Skip to content

Valdžia sako – pinigų nėra, bet septyniems naujiems automobiliams atsirado

Grupė rajono tarybos opozicijos narių

Viešojoje erdvėje pasklido „džiugi žinia“ – savivaldybė įsigis (ar įsigijo) kaip niekad gausų naujų automobilių skaičių. Vieni siūlė „aplaistyti“, kiti klausė – iš kokių lėšų juos įsigijo? Tai, kokią viešai skelbiamą informaciją suradome – labai nustebino. Matyt ir daug kam bus įdomu. 

Viešųjų pirkimų portale pateiktos Ignalinos savivaldybės administracijos sudarytos sutartys. Šių metų liepą savivaldybės administracija sudarė tris lengvųjų automobilių nuomos sutartis. Sutarčių 10 p. punkte nurodyta, kad du verslo subjektai (UAB „Mobility Lietuva“ ir UAB „Autoliux“) Ignalinos rajono savivaldybės administracijai perduos 7 naujus lengvuosius automobilius laikinai valdyti ir naudoti sutartyse numatytomis sąlygomis. Būtent norime pabrėžti, kad automobiliai savivaldybei perduodami laikinai, tai yra paskolinami 5-erių metų laikotarpiui, o praėjus penkeriems metams, savivaldybės administracija privalės juos grąžinti savininkams, tai yra bendrovėms UAB „Mobility Lietuva“ ir UAB „Autoliux“. Statistiniai duomenys skelbia, kad savivaldybės administracijoje yra 40 automobilių ir jų niekada netrūko. Ypač dabar, pandemijos metu, kai daugelis posėdžių, susitikimų, pasitarimų vyksta nuotoliniu būdu ir transporto poreikis yra mažesnis. Tai kas atsitiko, kad pritrūko automobilių, o gal kokia stichinė nelaimė aplankė mūsų savivaldybę, kad prireikė pasiskolinti net 7 naujus? 

Panagrinėkime, kokiomis sąlygomis minėti verslo subjektai duoda savivaldybei penkerius metus naudotis automobiliais. Su bendrovėmis sudarytų sutarčių turinys visiškai vienodas, tai yra visi  automobiliai nuomojami vienodomis sąlygomis. Kaip pavyzdį pateikiame UAB „Autoliux“ 5 automobilių nuomos sąlygas ir galimą rezultatą po penkerių metų. Ši bendrovė 5-erių metų laikotarpiui savivaldybei nuomos 5 „Peugeot Rifter“ markės lengvuosius automobilius. Firmos salonas  interneto  svetainėje pirkėjams siūlo įsigyti tokios pat markės naujus automobilius, kurių kaina nuo 17 500 eurų ir suteikia penkerių metų garantijos laikotarpį, neribojant automobilio ridos. Na, nesiderėkim, bet dar pridėkim 500 eurų automobilio pagražinimui ir nustatykim, kad pirksime šį automobilį už 18 tūkst. eurų. Už penkis tokius automobilius reiktų pakloti 90 tūkst. eurų. Tikrai nemaža suma. Galima pagalvoti, kad savivaldybė ieškojo racionalaus sprendimo ir nutarė, kad geriau apsimoka automobilius nuomoti, nei įsigyti. 

Dabar pateikiame skaičius, į kuriuos siūlome įsigilinti – savivaldybė  pagal sutartį Nr. R4-512 per 5-erius metus už šių automobilių nuomą bendrovei „Autoliux“ sumokės 113 052 eurus, tai yra 23 tūkst. eurų daugiau, nei jų kaina (arba po 22 610 eurų už kiekvieną automobilį) ir po 5-erių metų, pasibaigus garantiniam laikotarpiui ir nuomos terminui, automobilius gražins juos nuomojusiai bendrovei „Autoliux“. Tai kur čia sprendimo racionalumas ir lėšų naudojimo efektyvumas? Savivaldybė, šitiek išleidusi automobilių nuomai, jų nebeturės. Kažkas čia ne taip. Kažin, kiek rinkoje kainuoja penkerius metus eksploatuotas (pagal nuomos sąlygas tausotas) „Peugeot Rifter“? Žinovai sako, kad apie 10 tūkst. eurų. Kaip viena sparnuota frazė teigia – „kas gali paneigti“, kad automobilis, už kurį nuompinigiais savivaldybė padengė automobilio kainą, už menką sumą galimai neatsidurs reikiamo privataus asmens ar verslo rankose? 

Panašiomis sąlygomis pagal sutartį R4-513 iš šios bendrovės savivaldybės administracija nuomosis  automobilį „Toyota Proace Verso“. Už jo nuomą per 5-erius metus savivaldybė sumokės 27,5  tūkst. eurų (salonai pirkėjams siūlo pirkti už 24–25,9 tūkst. eurų). 

Pagal sutartį R4-514 savivaldybė nuo rugpjūčio iš UAB „Mobility Lietuva“ jau nuomoja automobilį „Toyta Camry“ (sako, kad galimai šis skirtas merui). Nuomos sąlygos tokios pat. Autosalonai pirkėjams siūlo įsigyti tokios markės  automobilį, kurio kaina nuo 31 tūkst. eurų. Savivaldybė kas mėnesį mokės 542,69 eurų nuomos mokestį, o per 5-erius metus bendrovei išmokės 32,5 tūkst. eurų nuompinigių ir automobilio nebeturės. Ar tikrai niekam apynaujo automobilio nebus gaila atiduoti? Tikriausiai ne, nes galimai jau iš anksto žinoma, į kokio savininko rankas jis pateks. 

Ir pabaigai. Kur tik besiklausytum savivaldybės vadovų kalbų, vis akcentuojama, kad savivaldybė priversta gyventi taupiai, kad trūksta lėšų švietimo, kultūros ir kitoms įstaigoms finansuoti, trūksta lėšų turtui įsigyti, todėl jungiamos įstaigos, mažinami etatai. Šių metų balandžio–gegužės mėnesiaissavivaldybės taryba priėmė sprendimus dėl daugiau nei 1 milijono eurų paskolų ėmimo. Skolintas lėšas savivaldybė numato naudoti biudžetinių įstaigų darbuotojų darbo užmokesčiui, mokesčiams, investicijoms ir kitoms reikmėms. Bet gal  savivaldybė turi perteklinių lėšų, kad tokiomis sąlygomis nuomoja tiek automobilių? Kaip yra iš tikrųjų? O gal įgyvendinamas kažkoks konkretus tikslas sunkmečio laikotarpiu? O gal galima įžvelgti galimos korupcijos apraiškų? Kas atsakys į šiuos klausimus?  

Tai va, nėra ką „aplaistyti“ – pinigai savivaldybės, o automobiliai – ne jos. Pinigai išleisti, o savivaldybei liks tik baronkos skylė… Vis tik vieną nuomojamą automobilį (ir be jo savivaldybė puikiausiai apsieitų) reiktų penkeriems metams pastatyti aikštėje, kaip galimos korupcijos simbolį. 

Pastaba. Jei kas susidomėsite, kaip galima prasukti tokį „pelningą“ reikalą, kreipkitės į Ignalinos rajono savivaldybės administraciją adresu: Laisvės a. 70, Ignalina. 

Patikslinimas

Šiame straipsnyje buvo išspausdinta, kad viena iš automobilių pardavėjų yra UAB “Mobili Lietuva”. Tai netikslu, turi būti UAB “Mobility Lietuva”, kaip yra dabar jau pataisyta. Atsiprašome už netikslumą.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

  1. Kadango Jonai esate eilinis bukas zmogus, tai nepridejote esminiu detaliu savo artimetkoje. :
    1. Draudimo tiek provalomojo, tiek KASKO.
    2. Aptarnavimo islaidu
    3. Padangu
    4. Negarantinio remonto.
    5. Ir kt. Dalyku.

    Taip , tampant asilo vadeles siu islaidu nera…

  2. Jūs Baltramiejau esate buku bukiausias,tad patylekite,jums iki Jono labai toli

  3. BALTAKIS BYBYS, IR NIEKAS JO NESUSTABDYS!

  4. Kur jūsų visų kultūra

  5. Kvaili valstiečio straipsniai, dar parašyk kad su vežimu reikėtų važinėti žolytės arkliukui ir taukų ratams, o turtingesnis ponas su vw passat 91m. negendančiu gali važiuoti su “bielaruska salerka”…tai savivaldybė turtinga iš kart…Galėtumėte gerbiamasis rašytojau parašyti kiek valstiečiu valdininkai per 30 metų per vieną servisą Ignalinoje pinigų įsidėjo sau į mažą godžią skylutę. Ar kuro sunaudojo į namus važinėdami kiek vieną dieną po 3kartus.

    • neprotingas ir tamstos komentaras. Vienas toks pedagogas FB vis inkščia apie 30 metų valdymą, kurie sužalojo jo vaikystę. O gal tas pedagogas komsomolcas profsajūzo atstovas persikėlė į anoniminius komentarus???>>>hmmmmm

      AtsakytiLink

  6. Kvailiai ,,jūs ,visi rasinejantys,kvailiai

  7. neprotingas ir tamstos komentaras. Vienas toks pedagogas FB vis inkščia apie 30 metų valdymą, kurie sužalojo jo vaikystę. O gal tas pedagogas komsomolcas profsajūzo atstovas persikėlė į anoniminius komentarus???>>>hmmmmm

  8. Komentatoriai jus, komentatoriai … Kas visoje schemoje laimi ? Savivaldybe ? Neeee, verslas laimi, nes tai yra pelninga, o savivaldybes klerkams paliekama labai nebloga galimybe issipirkti uz likutine verte tas karietas, kuri bus oi mazesne uz rinkos kaina. O jei nepanores niekas issipirkti – verslas parduos rinkoje uz rinkos kaina ir bus tokiame nedideliame “+” 🙂 Labai nesunku bus patikrinti kur “nutekes” marcios po nuomos pavaigos, duomenis is regitros gauti visai nera nei sudetinga nei sunku …


Pridėti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *