Žiema tarsi jau palydėta, ir Užgavėnės praėjo. Šiemet jos vadinamojoje žiniasklaidoje buvo pažymėtos patriotizmo protrūkiu. Žurnaliūgos pranešė, kad viena pilietiška moteriškė, dirbanti darželyje, pasibaisėjo, kad jos auklėtinių mama savo vaikus Užgavėnėms nusprendė aprengti žydukais. Tai esąs visiškas antisemitizmas.
Pilietiškais šiais laikais, jeigu įsigilinsime, labai jau dažnai vadinami „stukačiai“. Čia visai tarp kitko.
Taigi, jeigu tu užsidėjai žydo kaukę – esi antisemitas. Jeigu nusidažei odą juodai – esi rasistas. Kovotojai su rasizmu nebesutinka, kad Otelas būtų juodaodis. Girdi, jeigu Otelą vaidina baltaodis, tai jis nusitepa juodai, o tai esąs liūdnos praeities reliktas.
Įdomu, kodėl baltaodžiui vaizduoti juodaodį, jeigu dar ir, čia jau visos ribos būtų peržengtos, apsirengusį kokios nors Afrikos tautos rūbais – rasizmas, o kai juodaodis apsirengia kaip anglų džentelmenas, pastarasis į tai visiškai nereaguoja?
\Kodėl, sakysim, per Užgavėnes blogai yra persirengti ne tik žydu – net vengru – jau kažkoks iškrypimas? Ir čigonu persirengti – kodėl blogai? Aš netvirtinu, kad tai gerai, nes tuojau pat atsiras ir mane tuo pačiu, tai yra, rasizmu (antisemitizmu) kaltinančių. Aš tik klausiu – kodėl baltajam persirengti juoduoju – rasizmas, o juodajam baltuoju – nieko tokio?
Ar rusu persirengti – irgi rasizmas? O palestiniečiu? Klausimas irgi tik šiaip sau.
Beje, dėl čigono. Pasidomėjau, kokioje dar kalboje čigonai vadinami romais? Rumuniškai čigonas – tiganesc, vengriškai – cigany (diakritinių ženklų nevartoju), vokiškai – zigeuner, angliškai – apskritai kažkoks gypsy. O romas visose kalbose išlieka romu – tokiu alkoholiniu gėrimu, atsiprašau kandidato į Lietuvos prezidentus pono Aurelijaus Verygos, kad paminėjau šį pavadinimą.
Įdomu, kada pas mus Štrauso operetė (Operett „Ciganybaro“) vadinsis „Romų baronas“?
Pačios lietuvių tradicijos, teigiama, yra rasistinės. Norite pavyzdžių? Prašau.
Vienas pilietis, toks Danielis Lupshitzas, tv3.lt publikacijoje vadinamas Lietuvos žydu, pareiškė, kad dėl Holokausto kaltos Užgavėnės. Cituoju pagal tv3.lt: „Tokios mintys ir idėjos vos prieš 80 metų atvedė į 300 tūkstančių Lietuvos piliečių žudynes“.
Taigi, dėl Holokausto viskas aišku. Užgavėnės kaltos. Kur čia Hitleris jas nusižiūrėjo? Tiesa, Klaipėdoje jis lankėsi, bet, atrodo, ne per Užgavėnes…
O jums neatrodo, kad šitas Lietuvos žydas nusišneka? Man net tokia mintis neatėjo, aš vėlgi tik klausiu.
Viena šito Lietuvos žydo išsakyta mintis mane net grąžino į jaunystę. D. Lupshitzas sako: „Mes žydukai Lietuvos, ajajai. Žydukai Lietuvos pastatė šitą Lietuvą, jeigu ką“.
O aš jaunystėje nuolat girdėdavau, kad Lietuvą „pastatė“ didysis brolis, kad čia visos didžiosios gamyklos, sąjunginėmis vadinamomis, atsirado tik to didžiojo brolio dėka. Kol lietuviai atostogavo kur nors šiaurėje, prie Laptevų jūros ar šiaip svetingame Sibire, didysis brolis darbavosi Lietuvoje. Statė, statė ir pastatė.
O dabar, po šitiek metų, sužinojau, kad Lietuvą pastatė „žydukai Lietuvos“.
Jeigu taip koks kartonas ar celofanas būtų pasakęs, veikiausiai būtų kilęs šioks toks pasipiktinimas. O dabar – vėl tik klausiu, be jokios negeros minties – niekas nesipiktino todėl, kad taip pasakė pilietis su šlike?
Dar viena Lietuvos žydo citata iš tv3.lt: „Lietuvos žydus piktina ir pati Užgavėnių tradicija, kai vaikai, persirengę raganomis, velniais, romais ir žydais, eina per namus kaulyti saldainių ar pinigų. Noriu suprasti, tai jūs katalikai, krikščionys ar švenčiat šventes, kurios atėjo iš viduramžių“?
Įdomu, kas bus, kai kam nors šaus į galvą, kad Trys Karaliai buvo žydai? Kaip tada – tebevaikščios Vilniaus gatvėmis Trys Karaliai, tai yra, trys lietuviai, persirengę žydais? Gal Vilniaus meras asmeniškai kviesis aktorius iš Izraelio, kad žydai nebūtų įžeidinėjami?
Kuo giliau į mišką, tuo daugiau medžių. Tokia yra lietuviška patarlė. Persirengdami žydais įžeidžiame žydus, juodaodžiais – juodaodžius, net persirengti vengru – tai įžeisti vengrą. Kas toliau?
Manau, laikas pereiti į gyvūnijos pasaulį. Pirmiausiai gyvūnų mylėtojai turėtų uždrausti persirengti ožiu, nes vyrai gali palaikyti tai negera užuomina. O apie kiaulę nė šnekėti nevalia.
Matyt, tada reikės atsisakyti ir patarlės „Įleisk kiaulę į bažnyčią, tai ir ant altoriaus užlips“. Įdomu, ar žydai ką nors tokio turi, kažką panašaus į „Įleisk kiaulę į sinagogą…“
Čia aš tik klausiu, visai ponui Danieliui netaikau, man net minties tokios nebuvo. Apie tautosaką paklausti tai juk galima?
123rf.com nuotr.
Šio straipsnio komentuoti neleidžiama!