Skip to content

Susidėvėję amortizatoriai – ne tik pavojingos atliekos

Virginija ŽYGIENĖ

Susidėvėję amortizatoriai yra pavojingos atliekos dėl juose esančio tepalo. Negana to, seni amortizatoriai tiesiogiai kenkia kitiems automobilio pakabos elementams. Visgi dar yra vairuotojų, kurie neskiria amortizatoriams pakankamai dėmesio ir dėl to važiuojant patiria mažiau patogumo, stabilumo ir saugumo.

Amortizatoriai yra vieni svarbiausių automobilio pakabos elementų, nes sugeria spyruoklių svyravimą ir sustabdo jų perdavimą į kėbulą. Amortizatoriams užtikrinant ratų kontaktą su kelio danga ir neleidžiant pakabos spyruoklėms laisvai judėti, vairuotojai turi ne tik patogumą vairuojant, bet ir saugumą. Dėl susidėvėjusių amortizatorių stabdymo kelias, atsižvelgiant į tokius veiksnius kaip greitį ar kelio dangą, gali padidėti net penktadaliu. Maža to, sugedę amortizatoriai tiesiogiai kenkia ir kitiems automobilio pakabos elementams – vairo traukėms, stabilizatoriams ar šarnyrams.

„Kai amortizatoriai yra netinkami naudojimui, automobilis tampa nestabilus arba labai kietas važiavimui ir tik patikrinimo metu gali pamatyti, ar amortizatorius yra šlapias ir, ar iš jo išbėgęs tepalas“, – sako automobilių remonto ir priežiūros paslaugų įmonės „Autodiena“ meistras Stanislovas Konickis.

Pasak jo, dėl šalčių amortizatoriai gali užšalti, todėl pastebimai išauga jų keitimas autoservisuose. „Šaltasis sezonas gali turėti įtakos ir kuro filtrams, ypač esantiems dyzeliu varomose transporto priemonėse. Mūsų rekomendacija vairuotojams – amortizatorius patikrinti ir kuro filtrus pakeisti dar prieš šalčius, tačiau dauguma vairuotojų juos keičia tik tuomet, kai automobilio neužveda. Tiesa, procentas iš anksto keičiančiųjų šias automobilio dalis auga“, – teigia „Autodienos“ meistras.

S. Konickis taip pat pažymi, kad vairuotojai amortizatorius dažniausiai keičia autoservisuose, nes kai kuriuose automobiliuose, ypač naujesniuose modeliuose, tam reikia specialios įrangos ir sąlygų.

Pavojingos atliekos

Automobilių amortizatoriuose, kaip ir tepalų filtruose, yra tepalo ir dėl to jie priskiriami pavojingoms atliekoms, kurias būtina tinkamai sutvarkyti.

„Remonto metu šias atliekas rūšiuojame, o susikaupus didesniam kiekiui juos priduodame atliekų tvarkytojams. Meistru dirbu jau beveik 12 metų ir turiu pastebėti, kad palyginti su ankstesniais metais, dabar kur kas daugiau perduodame amortizatorių ir kitų automobilinių atliekų jų tvarkytojams. Ir pačių atliekų surinkimas vyksta daug sklandžiau“, – sako autoserviso atstovas.

Gamintojų ir importuotojų asociacijos vadovės Astos Pakštaitės-Marcinkienės teigimu, panaudotas tepalas yra stipriai užterštas įvairiais metalais, todėl seni automobilių amortizatoriai ir vidaus degimo variklių tepalų filtrai turi patekti pas pavojingų atliekų tvarkymo licenciją turinčias bendroves. Tačiau rinkoje dar yra nemažai autoservisų, kurie nesilaiko teisės aktų ir priduoda senus amortizatorius į metalo laužą.

„Ne tik amortizatoriai, bet ir tepalo filtruose esanti filtruojanti medžiaga irgi yra prisotinta alyvos. Filtrai yra susmulkinami automobilinėms atliekoms perdirbti specializuotoje įrangoje, tuomet atskiriami metalai, plastikas, iš filtruojančios medžiagos pašalinamos alyvos atliekos ir visa tai panaudojama dar kartą“, – kaip perdirbamos atliekos pasakoja bendrovės „Atliekų tvarkymo centras“ vykdomoji direktorė Kristina Štelmokaitienė.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Šio straipsnio komentuoti neleidžiama!