Praėjusi savaitė prasidėjo prie žvakių – maždaug nuo 4 iki 7.30 val. didžiojoje rajono dalyje nebuvo elektros. Tokio įvykio niekas nemena. Elektra dėl gedimo dingsta kažkurioje gatvėje, kažkuriame kaime (išskyrus atvejus, kai avarijos įvyksta dėl gamtos stichijos), o čia jos pusketvirtos valandos nebuvo beveik visame rajone. Jokių, kaip įprasta, žinučių informacijos, atsiprašymų. Jos pasirodė tik vėliau. Net į rajono savivaldybės paklausimą ESO pradžioje parašė, kad aukštos įtampos linijoje įvyko avarija, bet jie nieko komentuoti negali. Vėliau sakė esą avarija įvyko dėl šalčio poveikio, kas taip pat, švelniai tariant, vargu ar tiesa.
Elektra atsirado apie 7,30 val., bet nuo ryto skaitytojai klausinėjo, kas nutiko? Jie pasakojo: „Pusę nakties ir šį rytą iki 7.30 val. visame rajone nebuvo elektros (išties ji buvo Didžiasalyje, ryčiau Mielagėnų, Rimšėje – red.). Gedimas ar hibridinė ataka? Iš ESO nebuvo nė vieno pranešimo apie gedimus (įprastai ir telefonu, ir el. paštu informuoja)“, pasakojo skaitytojas Matas. Socialiniuose tinkluose rajono gyventojai taip pat piktinosi ir dalinosi nerimu. Temperatūrai nukritus iki -25 laipsnių šalčio, kai kurie gyventojai liko be šildymo, nerimauta, kad gali užšalti ir vanduo. Žmonės feisbuko grupėje taip pat tikina negavę jokių žinučių iš ESO dėl dingusios elektros ilgiau nei 3 valandas, nors įprastai, kaip teigia jie, tokios perspėjimo žinutės ateina net jei elektra dingsta 5 minutėms. „Čia gi pasienis, išties nejauku nežinoti, kas vyksta, o susisiekti su niekuo nepavyksta“, – sakė gyventoja Vaida. Kiti gyventojai taip pat aiškino negavę jokių pranešimų, nors įprastai juos gaudavo.
Elektra dingo dėl gedimo
Elektros tinklą, kuriame įvyko tiekimo sutrikimas, prižiūri „Litgrid“. Jų atstovas Matas Noreika vėliau patikino, kad tai tikrai nebuvo hibridinė ataka, o elektra buvo dingusi dėl gedimo. „Pirmadienį, 4,24 val., dėl gedimo atsijungė 110 kV elektros perdavimo linija Dūkštas–Kazitiškis–Padysnis–Didžiasalis–Ignalina. Daliai vartotojų energijos tiekimas atnaujintas 6,28 val., visiems tiekimas galutinai atstatytas 7,27 val. Gedimo priežastys nustatinėjamos, atsiprašome gyventojų už nepatogumus“, – sakė jis.
M. Noreika pabrėžė, kad pranešimus apie gedimus gyventojams siunčia ESO. Jie esą buvo informuoti iškart, kai tik įvyko gedimas. O ESO atstovė Rasa Juodkienė teigė, kad žinutės gyventojams pradėtos siųsti 7 val ryto. Pasidomėjus, kodėl informacija gyventojų nepasiekė anksčiau, ji tikino, kad informaciniai pranešimai gyventojams siunčiama tik nuo 6 val. ryto, nes taip norėjo patys gyventojai. „Pagal dabar galiojančias taisykles, kurios buvo parengtos atsižvelgiant į gyventojų nuomonę, informaciniai pranešimai trumposiomis žinutėmis siunčiami nuo 6 val. ryto arba, kaip šiuo atveju, rankiniu būdu sistemai perduoti 7 val. ryto. Per šią valandą vyko intensyvūs darbai, kad elektros energijos tiekimas būtų kuo operatyviau atstatytas visiems vartotojams. Suprantame vartotojų susirūpinimą ir primename, kad apie elektros energijos sutrikimus galima informuoti internetu ir kreipiantis į klientų aptarnavimo centrą telefonu +370 697 61852“, – aiškino ESO atstovė.
Įsidėmėkite (užsirašykite) šį konkretų telefoną, nes viešai be trumpojo telefono numerio, kuriuo prisiskambinti paprastai sunku, kitų kontaktų su ESO nėra.
Šio straipsnio komentuoti neleidžiama!