias priekinis laivo denis skirtas degintis, kateryje yra stalelis užkandžiams, vietų nedaug – dvi.
Elektros variklis yra 1 arklio jėgos galingumo. Įkrauto akumuliatoriaus užtenka 4–5 valandoms plaukiojimo, kateryje pritaikytas hibridinio automobilio „Mercedes“ akumuliatorius. Tokio galingumo katerio nereikia registruoti ir plaukioti galima visuose vandens telkiniuose.
Kadangi Valdo gyvenimas neatsiejamas nuo kompiuterių, jį „įdarbino“ ir kateryje. Kompiuteris kontroliuoja energijos suvartojimą realiu laiku, rodo, kiek jos sunaudota nuo pradžios plaukiojimo, kiek dar liko.
Valdo kateris bazuosis Gavio ežere, tad jo platybėse sutikę ilgą laivą, judantį be irklų ir be garso, pamokite ranka. Šis darbas – ne vien dėl pagiriamojo žodžio kūrėjo išmonei ir nagingumui, tai indėlis ir į gamtos tausojimą. Elektriniai varikliai (laivų, automobilių) neteršia nei oro, nei aplinkos, tai jau visai netolimos ateities transportas.
Autoriaus ir V. Martinkaus nuotr.




Šio straipsnio komentuoti neleidžiama!