Visą praėjusią savaitę Lietuvos Broniaus Oškinio vaikų aviacijos mokyklos aerodrome Kėdainių r. šurmuliavo jaunieji aviatoriai – aerodrome vyko kasmetinis vaikų aviacijos sporto nacionalinis B. Oškinio taurės čempionatas. Jame dalyvavo 12–15 metų vaikai, suvažiavę iš šalies miestų ir miestelių – Kėdainių, Kauno, Vilniaus, Biržų, Ignalinos, Panevėžio, Marijampolės, Telšių, Zarasų, Pociūnų ir Alytaus. Sportininkai varžėsi asmeninėje ir komandinėje įskaitoje. Ignalinos rajono garbę gynė komanda, kurioje dalyvavo Motiejus Žievys, Matas Ramoška, Sofija Ignatova ir Andrej Ignatov. Teisėjų trejete – linkmeniškis Aurimas Kviklys.
Pavargę, bet labai laimingi, grįžo iš varžybų ignaliniečiai. Pirmą kartą sklandymo istorijoje jie tapo čempionais tiek individualioje, tiek komandinėje rungtyje. Lietuvos vaikų aviacijos sporto čempionu (įteikta Didžioji Broniaus Oškinio taurė ir diplomas) tapo Motiejus Žievys, komanda nugalėtoja – Ignalinos atstovai. Jaunųjų pilotų vadovas, treneris, dirbantis su mūsų rajono ir Zarasų jaunimu – zarasiškis Audrius Kuzma. Puikiai pasirodžiusi jo vadovaujama ir kaimynų komanda, varžybose užėmė antrąją vietą. Trečiais liko Telšių sportininkai, vadovaujami Antano Baublio.
Čempionato tikslas – ugdyti vaikų aviacijos pilotų gebėjimus, tobulinti įgūdžius, populiarinti aviacijos sportą tarp vaikų.
Broniaus Oškinio taurės čempionato esminis bruožas yra precizinis pilotavimas. Pilotai patys kontroliuoja atsikabinimą, turi visišką manevravimo laisvę, tačiau privalo pilotuoti patikimai ir tiksliai ir įvykdyti šiuos reikalavimus:
a) skristi tiksliai nurodytame aukštyje,
b) taisyklingai ir tiksliai nutupdyti sklandytuvą pažymėtoje vietoje,
c) išlaikyti kryptį nutūpus.
Berniukai ir mergaitės rungėsi atskirai. Čempionato programą sudarė 10 etapų. Prieš pirmąjį etapą pilotai atliko mažiausiai po vieną kvalifikacinį skridimą. Dalyviai – vaikų aviacijos pilotai, gimę 2007 m. ir jaunesni, turintys galiojančias licencijas, išduotas 2021 m. arba anksčiau.
Įvykdę visus reikalavimus ir puikiai pilotavę sklandytuvus varžybose, jaunieji sportininkai į rajoną parvežė garbingus apdovanojimus. Jų laimėjimais karščiausiai džiaugėsi tėveliai ir kiti artimieji, nerimavę dėl galutinių rezultatų.
Sklandytuvų pilotavimas gal nėra pats populiariausias sportas rajone, bet tokiomis sąlygomis ir su didelėmis jaunųjų sportininkų pastangomis – vertas visuotinio dėmesio ir paskatinimo. Laikraščio kolektyvas nuoširdžiai prisideda prie visų gražiausių linkėjimų Ignalinos komandai ir tiki jos sėkme bei pergalėmis ateityje!
Keli sakiniai iš sklandymo istorijos.
Lietuvos sklandymo istorija prasidėjo 1910 m. kovo 14 d., kai Vilniuje įsikūrė oreivystės būrelis, tačiau sklandymas tuo metu neišpopuliarėjo.
Sklandymo vystymuisi sąlygos atsirado tik susikūrus Lietuvos Aeroklubui (LAK). 1931 m. LAK-as ėmėsi konkrečių veiksmų sklandymui vystyti. Į Vokietijoje esančią Rasytės (Rossitten) sklandymo mokyklą buvo pasiųstas j. leit. G. Radvenis-Heidrikis. Jis įvykdė „C“ piloto normatyvą ir tapo pirmuoju lietuvių sklandymo instruktoriumi.
Tais pačiais 1931 m. A. Gustaičio, kuris tuo metu ėjo ir LAK pirmininko pavaduotojo pareigas, iniciatyva Vokietijoje buvo nupirkti 3 komplektai sklandytuvo RRG Zögling brėžinių ir inicijuota mokomųjų sklandytuvų statyba. Vienas komplektas atiduotas Klaipėdos šaulių būreliui, kitas – Kauno Aukštesniajai technikos mokyklai (ATM). Trečiąjį sklandytuvą statė karo aviacijos dirbtuvėse, prižiūrint leit. V. Milevičiui ir P. Skurauskui.
Nuotraukos iš asmeninio Aurimo Kviklio albumo.
Šio straipsnio komentuoti neleidžiama!