Tam, kad važiavimas automobiliu būtų kuo lygesnis ir malonesnis, transporto priemonėse yra naudojamos spyruoklės. Šie pakabos elementai, kuriuos kontroliuoja amortizatoriai, iškelia kėbulą į reikiamą aukštį, gesina vibracijas ir smūgius duobėtam kelyje, gerina transporto priemonės keliamąją galią. Laikui bėgant, pakabos spyruoklės praranda savo elastingumą ir „sukrenta“ (trumpėja). Dėl pasikeitusio jų standumo ir pablogėjusių techninių savybių, sumažėja ir kitų važiuoklės dalių našumas.
Tas pats liečia ir patogumą vairuojant automobilį, kuris gendant spyruoklėmis, gerokai pablogėja, nes važiuojant nelygiu keliu dingsta minkštumas ir dingsta automobilio stabilumas. Dėl pakrypusio svorio centro, net ir vežant nedidelį krovinį, ratai gali pradėti liesti kėbulą. Tokiose situacijose padėti gali tik savalaikis spyruoklių patikrinimas ir kokybiškas jų remontas arba keitimas. Didelį naujų šio tipo elementų asortimentą galima rasti šioje nuorodoje: https://www.signeda.lt/vaziuokles-dalys-c1338/pakabos-ir-amortizatoriu-dalys-c2721/spyruokle-c3029
Spyruoklinio remonto gali prireikti dėl ilgalaikio automobilio eksploatavimo arba pernelyg didelių apkrovų poveikio šiam pakabos elementui. Štai keli požymiai, kurie gali pasufleruoti apie spyruoklių pažeidimą arba reikšmingą susilpnėjimą:
Važiavimas nebėra toks pat sklandus ir lygus;
pasikartojantys pakabos „kritimai“;
pastebimas automobilio pasvirimas į vieną šoną;
ryškiai girdisi spyruoklės apvijų susidūrimo garsai.
Ganėtinai įprastas automobiliui vežamas svoris gerokai labiau nuleidžia kėbulą.
Minėtos problemos efektyviai išsprendžiamos pakeitus pakabos spyruokles. Tai nėra pigus sprendimas ir kurį laiką vietoj jo galima imtis tokių sprendimų kaip specialios tarpinės, kurios užsideda ant spyruoklių ir ištempia jas, neleidžiant apvijoms trauktis. Tai yra laikinas sprendimas, kuris pastaruoju metu dažnai naudojamas dėl nesudėtingo atlikimo, ir pagerėjusių spyruoklių techninių savybių. Pirmiausia domkrato pagalba pakeliamas automobilio kėbulas. Tada atsukamas amortizatoriaus laikiklis, po kurio spyruoklė atleidžiama kartu su gumine pagalvėle. Kitas remonto etapas – apžiūrėti spyruoklę, patikrinti tarpiklių būklę ir išvalyti atramas. Tada mechanikas montuoja tarpines, ir uždeda atgal spyruoklę. Jų montavimo metu meistras užtikrina, kad apatinė detalės dalis būtų tinkamai įstatyta į specialų pakabos svirties griovelį. Po to mechanikas sureguliuoja spyruokles ir sumontuoja amortizatorių.
Šio straipsnio komentuoti neleidžiama!