Skip to content

Darbo laiko, personalo ir darbo užmokesčio apskaita: tendencijos 2021 m.

MI informacija

Globalizacija ir spartus skaitmeninių technologijų tobulėjimas – pagrindinės varomosios jėgos, skatinančios tarptautines organizacijas iš naujo apgalvoti, kaip patobulinti įvairius procesus, tarp jų – ir darbo užmokesčio sistemą. Pandemija suformavo socialinę distanciją, dėl to daugelis verslų neišvengė ekonominių ir socialinių iššūkių. Su jais besitvarkančios įmonės skatinamos keisti verslo strategijas ir tobulinti su darbo užmokesčiu susijusias paslaugas. 

Sparčiai populiarėja dirbtinis intelektas, blokų grandinės, daiktų internetas, automatizuojama vis daugiau ir įvairesnių procesų, tad bendrovės nuo įprastų rankiniu būdu vedamų darbo užmokesčio sistemų pereina prie visiškai automatizuotų, kai darbo užmokesčio apskaita – nebe vien buhalterio, bet labiau verslo valdymo sistemų funkcija. Po truputį atsisakoma lėtų, daug išteklių reikalaujančių procesų. 

Kokių besitęsiančių tendencijų ir naujovių, susijusių su darbo užmokesčio sistema, galime tikėtis 2021-aisiais? 

Suminė darbo laiko apskaita

Vis dažniau taikoma suminė darbo laiko apskaita. Primename, kad suminė darbo laiko apskaita – režimas, kai viso apskaitinio laikotarpio darbo laiko norma įvykdoma per konkretų apskaitinį laikotarpį, kuris pagal atitinkamus teisės aktus negali viršyti 3 paeiliui einančių mėnesių. Pagrindinis suminės darbo laiko apskaitos privalumas – lakstumas, kai reikia atlikti smulkius arba nerutininius nereguliarius darbus.

Nuotolinis darbas 

Dėl pandemijos daugelis verslų savo darbuotojams leido dirbti iš namų. Nuotolinis darbas, anksčiau buvęs kaip viena iš motyvacinių priemonių, pastaruoju metu tapo kasdieniu ir neišvengiamu. Manoma, ši tendencija išliks ilgam. Tad tokiomis aplinkybėmis labai svarbu, kad organizacijos visiškai pasitikėtų savo darbuotojais, ypač buhalteriais ir kitais specialistais, dirbančiais su darbo užmokesčio sistema. Įmonės turi tinkamai aprūpinti buhalterius ir kitus darbuotojus visa reikiama įranga, leidžiančia sklandžiai dirbti iš namų. Svarbu ieškoti ir būdų duomenų konfidencialumui užtikrinti. 

Darbas pamainomis

Nemažai įmonių, kurių darbuotojams nėra galimybių dirbti iš namų, svarstė, kaip organizuoti darbus, kad darbuotojai darbo vietose nesusitiktų, todėl 8–17 val. dirbančiose įmonėse įvestos dvi pamainos, kai dalis darbuotojų dirba rytinėje (pavyzdžiui, 6–14 val.), o dalis – vakarinėje (pavyzdžiui, 14–22 val.) pamainoje. Taip pat kai kurios įmonės, kurių darbuotojams neprivaloma visą laiką būti darbo vietoje, darbą organizuoja kitokiu principu:darbuotojai keičiasi vieną savaitę dirbdami iš namų, o kitą – iš biuro. 

Darbo užmokesčio, personalo valdymo ir darbo laiko apskaitos programos

Sujungus darbo užmokesčio apskaitos sistemą ir žmogiškuosius išteklius, paprasčiau ir efektyviau valdomi darbuotojų duomenys. Mažos ir vidutinio dydžio įmonės mano, kad investicijos į žmogiškųjų išteklių technologijas yra labai didelės, tačiau tai ne visada atspindi realybę. Konkrečiai tik tam tikram verslui parinkta darbo užmokesčio sistema žymiai palengvina planavimą ir leidžia stebėti darbo laiką. Susiejus darbo užmokesčio apskaitos sistemą su personalo valdymo sistema galima lengvai dalintis duomenimis. 

Svarbu gerinti ir darbuotojų informavimą apie darbo užmokestį: kai informacija apie darbo užmokestį lengviau pasiekiama, įmonėje skatinama lygybė. 

Technologinis tobulėjimas 

Svarbu, kad įmonėse kasmet diegiant naująsias technologijas, tobulėtų ir įmonių darbuotojai. Specialistai, kurių funkcija – darbo užmokesčio apskaita, taip pat turi nuolat kelti kvalifikaciją ir gerinti technologijų žinias. 

Svarbu įvertinti techninius įmonės trūkumus ir pažeidžiamiausias sritis. Įmonės turi reguliariai tikrinti, kiek saugi jų IT infrastruktūra, ypač kai atliekamos finansinės operacijos. 

Verslo tęstinumo planavimas

Verslo pasaulyje sparčiai populiarėja veiklos tęstinumo planai, kuriuose numatoma, kas bus daroma įmonę ištikus krizei, nelaimei, patyrus labai didelių finansinių nuostolių. Tai užtikrins, kad darbuotojai laiku gautų atlyginimus, be to, sukūrus verslo tęstinumo planą auga darbuotojų pasitikėjimas įmone. 

Informacijos apie personalo ir darbo užmokesčio apskaitą 2020-aisiais galite rasti šiame straipsnyje.

Shutterstock nuotr.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Dar nėra komentarų, būkite pirmasis pakomentavęs!


Pridėti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *