Skip to content

Skubiosios pagalbos tarnybas galima išsikviesti tik numeriu 112

Vilma JUOZEVIČIŪTĖ (BPC atstovė viešiesiems ryšiams)

Nuo šių metų spalio 1 d. visiems skubios pagalbos prašymams, kai reikalinga iš(si)kviesti priešgaisrines gelbėjimo pajėgas, policiją ir greitosios medicinos pagalbos tarnybą, Lietuvoje liko tik vienas skubiosios pagalbos tarnybų telefono ryšio numeris – 112.

Iki šiol vis dar egzistavę senieji priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos numeriai 01, 101, 011, policijos numeriai 02, 102, 022 ir greitosios medicinos pagalbos tarnybos numeriai 03, 103, 033 viešuosiuose ryšio tinkluose bus nebenaudojami. 

Paskambinus senaisiais pagalbos tarnybų telefono numeriais iki 2022 m. kovo 31 d. automatiniu balso įrašu lietuvių ir rusų kalbomis dar bus informuojama, kad pagalbos poreikio atveju reikia skambinti numeriu 112, o 2022 m. balandžio 1 d. senieji pagalbos tarnybų numeriai bus visam laikui išjungti.

Senieji pagalbos tarnybų telefono numeriai naikinami įgyvendinant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. sprendimą dėl centralizuoto pagalbos skambučių vienu skubiosios pagalbos numeriu 112 administravimo Bendrajame pagalbos centre (BPC) ir autonominio pagalbos tarnybų pajėgų valdymo. Dėl šios priežasties prieš du metus buvo pakeistas ankstesnis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimas dėl skubiosios pagalbos tarnybų trumpųjų telefono ryšio numerių ir nustatytas aiškus bei konkretus šių trumpųjų telefono ryšio numerių naudojimo terminas iki 2021 m. rugsėjo 30 d. 

Kaip rodo statistiniai duomenys, šiuo metu vis dar yra žmonių, skambinančių senaisiais pagalbos tarnybų numeriais. Kiekvieną mėnesį sulaukiama apie 7,5 tūkst. skambučių senaisiais priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos, apie 6 tūkst. skambučių policijos ir apie 16 tūkst. skambučių greitosios medicinos pagalbos tarnybos numeriais. Tai sudaro apie 15–16 proc. visų pagalbos skambučių.

BPC viršininkas Audrius Čiuplys teigia, kad išjungus šiuos numerius BPC darbo krūvis nepadidės. „Visi skambučiai senaisiais priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos ir policijos numeriais į BPC yra nukreipiami dar nuo 2013 metų sausio, o skambučių srautai greitosios medicinos pagalbos tarnybos numeriais buvo perimti šių metų kovą. Jie priimami ir aptarnaujami tokiu pat būdu, kaip ir skambučiai numeriu 112, – sako A. Čiuplys. – Todėl senųjų pagalbos tarnybų numerių išjungimas neįtakos BPC veiklos. O gyventojams nuo šiol pakaks žinoti tik vieną lengvai įsimenamą numerį 112, kuris veikia „vieno langelio“ principu.“

Pasak A. Čiuplio, yra ir daugiau šių pokyčių privalumų. Vienas jų – skambučiams numeriu 112 suteikiama pirmenybė ryšio tinkluose. Piko valandomis, kai yra dideli skambučių srautai, tai padeda lengviau prisiskambinti ir sutaupyti laiko, kuris, reaguojant į pagalbos prašymus, yra labai svarbus. Skambinant numeriu 112 taip pat gaunami vietos nustatymo duomenys, kuriuos BPC teikia mobiliojo ryšio operatoriai ir siunčia pats išmanusis mobiliojo ryšio įrenginys. Be to, Lietuvoje numeriu 112 galima skambinti ir be SIM kortelės, todėl skubiąsias pagalbos tarnybas galima išsikviesti net tais atvejais, kai negalima prisijungti prie savo mobiliojo ryšio operatoriaus tinklo ar dėl kažkokių aplinkybių yra apribotas paslaugų teikimas. Na, o mobiliojo ir fiksuoto ryšio operatoriams taip pat bus daug paprasčiau užtikrinti skubiosios pagalbos linijos veikimą, kai liks tik vienas skubiosios pagalbos telefono numeris vietoje anksčiau buvusių dešimties.

Naudodamasis proga, Bendrasis pagalbos centras primena kelias pagrindines taisykles, kaip reikėtų skambinti numeriu 112, kad pagalba būtų kuo greičiau ir tiksliau suteikta:

  • surinkę numerį 112 laukite, kol operatorius atsakys į Jūsų skambutį. Jei nutrauksite pradėtą skambutį ir skambinsite iš naujo, būsite nukeltas į skambučių eilės pabaigą ir Jūsų prisiskambinimo laikas pailgės;
  • atsiliepus operatoriui trumpai ir aiškiai pasakykite, kas atsitiko;
  • pasakykite tikslų adresą, kur reikia skubios pagalbos. Jei jo nežinote, kuo tiksliau apibūdinkite vietą (nurodykite kryptį, atstumą, įvardinkite matomus objektus);
  • atsakykite į visus operatoriaus užduodamus klausimus. Supraskite, kad jie yra būtini, o tikslūs ir aiškūs atsakymai padeda tarnyboms tiksliau ir greičiau reaguoti;
  • išklausykite ir vykdykite operatoriaus patarimus;
  • nepadėkite ragelio, kol operatorius pasakys, kad pokalbį galima baigti.

Padėkime vieni kitiems – juk nuo mūsų bendradarbiavimo ir tarpusavio supratimo gali priklausyti, ar bus tinkamai suteikta pagalba tiems, kuriems jos reikia.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Dar nėra komentarų, būkite pirmasis pakomentavęs!


Pridėti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *