Skip to content

Ignalinos aerodrome – NATO treniruotės: galinga technika atima žadą

Jurgita ČEPULYTĖ Ignalinos aerodromo atstovė žiniasklaidai

Tarptautinės pratybos kartu su NATO sąjungininkais vis labiau įtvirtina Lietuvos pozicijas saugumo žemėlapyje. Per birželį dvi savaites trukusias tarptautines karines pratybas „Geležinis vilkas 2019-1“, didžiausio dėmesio Lietuvoje sulaukė ne 4 tūkst. karių iš 10 šalių sąjungininkių, bet Ignalinos aerodrome treniravęsi Britanijos karių atskraidinti puolamieji sraigtasparniai „Apache“ („Apačiai“). Visame pasaulyje garsius atakos sraigtasparnius „Apache“ į pratybas atsigabeno britų kariai, priklausantys Britanijos oro pajėgų Atakos sraigtasparnių padaliniams. Dalis šių karių šiuo metu bazuojasi Estijoje, kur daugianacionaliniam NATO batalionui vadovauja britų karininkų komanda. 

Optimalus karių pasirinkimas

Ignalinos aerodromo įkūrėjas Rimvydas Maciulevičius džiaugiasi, kad tiek Lietuvos, tiek ir NATO sąjungininkų kariai savo pratyboms vis dažniau renkasi Ignalinos aerodromą. Pasak aviatoriaus, bendradarbiavimas su NATO 1sąjungininkų kariais įsitvirtino jau nuo 2016-ųjų, kuomet aerodrome treniravosi ir bazavosi Tarptautinių mokymų „Geležinis kardas“ JAV 173-oji oro desantininkų brigada su bepiločiais orlaiviais. 

„Aerodromo draudžiama zona pietvakarių kryptimi susijungia su Pabradės poligonu ir yra itin patogi kariškių reikmėms. Be to, kariams labai svarbus ir unikalus mūsų draudžiamos zonos dydis – jos spindulys siekia 20, o aukštis pagal atskirą prašymą galimas net iki 22 kilometrų“, – aerodromo patrauklumą įvardija R. Maciulevičius. 

Britų pajėgų atstovas, operacijų karininkas Jonathanas Riley (Džonatanas Railis), taip pat pabrėžia, kad šalia draudžiamos zonos išmatavimų, „Apache“ atakos sraigtasparnių pratyboms esminis kriterijus renkantis aerodromą yra ir pats kilimo/tūpimo takas. 

„Tai labai geras, optimalaus dydžio aerodromas. Aplink jį nėra nieko, ką mes (oro pajėgos – aut. past.) klasifikuotume kaip reikšmingas kliūtis. Be to, aerodromas turi ilgą ir gerai paruoštą kilimo ir tūpimo taką. Tai labai gera vieta treniruotis su sunkiais sraigtasparniais, nes mums būtinos geros ir pakankamai erdvios pakilimo ir nusileidimo erdvės“.

Karininkas taip pat akcentavo, kad besiruošdamas Europos ultralengvųjų orlaivių čempionatui, vyksiančiam šių metų rugpjūčio 7–17 d., aerodromas jau pasiekė atitinkamą infrastruktūros ir NATO karius džiuginantį paslaugų ir patogumų lygį.

„Mums čia buvo labai gerai dėl visų sukurtų patogumų – net nereikėjo miegoti palapinėse“, – sakė J. Riley patikindamas, kad ir kitais metais tikėtinas jų pajėgų sugrįžimas į Ignalinos aerodromą.

Išskirtinė vėliavos pagerbimo šventė

Treniruočių metu NATO sąjungininkai rado laiko ir atiduoti pagarbą bendradarbiavimui bei aerodromui. Buvo suorganizuota iškilminga Jungtinės Karalystės vėliavos pakėlimo ceremonija, kurios metu taip pat skambėjo ir JK himnas. 

Šventės metu, dalyvaujant Ignalinos savivaldybės atstovui Viliui Cibulskui, buvo apsikeista draugystę stiprinančiomis dovanomis. Ignalinos aerodromo direktorius Vytautas Rafanavičius NATO sąjungininkus pakvietė toliau tęsti draugystę ir kiekvienam kariui įteikė pratybas Ignalinos aerodrome primenančius antsiuvus. 

Britų kariai visiems šventės dalyviams surengė didžiulę staigmeną – buvo galima ne tik pabendrauti su „Apache“ pilotais ir iš arti apžiūrėti pačius sraigtasparnius, bet ir pamatyti unikalų reginį, kaip kovos sraigtasparnis „kabo“ ore prie aerodrome iškeltų vėliavų. 

Be pratybas „Geležinis vilkas“ organizuojančių Lietuvos karių ir NATO priešakinių pajėgų kovinėje grupėje tarnaujančių Vokietijos, Belgijos, Čekijos, Nyderlandų, Norvegijos karių, pratybose taip pat dalyvauja Danijos, Didžiosios Britanijos, Estijos, JAV, Lenkijos kariai. Siekiant užtikrinti pratybų skaidrumą ir atvirumą, jose lankosi Baltarusijos ir Švedijos kariniai stebėtojai. Pratybų metu Lietuvos keliuose taip pat galima sutikti Lietuvos kariuomenės šarvuočius M113, Vokietijos kariuomenės tankus „Leopard II“ ir kovos mašinas „Marder“, Čekijos kariuomenės pėstininkų kovos mašinas „Pandur“, Nyderlandų –„Boxer“.

J. Baltakio, L. Kovalevskienės, Ignalinos aerodromo archyvo nuotr.

Šio straipsnio komentuoti neleidžiama!