Skip to content

Kas naujo Ignalinos turizmo informacijos centre?

Ignalinos rajono turistinio įvaizdžio dalis esame mes visi. Kiekvienas nešame Lietuvai, pasauliui žinią apie šį kraštą. Kaip mes pasitinkam, bendraujam su svečiais, ką mes pasakojam kitiems – taip pat prisideda prie turizmo centro vykdomos veiklos,– sako Ignalinos rajono turizmo informacijos centro direktorė Marija Garejeva, save vadinanti Ignalinos krašto patriote. Turbūt kitaip ir negalėtum gerai dirbti tokio darbo. 

Ši vasara turizmui buvo itin palanki, labai šilta ir prailgėjusi bene dviem mėnesiais. Tai turėjo įtakos ir turistų skaičiaus padidėjimui. Ignalinos rajono turizmo informacijos lankytojų centre pabuvojo daugiau nei 1,5 tūkst. keliautojų ir poilsiautojų. Apie 30 proc. nuo visų svečių sudaro užsieniečiai. O jų sulaukta iš visų žemynų, net iš 25 šalių. Kaip ir kitais metais, daugiausia turistų atvyko iš Vokietijos, Olandijos, Didžiosios Britanijos. Jie domėjosi lankomais krašto objektais, nakvynės ir maitinimo vietomis. Kaip sakė direktorė, centro darbuotojai pirmiausia siūlo aplankyti populiariausius Aukštaitijos nacionalinio parko objektus, taip pat pataria pakeliauti ir po  rytinę rajono dalį: Mielagėnus, Paliesiaus dvarą, etnografinius Mėčionių, Kukutėlių kaimus. 

Vietinių turistų skaičių, kaip manoma, padidino šauni akcija „Surink Lietuvą“. Šis projektas sujungė visas 60 savivaldybių. Jo esmė – Lietuvos 100-mečio proga paskatinti žmones ne tik keliauti po savo kraštą, bet ir pažinti kiekvieną jo kampelį. Dėlionę sudaro 60 konkretaus krašto formos magnetukų. Juos sujungus į visumą gaunamas spalvotas Lietuvos žemėlapis. Detalėse galima išvysti žinomus to krašto žmones, taip pat išskirtinius gyvūnus, pastatus. Ežerų kraštas, į kurį susijungė Ignalinos, Molėtų, Anykščių, Utenos, Zarasų, Visagino  savivaldybės, nuspalvintas šviesiai mėlyna spalva ir magnetukų vaizdai yra panašaus dizaino. Ignalinos rajono magnetuke matoma lelija, Palūšės bažnyčia, Bitininkystės muziejus. 

Ignalinos turizmo informacijos lankytojų centre šiuo metu dirba turizmo specialistė Dovilė Smagurauskaitė ir vadybininkas Edmundas Kilkus. Marija Garejeva centrui vadovauja dar tik pusmetį, tačiau per tą laiką jau spėta nemažai nuveikti. Svarbi šio sezono naujiena – atnaujintas ir mobiliems įrenginiams pritaikytas centro interneto puslapis, kuris yra tikrai patrauklus ir populiarus. Turizmo informacijos lankytojų centras – vienas iš nedaugelio Lietuvoje, kuris dirba savaitgaliais ne tik vasaros sezono metu. Tai, pasak direktorės, labai pasiteisino. Net ir dabar daugiausia lankytojų į centrą užeina būtent savaitgaliais. 

Dar viena naujovė – Ignalinos kraštą reprezentuojantys suvenyrai, kuriais prekiaujama. Dauguma jų nuperkami iš vietos amatininkų. Tai įvairūs mieli ir šilti, siūti, velti, iš molio ir medžio sukurti daikteliai su Ignalinos simbolika. Bendradarbiaujama ir su dailininke Nijole Trinkūniene, keramikos mokytoja Jolita Bužinskiene, Šiūlėnų kaimo bendruomene ir kitais. Pagal Nijolės Trinkūnienės paveikslus pagaminti meniški magnetukai, taip pat maišeliai, daiktų dėklai. Ateityje planuojama prekiauti ir suvenyrinėmis vietos gėrybėmis: medumi, žolelių arbatomis, prieskoniais. „Norime, kad mūsų svečiai išsivežtų gerus įspūdžius ir dalelę Ignalinos“, – sako M. Garejeva. 

Centro specialistai dirba ne tik Ignalinoje. Mūsų kraštas nuolat pristatomas kituose miestuose organizuojamose šventėse, Lietuvoje ir užsienio šalyse vykstančiose turizmo parodose. Ypač intensyvi, spalvinga ir turtinga įvairių išvykų buvo ši vasara. Šioje veikloje labai gelbsti Ežerų krašto savivaldybių bendradarbiavimas. Juk dalyvavimas parodose, ypač kitose šalyse, brangiai kainuoja, todėl parengiami bendri reprezentaciniai leidiniai tos šalies kalba ir visą regioną jame pristato viena ar dvi savivaldybės, pasidalindamos kuri vyks į vieną ar kitą renginį.

Šiuo metu Ignalinos ir kitų miestų turizmo centrai ruošiasi 2019 m. sausį vyksiančiai didžiausiai Baltijos šalyse tarptautinei turizmo ir aktyvaus laisvalaikio parodai „Adventur“. Joje pristatomos aktualios turizmo rinkos naujovės, pasaulinės turizmo tendencijos, mezgami naudingi verslo ryšiai ir asmeniniai kontaktai su vartotojais, tiriama rinka, skatinamas visuomenės susidomėjimas pačiomis įvairiausiomis keliavimo, aktyvaus laisvalaikio ir poilsio formomis Lietuvoje ir užsienyje. ADVENTUR 2019 tema – potyrių turizmas. Turizmo verslo lyderiai šiandien mato pasikeitusį keliautojo poreikį, kuris formuoja naujus iššūkius rinkai. Dabar keliautojas tradicinius traukos objektus ir poilsio formas keičia į autentiškus maršrutus ir perka ne turizmo produktą, o unikalią emocinę patirtį. 

Ignalinos kraštas tikrai įdomus ir turi ką parodyti, o tam, kaip sakė Marija Garejeva, reikia drąsių, kūrybingų, charizmatiškų žmonių, kurie galėtų pasiūlyti naujų edukacinių programų, kurtų potyrių ar nišinį turizmą, pritaikytus tam tikrai temai ir tam tikrai grupei žmonių. Taigi kūrybiškumui ir naujoms idėjoms erdvė tikrai didelė. Pasak Marijos, kiekvienas gali prisidėti prie patrauklaus turistams įvaizdžio formavimo – nešioti ar dovanoti Ignalinos atributiką, dalintis nuotraukomis iš Ignalinos, paskambinti į radiją ir pasakyti gerą žinią apie Ignaliną, maloniai bendrauti su atvykusiais svečiais… Na o turizmo informacijos centras visada atviras pasiūlymams. „Galim Jūsų sukurtą nuotrauką, piešinį, grafiką, filmą panaudoti Ignalinos turistinio įvaizdžio formavimo priemonėse (internete, suvenyrams, lankstinukams ir pan.). Galim prekiauti Jūsų gaminiais, bandyti ieškoti galimybių kartu įgyvendinti įdomias idėjas, sukurti naują maršrutą ar organizuoti bendrą renginį.“

Autorės nuotr.

Šio straipsnio komentuoti neleidžiama!

Orai Ignalinoje

Naujausiame laikraštyje „Mūsų Ignalina“ skaitykite

Reklama ir skelbimai svetainėje