Skip to content

SEO tikslai. Kokie jie turi būti?

MI informacija

Koks yra jūsų SEO kampanijos tikslas? 

Pasigerinti pozicijas Google paieškoje;

Aplenkti visus konkurentus;

Padidinti lankytojų srautą į jūsų puslapį iš paieškos;

Uždirbti daugiau?

Deja, visi atsakymai klaidingi. Tokius SEO tikslus gali iškelti tik įmonės ar padalinių vadovai, neturintys reikalingo bazinio supratimo apie tai, kaip veikia SEO paslaugos.  Apskritai dar nesate girdėję nieko apie SEO? Sužinokite kas yra SEO?

Neaiškus tikslas – nestabilus rezultatas

Dažniausia priežastis, kodėl SEO specialistams nepasiseka yra neaiškiai suformuluotas tikslas. Kai pasakoma, kad reikia padidinti lankytojų srautą į puslapį, nes tai turėtų padidinti pardavimus, SEO specialistai turi nemažai klausimų. Kokie lankytojai turi lankytis, kokiais kanalais jie turi ateiti? Ar gali ateiti per antrinius kanalus, pavyzdžiui, straipsnius žiniasklaidoje ar forumų įrašus? Klausimų daugybė, atsakymų – nė vieno. Ir viskas tik dėl to, kad nepavyko iš karto suformuluoti tikslo.

Taip kai kurie SEO „specialistai“ piktnaudžiauja. Pažada pasiekti pirmą poziciją, tačiau niekas nekalba kokiais būdais tai bus padaryta ir kiek laiko tas rezultatas laikysis pirmoje pozicijoje. Po tokių SEO kampanijų laukia greitas kritimas žemyn, tačiau sąskaita už SEO darbus jau apmokėta..

Kaip nepakliūti į tokias žabangas? Tiksliai suformuluoti SEO tikslus. Nustatyti SEO tikslai turi tiesioginės įtakos SEO paslaugų kainai.

Konkretūs SEO tikslai

Nustatant SEO tikslus, reiktų atminti, kad jie turi būti konkretūs, išdėstyti tam tikru laikotarpiu ir konkrečiai pamatuojami. Tikslas: aplenkti visus konkurentus nėra nei konkretus, nei nustatytas aiškus laikotarpis, nei aišku, kaip išmatuoti, ar jau aplenkėte konkurentus, ar dar ne…

Reikia konkrečių detalių. Pirmiausia, reikia išsiaiškinti, kur pagal tam tikrus parametrus yra jūsų puslapis, o kur konkurentai. Pavyzdžiui, puslapis pagal tam tikrą konkurencingą raktažodį yra 37 vietoje – 4 Google rezultatų puslapyje. Reiškia tikslas – aplenkti 36 konkurentus, kurie irgi nesėdi rankų sudėję.

Kitas svarbus momentas – per kiek laiko tuos 36 konkurentus reikia aplenkti. Per savaitę? Neįmanomas terminas. Per mėnesį? Vargu, ar įmanoma. Per 6 mėnesius? Tai realus laiko tarpas, per kurį pasiekiami rezultatai.

Kaip žinosite, kad konkurentai jau aplenkti? SEO specialistai naudoja įvairius įrankius pozicijoms stebėti, tačiau užsakovas neturi galimybės patikrinti jų patikimumo, todėl eina į savo naršyklę ir atsidaręs Incognito langą (atjungiama nuo paskyrų, ignoruojami slapukai) žiūri realius rezultatus. Tokiais atvejais užsakovų ir SEO specialistų rezultatai gali nesutapti ir kilti gana rimtas konfliktas. Dėl to iš karto būtina nustatyti, kokiais abiem pusėms prieinamais metodais bus matuojamas SEO kampanijos rezultatas.

Kai SEO tikslai yra konkretūs, SEO specialistai gali nustatyti, ko reikės, kad puslapis pasiektų iškeltus tikslus – t.y. suskaldyti į mažesnius konkretesnius tikslus. Ar apie juos informuojamas klientas, priklauso nuo susitarimo, tačiau skaidrumas čia nepakenks.

SEO tikslų pavyzdžiai

Pabaigai pateiksime keletą SEO tikslų pavyzdžių. Gal kažkuris tiks jūsų kampanijai.

Pasiekti TOP5 pozicijas su raktažodžiu X per 6 mėnesius;

Padidinti lankytojų iš Lietuvos kiekį 25 proc. per 3 mėnesius;

Gauti 30 kokybiškų atgalinių nuorodų per 6 mėnesius;

Parašyti 20 vnt. gero edukacinio turinio ir jį optimizuoti potencialių klientų užklausoms

Padidinti puslapio autoriteto įvertinimą iki ~25 (pagal Moz, Ahrefs ar Majestic vertinimą);

Į pirmąjį Google paieškos rezultatų puslapį pagal raktažodį X iškelti 2 puslapius.

Nustatę vieną ar keletą SEO tikslų ir suteikę laisvę SEO specialistams veikti rezultatų galite sulaukti ir anksčiau, nei numatyti terminai.

Sėkmės Jūsų verslui!

Dar nėra komentarų, būkite pirmasis pakomentavęs!


Pridėti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.