Skip to content

Dar kartą apie kelių priežiūros ir plėtros programos lėšas

Vidmantas ČEPULĖNAS (ignalinietis)

Valstybės įmonė Lietuvos automobilių kelių direkcija 2022-03-09 įsakymu Nr. VE-40 Lietuvos savivaldai paskirstė taip vadinamus kelių fondo pinigus 2022 m. Iš viso savivaldybėms skirta 159 milijonai 857 tūkstančiai eurų. Kiek skirta Utenos apskrities rajonams, žiūrėkite lentelėje.

IX. UTENOS APSKRITIS

47. Visagino savivaldybė    1.233,2 tūkst. Eur

48. Anykščių rajono            2.188,9 tūkst. Eur

49. Ignalinos rajono           1.397,4 tūkst. Eur

50. Molėtų rajono                1.683,1 tūkst. Eur

51. Utenos rajono                2.160,0 tūkst. Eur

52. Zarasų rajono                 1.602,5 tūkst. Eur

Iš viso Utenos apskr.        10.265,1 tūkst. Eur

Kaip matome, Ignalinos rajono savivaldybei skirta vienas milijonas 397,4 tūkst. eurų, kai kaimynams gerokai daugiau. Peršasi išvada, kad Vilnius galvoja kaip „12-kos kėdžių“ pagrindinis personažas Ostapas Benderis:  „Kisa, kam jums pinigai? Jūs juk neturite fantazijos.“ (Apie tai MI rašė kelis straipsnelius praėjusiais metais).

Kad būtų daugiau skaidrumo ir aiškumo vykdant vietinių kelių statybos, priežiūros ir remonto darbus rajone, 2022 m. kovo 16 d. savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu Nr. VT-143 sudaryta rajono savivaldybės vietinės reikšmės kelių objektų naujos statybos, rekonstravimo ir kapitalinio remonto, projektų planavimo, rengimo ir įgyvendinimo prioritetinė eilė. Tuo džiaugėsi 2022-03-25 www.ignalina.lt  „Savaitės akcentuose“ ir meras J. Rasikas. Kažkoks skaidrumas kai kam gal ir yra, bet aiškumo, bent man, tai trūksta. Ir džiaugsmo lieka nedaug. Prioritetinės eilės 5 pozicijoje įrašytas objektas „Dviračių ir pėsčiųjų tako įrengimas Dūkšto mieste nuo Partizanų g. iki paplūdimio (nauja statyba)“ ir 14 pozicijoje dar vienas objektas „Pėsčiųjų ir dviračių tako Dūkšto mieste nauja statyba“. Peršasi mintis, kad čia tas pats takas, o gal kitas? Kaip sakoma, gerai galvojo – prastai parašė. „Gramatniems“ taip būna. Įneškite aiškumą, ponai, įsakymo autoriai: apie kokį pėsčiųjų ir dviračių taką Dūkšto mieste galvojo administracijos direktorius, pasirašydamas įsakymą Nr. VT-143?  

2021 m. savivaldybės administracija planavo parengti „Dviračių ir pėsčiųjų tako įrengimo Dūkšto mieste nuo Partizanų g. iki paplūdimio (nauja statyba)“ techninį projektą. Perkant projektavimo paslaugas šis objektas buvo pavadintas „Pėsčiųjų tako (susisiekimo komunikacijos), Geležinkelio g., Dūkšto mieste, statybos supaprastintas projektas“. Gaila, bet tik dėl savivaldybės administracijai žinomų ir suprantamų priežasčių, 2021 m. techninis projektas laiku parengtas nebuvo (tradiciškai). Todėl šiemet tam reikalui vėl suplanuota 7,1 tūkst. eurų.

Atsižvelgdamas į minėtą prioritetinę objektų eilę, nustatyta tvarka rajono savivaldybės administracijos direktorius 2022 m. balandžio 7 d. įsakyme Nr. VT-165 dėl KPP lėšų paskirstymo, tą objektą jau pavadino „Pėsčiųjų tako Geležinkelio g., Dūkšto mieste, nauja statyba“. Akį rėžia dar ir tai, kad viename ir kitame įsakymuose (dėl objektų prioritetinės eilės ir KPP lėšų paskirstymo 2022 m.) tie patys objektai vadinami skirtingais pavadinimais: M. Petrausko skg. Nr. 5-47 Ignalinos miesto seniūnijoje nauja statyba ir M. Petrausko skg. (Nr. 5-47) nauja statyba, Taikos g. Nr. 5-41 Ignalinos miesto seniūnijoje rekonstrukcija ir Taikos g. dalies (Nr. 5-41) rekonstravimas ir t. t. Ir vėl eilinį kartą tenka atsidūsti: sunkiausi mokslai – rašymas ir aritmetika.  

Taip pat man lieka neaišku, kodėl prioritetinėje eilėje įrašyti kelių statybos objektai (sąraše jų yra iš viso 45), kuriems parengta techninė dokumentacija, atsidūrė tos eilės 28–33 pozicijose: vietinės reikšmės keliai arba jų dalys Nr. 5–50 Agarinio g. Ignalinoje, Nr. 6–59 Naujoji g., Kazitiškio k., Nr. 4–6 kelias Žydeliai–Gaureliai. O Kelias Nr. 3–10 Kežiai–Čižiūnai iš viso dingo iš prioritetinės eilės, nors jo techninio projekto parengimui išleista 13 207 eurų. Kai tuo metu į viršų „pakelti“ vykdymui neparengti objektai (jiems techniniai projektai tik planuojami rengti).  

Juk visiems, kam teko susidurti su vietinių rajono kelių (kurių savininkas savivaldybė) statybos reikalais ir mūsų rajono valdžios kompetencija bei „greitais apsisukimais“ šioje veiklos srityje, akivaizdu, kad silpniausia grandis šioje grandinėje – laiku neparengta statybos darbų techninė dokumentacija ir viešieji pirkimai. Vos tik gavus KPP lėšas, po savaitės pagal patvirtintą prioritetinį objektų sąrašą, viešųjų pirkimų interneto platumose turėtų kaboti skelbimai apie savivaldybės administracijos perkamus kelių statybos darbus ir projektavimo paslaugas. Turėtų… Deja… 

Atidžiau perskaitęs savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymą Nr. VT-165 dėl  KPP fondo lėšų paskirstymo 2022 m. vis tik turiu kuklaus optimizmo, kad šiemet pagaliau bus nutraukta ydinga tradicija ir kelių fondo pinigėliai gal „nesudegs“, nes pagrindiniai kelių statybos objektai, kuriems šiemet suplanuotos lėšos, yra tęstiniai, t. y. statybos darbai nupirkti pernai. Dar yra laiko nepramiegoti, perkant suplanuotų objektų statybos darbus ir techninių projektų parengimo paslaugas (šiemet tam numatyta apie 110 tūkst. eurų). Gal jau gana „deginti“ pinigus, skirtus rajono vietinės reikšmės keliams (gerinti rajono gyventojų gyvenimo kokybei). To ir linkiu rajono valdžiai, einančiai paskutinius šios kadencijos metus. 

P. S. Būtų malonu išgirsti administracijos direktorės nuomonę apie šiuos mano pastebėjimus.

Dar nėra komentarų, būkite pirmasis pakomentavęs!


Pridėti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.