Skip to content

Žmonių ramybę vėl trikdo ralio automobiliai

Gindami visuomenės, gyventojų interesą, gegužę daug rašėme apie pavasario automobilių ralį Ignalinos, Ceikinių ir Vidiškių seniūnijų keliais. Būkštavimai, kad bus suardyti keliai, iš esmės pasitvirtino. Buvo net žmonių šiltadaržiai sudaužyti (stiklus, sakė, nupirko). Ralio organizatoriai – Visagino automobilių klubas – samdė greiderius, lygino kelius, tačiau jie iki šiol lieka problemiški ir yra vis taisomi. Tik, kažin, kieno dabar lėšomis? Vis dar ralio organizatorių?..

Šiomis dienomis su jais kilo naujų skandalų. Kazitiškio seniūnijoje jie kelias dienas rengė ralistų treniruotes. Pirmoji vyko birželio 29 d. Pasakoja Tartokų kaimo, per kurį nutįsusi treniruočių trasa, gyventojos Danutė B. ir Agnė R.: „Pro mūsų kaimą ralistai lakstė ir anksčiau, tačiau prieš kelias dienas įspėdavo, organizuodavo tinkamą apsaugą, statydavo ženklus. Tik žiemą po treniruočių kelio niekas netaisė. Tada važiavau automobiliu, mane „pagavo“ išgraužtos vėžės, sumėtė ir aš, išmesta iš jų, atsitrenkiau į medį (pasakojo Agnė R.). Birželio 29 d., 10 val., atvažiavo organizatorių atstovas ir pasakė, kad po pusvalandžio jie uždaro kelią treniruotėms. Mes jo klausiame – o kur jūs anksčiau buvote? Mes taip pat turime savo planų. Kodėl mes juos turime dėl jūsų keisti? Tos dienos finalas – nepataisomai sudaužytas mano sūnaus (Danutės B.) automobilis. Baigiantis treniruotei (pasak organizatorių, jai jau pasibaigus – red.) sūnus išvažiavo ant kelio, vėl pateko į ralistų išgraužtas vėžes, kurios automobilį išmetė į priešingą eismo juostą, o ten sūnaus „audinė“ susidūrė su organizatorių džipu. Atvyko policija ir dėl avarijos kaltas liko sūnus, esą jis važiavo į priešinga eismo juosta. Kodėl organizatoriai neužtikrino, kad sūnus į kelią neišvažiuotų? Jokio žmoniškumo. Be to, tą antradienį, kaip mums sakė, turėjo trasa važinėti tik vienas automobilis, suomio, o iš kur trasoje atsirado ir džipas, ir žiguliai? Kodėl tądien trasoje nebuvo jokių įspėjamųjų ženklų, jokių užtvarų? Kas dėl šiandienos lakstymo (liepos 5 d.), tai jau penktadienį atvažiavo atstovas ir informavo mus. Aš paskambinau broliui į Vilnių, kuris rengėsi tądien atvažiuoti, įspėjau, kas pas mus vyks, o birželio 29 d. niekas iš anksto nepranešė.“

Nežiūrint į tai, liepos 5 d. moterys, įsiaudrinusios dėl tokios, jų manymu, neteisybės, pagrasino išvaryti ant kelio traktorių ir neleisti treniruotės. Ralio organizatorių atstovas Tadas B. žmonėms pagrasino, kad jie turės sumokėti už sugaištą laiką ir iškvietė policiją. Atvažiavę pareigūnai žmonėms aiškino, kad treniruotėms šioje vietoje yra savivaldybės išduoti leidimai, todėl trukdymas joms būtų neteisėtas. Moterys atsileido, ypač po to, kai organizatorių atstovas policininkų akivaizdoje (nors prieš tai į priekaištus dėl akmenų niekaip nereagavo) pažadėjo pats asmeniškai iš Danutės B. pievos išgrėbti akmenis, kurių primeta lekiančios mašinos (tik duokit grėblį!).

Kas dėl avarijos, tai policijos nuomone ir pagal Kelių eismo taisykles išeina, kad vis dėlto kaltas sudaužytos „audinės“ vairuotojas, kuris tai pripažino. Laimei, po gana stipraus susidūrimo vaikinas rimčiau nesusižalojo. Jam prakirsta nosis, sumušta krūtinė, „greitukė“ kviesta nebuvo. Kita vertus, jei merui rūpėtų gyventojų interesai ir jų nuomonė, jis beatodairiškai nedalintų leidimų tokiems renginiams, kaip ralis, o tuomet ir tokių istorijų nebūtų. Rajonui ralis jokios naudos neatneša (meras įsitikinęs ir vis kartoja, kad jis esą garsina Ignalinos vardą), atsiranda vien problemos dėl kelių, kyla žmonių nepasitenkinimas, trikdoma jų ramybė.  

Organizatorių atstovas Tadas B., MI klausiamas, kas rajono savivaldybėje išdavė leidimą treniruotėms, pasakyti negalėjo. Tik tvirtino, kad viskas įtraukta į rajono renginių planą. Tai ne visai tiesa. Renginių plane yra tik pačios ralio varžybos ir apie jokias treniruotes ten nėra nė žodžio. O žmonėms žala daroma vienoda: ar per treniruotes, ar per oficialias varžybas. 

Danutė B. sakė, kad rajono meras visai negina žmonių interesų, jei leidžia daryti tokią sumaištį. Kas dėl mero požiūrio, tai čia atskira istorija. Jau tą nelemtą birželio 29 d. Agnė R. elektroniniu paštu susirašinėjo su meru. Štai to susirašinėjimo stenograma.  

– Laba diena, norėjau paklausti, ar buvo duotas leidimas šiandien vykusioms ralio test drive atkarpoje Bajorai I–Rainiai?

– Laba diena, leidimas duotas.

– Kodėl nebuvo pranešta gyventojams apie rengiamas treniruotes? Leidimą davėte Jūs?

– Čia policijos reikalas.

– Dar kartą klausiu, ar leidimą vykdyti treniruotę davėte Jūs? Ar tai labai sudėtingas klausimas? Ir Jūs negalite į jį atsakyti?

– Renginys įtrauktas į metinį renginių planą.

– Mano klausimas yra labai paprastas, kas išduoda leidimą vykdyti treniruotes?

– Aš Jums atsakiau ir komentarų daugiau neturiu.

Ką gi, meras užėmė Poncijaus Piloto rankų nusiplovimo poziciją. Pagal esamą tvarką, leidimus renginiams, įtrauktiems į renginių planą, išduoda rajono savivaldybės direktorė. Meras, turbūt, apie tai nežinojo?..

Daugiau treniruočių šioje trasoje nebus, o rugsėjo 25 d. „visoje rajono teritorijoje“, kaip sakė ralio organizatoriai, vyks didelės ralio varžybos.

Daugiau: ILGALAIKĖ AUTOMOBILIŲ NUOMA

Autoriaus ir Agnės R. nuotr.

11 komentaras

  1. O traktoristai medžius vežantis kelio negadina? Absurdiškas straipsnis apie nieka.

  2. Kek uz bulka?

  3. Eilinis surastininko straipsnis.
    Asilo Baltakio.

  4. Kaip taip plot bulką? Nuotraukoje jau ant dalių paleista.

  5. Kaip gali išmesti iš vėžų? Niekaip. Manau, kad ponios sūnus nepasirinko saugaus greičio ir prisižiūrėjęs kaip važiuoja ralio mašinos, pats norėjo pabūti ralistu neturėdamas patirties ir sugebėjimų. Dar ir viršydamas greitį važiavo tokiame kelyje kai nėra gero matomumo. Pamatęs džipą išsigando ir susidūrė su džipu. Taip pat važiavo ir be saugos diržo, todėl trenkė veidą į vairą. Tegul džiaugiasi, kad ne pro langą išskrido. Nesuprantu kaip Jūs sėdėdama šalia leidote vaikui važiuoti dideliu greičiu? Visų pirma reikėtų patiems rodyti pavyzdį, po to rašyti straipsnius ir duoti interviu: kokie blogi organizatoriai ir kaip viskas blogai. Pakalbėkim apie tai kaip bloga, kad ralis blogai. Ignalinos rajonui tai nėra blogai. Ralis pritraukia turistus, entuziastus, kurie neša pelna pačiam rajonui. Vykusiose varžybose dauguma žiūrovų ir gyventojų buvo laimingi, ėjo iš kiemų, fotografavo pravažiuojančius automobilius,jiems mojavo, plojo. Grįžtant prie pelno: Ignalinos miesto kavinėms, parduotuvėms. Apsilankius jose buvo pasakyta, kad: “mes nebelabai kažką turim, pirmą kartą tiek daug žmonių mus aplankė ir viską išpirko”, “trūkumas produktų ir nebegalime gaminti picų, nes nebeturim produktų, kurių ir taip buvome užsakę daugiau šventės dienoms, o viskas baigėsi anksčiau nei planuota”. Tad nematau jokių minusų Ignalinos rajonui. Kodėl niekas nekalba kaip atrodė kelias prieš varžybas? Po varžybų keliai buvo sutvarkyti ir palikti tokie, kokių dar nėra matę gyventojai ir dauguma sakė, kad puikiai sutvarkytas kelias. Manau, kad poniai Danutei B. reikėtų patylėti, o ne bandyti kažką įrodyti komentarais ar sakyti, kad organizatoriai blogi. Visų pirma išsiauklėkime savo atžalas, kad nevažinėtų neleistinu greičiu minkšto grunto keliu ir ten kur blogas matomumas. To moko ir KET. Įdomu kaip sūnus gavo teisę vairuoti?

  6. Ignalina ir taip Dievo užmirštas kraštas. Niekaip nesuprantu kodėl tiek pykčio, pagiežos ir purvo pylimo ant organizuojamų ralio treniruočių ir varžybų. Na taip, pagadina kelius – o kas jų negadina? Ūkininkai ar miškovežiai su savo sunkiąja technika tikrai “taiso” kelius. 😀 Akmenukai “poniai” į pievą priskrido! 😀 Neadekvati reakcija į suorganizuotas treniruotes. Ir svarbiausia, tik Ignalinos krašte tiek ašarų po ralio. Kiti kraštai išskėstomis rankomis laukia tokių treniruočių ar varžybų. Toliau savo pievelės krašto “ponios” nemato.

  7. Jei neužteko smegenų tam sūnui važiuoti su bulka kol dar trasa neatidaryta (apie tai byloja stop juostos ant kiekvieno įvažiavimo į trasą), tai kam kaltinti organizatorius? Jam nebuvo kilę minčių per Kaziuko mugę pasivažinėti Gedimino prospektu Vilniuje? Ir tiek dramos dėl sūnaus avarijos, nors pats pripažino kaltę.

  8. Įdomu kaip užteko proto organizatoriui pačiam ir praleist į „tuščią” greičio ruožą? Beja jokių juostų nebuvo.

  9. Gali įmest į vėžes, bet ne išmest iš vėžių. Nelabai gražu meluot ir tikėtis, kad organizatoriai atpirks Audi 80, o gal net Audi a4 1996 metų!

  10. Kai vėžos 15 cm gylio, ar išvažiuotum iš jų iš karto?

  11. Verkia močia ir vaikai, kam tu bulką sudaužei.


Šio straipsnio komentuoti neleidžiama!

Orai Ignalinoje

Naujausiame laikraštyje „Mūsų Ignalina“ skaitykite

Reklama ir skelbimai svetainėje