Skip to content

ANBO eskadrilė kėlė aistras: su trimis ANBO norima apskristi Europą

Jurgita ČEPULYTĖ Ignalinos aerodromo atstovė žiniasklaidai

ANBO-II lėktuvas tituluojamas atkurta Lietuvos istorijos dalimi. Tačiau šis mokomasis monoplanas iš  XX a. 4-ojo dešimtmečio sutinkamas ne muziejuje, o padangėse ir tarp juo besidominčių žmonių. Naujausias to įrodymas – šio lėktuvo vedamos „ANBO eskadrilės“ narių ralis po Lietuvą bei išskirtinis tikslas Rygoje. Penktadienį eskadrilė viešėjo Ignalinos aerodrome. 

„Ignalinos aerodrome nutūpę „ANBO eskadrilės“ nariai – visur itin laukiami svečiai. Šiandien komandoje skrido – Arvydas Šabrinskas su ANBO II, Rolandas Kalinauskas su RK-3 Volungė, Gintautas Gailiūnas su RK-6 Magija, Rimantas Kunkis su Brigadir, Juozas Talandis su Shadov, Ramūnas Vabuolas su KOLB ir A. Stundžia su STAR1.

Aviacijos entuziastų grupė, atstatinėjanti Antano Gustaičio sukonstruotus lėktuvus ANBO (Antanas Nori Būti Ore akronimas), ne tik vykdo ambicingus skrydžius, bet ir kartoja garsius Antano Gustaičio žygius.

„Tai kasmetinis Lietuvos aviakonstruktorių federacijos renginys aplink Lietuvą – savadarbių lėktuvų ralis. Šiemet jis iš dviejų dalių: pirma skridom link Palangos, o dabar skrendam Lietuvos šiaurės rytų aerodromus. Ir jo tikslas šiemet ypatingas – Ryga ir Rygos aviacijos šventė, kurioje atstovausime senovinę Lietuvos aviaciją. Juk 1927 m. A. Gustaitis  su savo pagaminto ANBO I skrido į Rygą ir tai buvo didelis įvykis. Jam gedo variklis, jis daug kartų tūpė, bet ir nuskrido, ir sugrįžo“, – apie pavyzdį ir įkvėpimą pasakoja „ANBO eskadrilės“ vadas Arvydas Šabrinskas.

Paklaustas, kas laukia toliau, kai ir ANBO I ir ANBO II jau bus aplankę Rygą, pilotas tvirtina, kad jau yra kur kas didesnių planų. „ANBO III jau darom. Kai jis bus baigtas, gal trimis kaip A.Gustaitis 1934 m.  ir Europą apskrisim“, – šypsosi ANBO entuziastas. 

Šio straipsnio komentuoti neleidžiama!

Orai Ignalinoje

Naujausiame laikraštyje „Mūsų Ignalina“ skaitykite

Reklama ir skelbimai svetainėje