Skip to content

Atliekų tvarkymas brangsta ir brangs

Jonas BALTAKIS

Trečiadienį rajono posėdyje svarbiausias buvo atliekų tvarkymo klausimas ir mokesčių už tai keitimas. Prieš savaitę ši problema beveik dvi valandas buvo narstoma ir bendrame savivaldybės tarybos komitetų posėdyje. Pranešėja – UAB „Ekokonsultacija“ projektų vadovė Inga Muliuolė. Ji dalyvavo ir tarybos posėdyje.

Buvo konstatuota, kad paskutinį kartą įkainiai už atliekų tvarkymą buvo tvirtinti 2017 m. Nuo to laiko esą daug kas pabrango, pirmiausia Utenos RATC (įmonė, į kurią vežamos visos rajone surinktos atliekos) „vartų mokestis“ – nuo 24,36 iki 52,00 Eur. Samdyti konsultantai (jiems sumokėta 4000 Eur), perskaičiavę būtinąsias sąnaudas ateinantiems finansiniams metams, nustatė, kad jos didėja 34,4 proc., palyginti su 2017 m. būtinosiomis sąnaudomis. Todėl, žinoma, vienas kelias – didinti mokesčius už atliekas.

Įmokos už komunalinių atliekų surinkimą ir tvarkymą gyventojams, kurie naudojasi bendrojo naudojimo konteineriais, didėja: pastovioji dalis – nuo 1,63 iki 2,20 Eur, kintamoji dalis – nuo 1,48 iki 1,55 Eur. Individualių konteinerių ištuštinimo kainos brangsta 10 proc. ir keičiasi taip: 120 litrų konteinerio – nuo 1,63 iki 1,80 Eur, 140 l – nuo 1,91 iki 2,10, 240 l – nuo 3,27 iki 3,60, 660 l – nuo 8,98 iki 9,90 ir 1100 l – nuo 14,97 iki 16,50 Eur.

Įsigaliojus šiems įkainiams, jie bus vieni didžiausių Lietuvoje. Atsisakantiems rūšiuoti atliekas individualių namų gyventojams, kai jiems teikiama pakuočių ir pakuočių atliekų, įskaitant antrines žaliavas, surinkimo individualiais konteineriais paslauga, įmoka didinama 2 kartus.

Tiek konsultantė, tiek laikinasis „Kompatos“ direktorius buvo klausiamas, ar naujos kainos ilgai laikysis. Buvo atsakyta, kad jos bus perskaičiuojamos kasmet. Kitaip sakant – brangsta ir brangs ateityje.

Už tarybos sprendimą balsavo 13 tarybos narių, 7 Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos frakcijos tarybos nariai tokiam tarybos sprendimui nepritarė (frakcijos tarybos nariams net nebuvo pateikti dokumentai apie įmokų paskaičiavimą). Atliekų surinkimo ir tvarkymo įkainiai, kaip matote, gyventojams ženkliai didinami. Nuo 2020 m. sausio 1 d. gyvenamosios paskirties objektų savininkai ir naudotojai mokės net 35 proc. didesnę pastoviąją įmokos dalį, kintamoji įmokos dalis gyventojams, kurie naudojasi individualiais konteineriais didinama 10 proc., gyventojams, kurie naudojasi bendro naudojimo konteineriams  – 4,7 proc. Mūsų skaičiavimais, vien dėl pastoviosios įmokos dalies padidinimo per metus „Kompata“ papildomai iš gyventojų surinks daugiau nei 70 tūkst. eurų. 

Savivaldybės tarybos posėdžio metu SĮ „Kompata“ laikinai einantis vadovo pareigas Vytautas Potapovas bei konsultantė aiškino, kad dėl naujų įmokų įmonė su gyventojais naujų  paslaugos teikimo sutarčių nesudarinės. Tarybos narei O. Zaleckienei informavus, kad anksčiau sudarytose sutartyse yra nurodyta, kad paslaugų gavėjas už atliekų tvarkymą atsiskaito pagal 2016 m. gruodžio 2 d. savivaldybės tarybos patvirtintus atliekų tvarkymo dydžius, o sutarties priede nurodytos konkrečios įmokos, konsultantė suabejojo tarybos narės kompetencija ir pareiškė, kad tarybos narė turėtų žinoti, kad pakeistas dokumentas galioja toliau. Tada teko perskaityti teikiamo tarybos sprendimo projektą, kuriame nurodyta, kad minėtu sprendimu naikinami nustatyti atliekų tvarkymo dydžiai (konsultantė galėjo bent atsiprašyti suklydusi). Tikimės, kad ši įmonės bei konsultantės klaidinga informacija nesuklaidins rajono gyventojų. Be to, gyventojus nuoširdžiai raginame atidžiai perskaityti pasirašomas sutartis, išsianalizuoti sutartyse įrašomus įmokų dydžius, nes tiek mūsų patirtis ir iš gyventojų gaunama informacija rodo, kad įmonė gali tyčia ar netyčia sutartyse nurodyti kitokias įmokas. nei patvirtino savivaldybės taryba. 

Minėti nauji įkainiai įsigalios nuo 2020 m. sausio 1 d. Tačiau pastaruoju metu į redakciją skambino nemažai rajono gyventojų, kurie jau lapkritį už atliekas gavo didesnes sąskaitas – kas euru, kas pusantro „riebesnes“. Iš Rubelninkų paskambinusi moteris į šuns dienas išdėjo naują rajono (keikė visus, kas tokią išrinko) ir „Kompatos“ valdžią, nes ji sąskaitą gavo net 2 eurais brangesnę. „Žinočiau kur paskambinti, aš jiems pasakyčiau“, – reziumavo moteriškė. Dar per bendrą komitetų posėdį jame dalyvavusį „Kompatos“ laikinąjį direktorių V. Potapovą klausiau, kodėl taip yra, kai mokesčiai dar nepabrango (tokių klausimų su konkrečiais pavyzdžiais uždavė ir kiti opozicijos tarybos nariai). Laikinasis direktorius atsakė „nežinau, tegul man skambina, aiškinsimės“. Beje, minėtame posėdyje V. Potapovas tiesiog „švytėjo“ kompetencija – praktiškai aiškiai neatsakė nė į vieną tarybos narių klausimą, kurių buvo daugybė. Kadangi pats laikinasis sakė, „tegul man skambina“, tai duodu jo darbo kabineto nuolatinį telefoną – (8 386) 52095.

Jau rašėme, kad „Kompata“, sėdėdama skolose, didina darbuotojų skaičių, tiksliau, kaip grybai po lietaus dygsta pardavimų vadybininkai. Kai rašėme, jų buvo keturi, dabar jau priimti penki. Dėl to administravimo išlaidos išaugo 36 proc. Paklausus, ką šie vadybininkai dirbs, V. Potapovas sakė „dirbs su popieriais, kompiuteriuose suvedinės sutartis ir pan.“ O „Kompatą“ ir taip slegia 186 tūkst. Eur skola URATC, kuri nemažėja ir nepriklausomai nuo mokesčių įkainių (sako, kad skola į įkainių sudedamąsias neįeina) ją reikės atiduoti.

Mieste jau įrengti požeminiai konteineriai, jiems aptarnauti reikalingas specialus automobilis. Jo „Kompata“ neturi. Apynaujis toks automobilis kainuoja apie 200 tūkst. eurų, todėl manoma jo nepirkti, o nuomoti.

Šio straipsnio komentuoti neleidžiama!

Orai Ignalinoje

Naujausiame laikraštyje „Mūsų Ignalina“ skaitykite

Reklama ir skelbimai svetainėje

Add Your Heading Text Here