Skip to content

Garvežio dūmus praskleidus

Rugsėjo 18 d., Ignalinos krašto muziejuje paminėtos Europos paveldo dienos „Kultūros paveldas ir edukacija“. Pristatyta edukacinė ekspozicija „Kelionė geležinkelio istorijos bėgiais“. Išklausyta profesoriaus dr. Algirdo Vaclovo Valiulio paskaita „Garo slibino pasirodymo legendiniame Igno ir Linos mieste jubiliejus“.

Pasak renginio vedėjos, muziejaus direktorės Renatos Veličkienės, projekto edukacinė ekspozicija skirta geležinkelių kultūros paveldo atgaivinimui, išsaugojimui, sklaidai. Prieš 160 metų iš Daugpilio dundėjo pirmasis traukinys pro Dūkštą, Ignaliną, Švenčionėlius, Bezdonis, atverdamas naujas ekonominės ir socialinės raidos galimybes visam regionui. Kelionė traukiniu ryškiais prisiminimais įsirašė į mūsų senelių, tėvų gyvenimus. Tais pačiais geležinkelio bėgiais laikas dėliojo politinių kalinių ir tremtinių likimus.

Paroda yra aktuali įvairioms amžiaus grupėms. Edukacinę ekspoziciją sudaro – stendai, magnetiniai žaislai, kubai, leidžiantys kiekvienam keliauti geležinkelio istorijos bėgiais, pačiam justi istorijos savitumą, laikmečių kaitą. Aplankę parodą, galėsite keliauti maršrutu Sankt Peterburgas–Varšuva, pažinsite geležinkelių stočių kompleksų pastatus – vandens bokštus, depus, keleivių namus ir kt.).  Mažieji parodos lankytojai kūrybiškumą atskleis ant magnetinės žaidimų lentos „Traukinys“. Projektą parėmė Kultūros paveldo departamentas prie Kultūros ministerijos.

Renginio svečias, Lietuvos Mokslų Akademijos Technikos skyriaus akademikas Algirdas Vaclovas Valiulis palietė istorijos ištakas – transporto traktus iki geležinkelio atsiradimo. 1836 m. Zarasų–Kauno kelio ruožas pirmasis Lietuvoje turėjo grindinį. 1851 m. carinės Rusijos vyriausybė priėmė sprendimą nutiesti geležinkelį Sankt Peterburgo–Varšuvos ruože per Daugpilį, Vilnių, Varėną, Gardiną. Statybos darbų viršininku paskirtas inžinierius generolas E. Gerstfeldtas, jo pavaduotoju tapo tiltų statybos inžinierius, generolas Stanislovas Kerbedis, gimęs netoli Panevėžio, Naudvario dvare. S. Kerbedis prisidėjo projektuojant Vilniaus ir Kauno tunelius, suprojektavo geležinkelio tiltą per Lugą, Daugpilio tiltą per Dauguvą, Varšuvos tiltą per Vyslą. Į pirmojo geležinkelio tiesimo darbus įtraukti šimtai darbininkų.

Šio straipsnio komentuoti neleidžiama!

Orai Ignalinoje

Naujausiame laikraštyje „Mūsų Ignalina“ skaitykite

Reklama ir skelbimai svetainėje