Skip to content

Verslininkas jaunimui „padovanojo“ autokroso treniruočių trasą

Lina RAGINYTĖ

Šio priedo „Ignalinos kraštą kuriantys žmonės“ ŽMOGUS – verslininkas Valdas TRAPIKAS. Jis su bendraminčiais įrengė automobilių ir motociklų sportą mėgstančiam jaunimui naują treniruočių trasą. Gegužės 14 d. vyko ir pirmoji treniruotė. 

Kažkada veikusiame Zuikų karjere, tarp Zuikų ir Bėčiūnų kaimų, oficialiai atidaryta automobilių ir motociklų kroso treniruočių trasa. Šeštadienio rytą susibėgo dešimt automobilių sporto mėgėjų, keliskart daugiau žiūrovų, apgulusių griaudėjusią trasą. Kas užsuko minutėlei vedinas smalsumo, tik po valandos atgavo amą. Mokslininkai dar neatrado paaiškinimo, kas konkrečiai prikausto žmones, stebinčius automobilių sportą, nors šis užgimė kone prieš šimtą metų. Sutartinai laikoma, kad 1931 metai geriausiai atspindi automobilių sporto pradžią Lietuvoje, nes tais metais liepos 24 d. įvyko pirmasis Respublikinio masto ralis – „Aplink Lietuvą“. Anuomet automobilių lenktynėse startavo daug žinomų Lietuvai žmonių. Varžybas globojo bei prizą nugalėtojui įsteigė Lietuvos Respublikos prezidentas Antanas Smetona.

Tačiau būtent tokios kroso varžybos, kokioms šiandien treniruojasi jaunuoliai Zuikų trasoje, šalyje prasidėjo prieš 60 metų, 1962-aisiais. 

Matyt neatsitiktinai ir Zuikų trasos atidarymo važiavimus stebėjo vienas pirmųjų Ignalinoje automobilių sporto atstovas Vladas Damošius. Techninę trasos priežiūrą geranoriškai vykdė jaunimą palaikantis ūkininkas Darius Oškinis. Atvyko ir trasos įkūrėjas Valdas Trapikas su kolegomis. O jau visam automobilių „paradui“ vadovavo Ruslanas Ašurovas.

Sakoma, gera pradžia – pusė darbo. Pirmasis važiavimas gana sėkmingas, nors automobiliai vienas po kito demonstravo tiek privalumus, tiek trūkumus. Kažkas perkaito, kažkas stipriai klimpo ir pūškavo. Smagiai trasoje raudonu automobiliuku skriejo ir vienintelė mergina. 

Pasak R. Ašurovo, tokioje treniruotėje svarbiausia – saugumas. Todėl prieš pat startą dar kartą pravestas instruktažas, primintos esminės taisyklės ir paprašyta pagarbiai elgtis su moterimi, kadangi trasoje bus ir ji. Vyrai pasakė – vyrai padarė. Po kelių važiavimų, nors ir tvarkoma, trasa tapo labai klampi ir kai kurie automobiliai ėmė „sėsti“. Akimirksniu vyrai sušokę ištempė ir raudonąjį „golfuką“ su dama. 

Pasak paties V. Trapiko, viskas prasidėjo darymo būdu. „Visi žino, kad turėjome tokią trasą Kūjiškėje. Uždarė. Priežasčių tikrųjų taip ir nežinome. Numačiau šitą vietą. Pats karjeras seniai neveikiantis, išnaudotas, tad puikiai tinkama vieta tokiai trasai. Pasikalbėjau su rajono vadovybe. Buvo suformuota sklypas, kurį išsinuomojau. 

Kad būtų tai, kas šiandien yra, buldozeris dirbo 100 valandų. Ir tai – tik pradžia. Didieji ratai skirti automobiliams, o viduryje yra maži, su gerokai aukštesniais tramplynais, jie skirti motociklams. Turime rajone Skudučių šeimą: dvi merginos ir vienas berniukas, kurie jau tarptautinėse motokroso varžybose skina laurus ir garsina Ignaliną. Atvažiuoja ir iš kitų rajonų jaunimas“, – sako Valdas. 

Nesmagu apie tai kalbėti, bet sulaukė V. Trapikas jau ir policijos, ir kitų institucijų apsilankymo, nes ir čia kažkam nepatiko jų veikla. Kartais sunku suprasti žmones. Juk šie važiuotojai nedaro nežinia ko, negadina jokios kitų sukurtos infrastruktūros, tai kuo kliūna? Yra mėgstančių plaukti, žaisti krepšinį, futbolą, medžioti, megzti, slidinėti, groti, dainuoti, piešti, šokti… Puiku! Žmogui ne tik nueiti į darbą, pabūti su šeima ir pavalgyti reikia. Kiekvienas turi jam patinkančių pomėgių. Tam tikrai žmonių grupei patinka konstruoti automobilius ir jais varžytis trasoje. 

„Pirmosios varžybos parodė, kur ir ką reikia padaryti, pakeisti, išplatinti… Tobulinsime. O ateičiai turime ir daugiau planų. Aš realiai paruošiu trasą, o jau jie patys tegul galvoja, ką ir kaip daryti. Gal susikurti klubą, siekti licencijos, organizuoti patiems kažką rimto. Viskas jų valioje. Kita vertus, kas žino, gal ir aš pats ar mano bendraamžiai sugalvosime dar prasilėkti. Tam skirtų automobilių turime, tik reikia prikelti juos. Tiesa, susibėgimo metu nuskambėjo mintis paruošti tokių automobilių – pirmiausia saugumo sumetimais suvirintos apsaugos viduje – ir paleisti aukcioną… Visi norintys galėtų išsinuomoti ir pasivažinėti. Tikiu, kad paklausa tikrai bus“, – svarstė verslininkas. 

Į atrakciją susirinkusieji žiūrovai džiaugėsi ir puikia jiems skirta erdve. Susistačius automobilius ant kalno priešais trasą, galima viską stebėti net neišlipus iš automobilio, o galima išeiti ir pabendrauti su kitais, pasidalyti įspūdžiais. Jau nuskambėjo minčių, kad gal kitam sykiui šašlykų ir kokių užkandžių pasiruošti, nes pusdienį trunkantys važiavimai pramoga ir važiuojantiems, ir stebintiems.

Preliminariai tokios treniruotės šią vasarą vyks kartą ar du per mėnesį. O ateityje, kaip sakė Valdas, visa 4 hektarų teritorija gali būti paversta dar smagesne ir sveikai kraują kaitinančia laisvalaikio leidimo erdve.

Ignalinos TV nuotr.

Šio straipsnio komentuoti neleidžiama!

Orai Ignalinoje

Naujausiame laikraštyje „Mūsų Ignalina“ skaitykite

Reklama ir skelbimai svetainėje

Add Your Heading Text Here