Skip to content

„Audi“ inžinerinis progresas: kaip keitėsi garsieji gamintojo penkių cilindrų varikliai?

MI informacija

 „Audi“ – gamintojas, kuris visuomet skyrė be galo daug dėmesio įvairiems inžineriniams sprendimams. Jie laikui bėgant tapo pripažinti visame pasaulyje. Nors šis vokiečių automobilių pramonės milžinas yra sukūręs šimtus unikalių technologinių sprendimų, tačiau vienu žymiausiu vis dar yra laikomi garsieji penkių cilindrų varikliai. Šiame straipsnyje kartu su https://www.avkparts.lt specialistais aptarsime, kuo šios nestandartinės struktūros varikliai yra ypatingi ir kokia yra jų istorija. 

Istorijos pradžia

Pirmieji penkių cilindrų struktūros „Audi“ varikliai buvo pradėti gaminti dar 1976 metais, kuomet pasirodė žymusis „Audi 100 C2“ modelis. Tuo metu keturių cilindrų vidaus degimo varikliai buvo laikomi bene efektyviausiu galimu sprendimu, todėl idėja sukurti kažką naujo buvo vertinama gana kontraversiškai. Tiesa, penkių cilindrų variklio pristatymas nebuvo pirmoji gamintojo mintis, susijusi su rinkos naujovėmis. Pirminė idėja buvo masinė šešių cilindrų variklių gamyba bei jų montavimas į tuo metu gaminamus automobilius. Deja, tačiau tuometinis šešių cilindrų variklis buvo gerokai per didelis daugelio modelių kėbulams, o ir jo svorio pasiskirstymas nebuvo tolygus. Dėl šios priežasties gamintojui teko ieškoti sprendimų, galinčių išspręsti šias problemas. Jau visai netrukus problemos buvo išspręstos ir dienos šviesą išvydo pirmieji penkių cilindrų varikliai. Tuo metu gamintojas net nenutuokė, jog šios naujovės pristatymas laikui bėgant taps tikru sėkmės pavyzdžiu, gyvuosiančiu dar daugybę metų.

Pirmojo penkių cilindrų variklio technologinės savybės

Kaip ir dauguma kitų to meto variklių, naujojo koncepto penkių cilindrų vidaus degimo varikliai nebuvo tobuli. Pavyzdžiui, panašios struktūros dviejų litrų darbinio tūrio dyzelinis penkių cilindrų variklis, pasirodęs 1978 metais suteikdavo vos 51 kW galią. Nepaisant mažos jo galios, jis nebuvo laikomas ekonomišku sprendimu dėl nemenkų kuro sąnaudų. Panašu, jog „Audi“ inžinieriai suprato, jog naujos struktūros varikliai vis dar reikalauja pažangesnių sprendimų, todėl netrukus buvo pristatytas atnaujintas modelis, turintis integruotą turbiną. Šįkart atnaujinta variklio versija užtikrino 125 kW galią, kuria galėdavo džiaugtis kiekvienas, vairuojantis „Audi 200 5T“ modelį.

Tolimesnė „Audi gaminamų variklių raida

1994 metais penkių cilindrų vidaus degimo varikliai buvo pradėti montuoti ir į „B“ serijos „Audi“ automobilius, o pirmasis jų buvo „Audi A4 B5“. Šie varikliai ne tik užtikrindavo didesnę galią, tačiau ir džiugindavo vairuotojus puikesnėmis ekonominėmis savybėmis. Netrukus penkių cilindrų variklių gamyba buvo sustabdyta ir buvo pradėti gaminti šešių cilindrų varikliai, užtikrinę „Audi“ automobiliams dar daugiau galios bei važiavimo dinamikos. Šie modeliai buvo montuojami ne tik į įprastas „A“ serijos transporto priemones, tačiau ir į sportinius „S“ modelius.

„Audi“ gamintojas į penkių cilindrų variklių gamybą vėl rimčiau pradėjo žiūrėti 2009 metais. Tuomet rinkoje pasirodė naujos kartos 2.5 litrų darbinio tūrio penkių cilindrų variklis su papildomai integruota turbina. 250 kW galią suteikiantys varikliai buvo montuojami į sportinius „Audi“ automobilius, tokius kaip „Audi TT RS“ bei „Audi RS Q3“. Tokius variklius sudarančios audi dalys turėjo būti gaminamos iš gerokai patvaresnių medžiagų, galinčių atlaikyti kur kas didesnes apkrovas. Šie varikliai buvo be galo greitai pripažinti tarp automobilių mylėtojų dėl puikių našumo savybių bei išskirtinio garso. Svarbu paminėti ir tai, jog nuo 2010 metų šis variklio modelis buvo pripažintas geriausiu metų varikliu net septynis kartus iš eilės.

Naujausias „Audi“ penkių cilindrų variklis – net 294 kW galią sukuriantis sportinės dinamikos stebuklas, naudojamas „Audi RS3“ modeliuose nuo 2021 metų. Kol kas tai yra technologiškai pažangiausias bei dėmesio verčiausias modelis, kokį tik pavyko sukurti šiam žinomam vokiečių automobilių pramonės milžinui.

Šio straipsnio komentuoti neleidžiama!

Orai Ignalinoje

Naujausiame laikraštyje „Mūsų Ignalina“ skaitykite

Reklama ir skelbimai svetainėje