Skip to content

Burnos sausumas naktį? Kodėl neturėtumėte ignoruoti simptomų

MI informacija

Burnos sausumas, mediciniškai vadinamas kserostomija, yra itin nemalonus pojūtis, ypač kai pasireiškia naktį. Ir nors gali kilti noras į jį nekreipti dėmesio, tai būtų klaida, nes išsausėjusi burna gali būti įvairių sveikatos problemų ženklas. Tad, kodėl jaučiame burnos sausumą naktį ir kodėl simptomų nederėtų ignoruoti? 

Seilių svarba 

Burnos sausumas atsiranda tuo atveju, kai burnos seilių liaukos negamina pakankamai seilių, kurios yra būtinos ne tik virškinimui, bet ir burnos sveikatai palaikyti. 

Seilės padeda neutralizuoti bakterijų gaminamas rūgštis, riboja bakterijų augimą ir nuplauna maisto daleles.

Naktinio burnos džiūvimo priežastys

Burnos džiūvimą naktį gali lemti keli veiksniai. Daugelio receptinių ir nereceptinių vaistų, įskaitant antihistamininius, dekongestantus, vaistus nuo skausmo ir depresijos bei nerimo, šalutinis poveikis yra būtent burnos džiūvimas.

Kita dažna priežastis yra amžius, nes senstant žmonėms gali natūraliai sumažėti seilių gamyba. Be to, vyresnio amžiaus žmonės dažniau vartoja vaistus, galinčius sukelti burnos džiūvimą.

Tam tikros sveikatos būklės, pavyzdžiui, diabetas, Šegreno sindromas ir Parkinsono liga taip pat gali sukelti burnos džiūvimą.

Rūkymas ar tabako kramtymas, alkoholis ir kofeinas taipogi prisideda prie dehidratacijos ir burnos džiūvimo.

Galiausiai, žmonėms, kurie net patys nežinodami naktimis kvėpuoja per burną, kas dažnai nutinka ir peršalus, dažnai sausėja burna. 

Kodėl neturėtumėte ignoruoti burnos sausėjimo?

Dažnai pagalvojame, kad užteks dažniau išgerti vandens ir ši problema praeis. Deja, burnos džiūvimo ignoravimas, ypač kai tai yra nuolatinis reiškinys, gali sukelti įvairių komplikacijų. 

Seilės padeda išvengti dantų ėduonies ir dantenų ligų, nes neutralizuoja rūgštis ir nuplauna maisto daleles, tad seilių trūkumas gali pagreitinti dantų gedimą, 

Seilės yra labai svarbios burnai sutepti, kas yra būtina valgant, kalbant, netgi jaučiant maisto skonį. Kai seilių nepakanka, gali susilpnėti skonio pojūtis, tampa sunkiau kalbėti. 

Sausa burna taip pat yra labiau linkusi į infekcijas, pavyzdžiui, pienligę (grybelinę infekciją).

Burnos džiūvimo keliamas diskomfortas, ypač kai jis trikdo miegą, taip pat gali turėti psichologinį poveikį, sukelti dirglumą ir neigiamai paveikti bendrą gyvenimo kokybę. 

Burnos sausumo diagnozavimas ir gydymas

Jei naktį dažnai jaučiate burnos džiūvimą, svarbu nustatyti to priežastį, nesvarbu, ar tai lemia vaistai, liga, ar gyvenimo būdo veiksniai.

Tai padaryti padės gydytojas arba odontologas, apžiūros metu nustatysiantis burnos džiūvimo priežastį. 

Jei priežastis yra vaistai, gydytojas gali pakoreguoti jų dozę arba paskirti kitą vaistą. Jei burnos džiūvimą lemia liga, jos gydymas gali padėti palengvinti simptomus.

Be medicininio gydymo, burnos džiūvimą gali padėti įveikti kelios paprastos priemonės ir gyvenimo būdo pokyčiai. 

Kaip sumažinti burnos sausumą?

Stenkite visą dieną gerti daug skysčių, o jei jaučiatės itin dehidratavę, pusiausvyrą atgauti gali padėti vitaminų lašelinės. Daugiau informacijos rasite paspaudę šią nuorodą https://dropsclinic.lt/vitaminu-laselines-vilniuje/.

Oro drėkintuvo naudojimas miegamajame naktį gali padėti palaikyti oro drėgmę ir sumažinti burnos sausumą. 

Gera burnos higiena taip pat yra labai svarbi. Valykite dantis su fluoro turinčia pasta, kasdien naudokite dantų siūlą ir burnos skalavimo skystį be alkoholio.

Stenkitės kvėpuoti pro nosį, o ne pro burną. Jei nosis užsikimšusi, prieš miegą naudokite fiziologinį nosies purškalą.

Dar vienas būdas padidinti seilių gamybą yra kramtyti becukrę gumą arba čiulpti becukrius saldainius.

Kada kreiptis į specialistą?

Jei naminės priemonės nesumažina burnos sausumo arba jei įtariate, kad tai susiję su rimtesnėmis pagrindinėmis ligomis, svarbu kreiptis į gydytoją. 

Be to, jei jaučiate kitus simptomus, pavyzdžiui, didelį diskomfortą burnoje, sunkumus ryjant ar nuolatinį gerklės skausmą, tai padaryti reikia dar greičiau. 

Norint išvengti rimtų pasekmių svarbūs yra ir reguliarūs dantų patikrinimai. Odontologas ne tik stebės jūsų burnos sveikatą, bet ir patars kaip mažinti burnos džiūvimą ir su tuo susijusias problemas.

Nelaukite per ilgai 

Burnos džiūvimas naktį yra daugiau nei tik nepatogumas – laiku nesiėmus priemonių gali atsirasti reikšmingų pasekmių tiek burnos, tiek bendrai sveikatai. 

Atminkite, kad jei jau kurį laiką kenčiate nuo nuolatinio burnos džiūvimo, visada geriausia pasikonsultuoti su sveikatos priežiūros specialistų, kad būtų nustatyta pagrindinė priežastis ir paskirtas tinkamas gydymas.

Šio straipsnio komentuoti neleidžiama!

Orai Ignalinoje

Naujausiame laikraštyje „Mūsų Ignalina“ skaitykite

Reklama ir skelbimai svetainėje