Skip to content

Vasaros pavojai. Vanduo

Ignalinos r. visuomenės sveikatos biuro informacija

Vasaros metu praleisti laiką prie ežerų, upių, jūros yra puikus būdas pailsėti ir atsipalaiduoti. Saugiai mėgaukitės vasaros malonumais. Maudynės suteikia daug džiaugsmo, tačiau vandenyje elkitės atsargiai.

Pagrindiniai vandens pavojai ir poveikis sveikatai:

Skendimas – pagrindinė mirties priežastis vandens telkiniuose. Net ir išgelbėjus skendusį asmenį, dėl deguonies trūkumo jis gali patirti smegenų pažeidimus. Skendimą įtakoja nepakankami plaukimo įgūdžiai, staigūs gilumos pokyčiai, pavojingos srovės, sūkuriai ar bangos. Alkoholio ar psichotropinių medžiagų vartojimas sumažina budrumą ir padidina skendimo riziką, taip pat staigūs sveikatos sutrikimai (širdies ar epilepsijos priepuoliai). Prevencijos priemonės: visada plaukite prižiūrimose vietose, naudokite gelbėjimosi liemenes, mokykitės plaukti ir atidžiai stebėkite besimaudančius vaikus.

Vandens užterštumas, kurio priežastis – bakterijos, virusai, cheminės medžiagos ar teršalai patekę į vandens telkinius iš nuotekų, pramonės, žemės ūkio arba kitų šaltinių. Užterštas vanduo gali sukelti įvairias ligas, įskaitant gastroenteritą, odos infekcijas, ausų infekcijas bei kvėpavimo takų ligas. Maudykitės tik patikrintuose ir švariuose vandens telkiniuose, venkite vandens patekimo į burną, po plaukimo nusiprauskite duše.

Vandens gyvūnai ir augalai, kurių įkandimai ar įgėlimai gali sukelti alergines reakcijas, infekcijas arba rimtus sužalojimus. Dumbliai gali sukelti odos bėrimus, virškinimo trakto problemas ir kitas sveikatos problemas. Plaukite tik patikrintuose ir saugiuose vandenyse, venkite nepažįstamų ar įtartinų augalų bei gyvūnų.

Mėšlungis – staigus, nevalingas, skausmingas raumens sutraukimas, trunkantis nuo kelių sekundžių iki kelių minučių. Atsiradimo priežastys: dehidratacija, elektrolitų trūkumas, raumenų pertempimas, kraujotakos sutrikimai, tam tikros sveikatos būklės (diabetas, skydliaukės ar inkstų ligos). Prevencija: kai mėšlungis atsidanda plaukiant vandenyje – atsigulti ant nugaros, jei įmanoma sutrauktą raumenį trinti bei žnaibyti, kol suminkštės, ir plaukti į krantą; karštu oru ar sportuojant gerkite pakankamai vandens; subalansuokite savo mitybą.

Žaizdos ir traumos gali atsirasti dėl slidžių akmenų, staigių dugno pokyčių, povandeninių objektų (pvz. šakų, šiukšlių). Žaizdos, nubrozdinimai, lūžiai ar galvos traumos taip pat gali būti dėl nesaugaus plaukimo ar nardymo. Prevencija: prieš neriant patikrinkite plaukimo vietą, venkite pavojingų vietų ir laikykitės atsargumo priemonių.

Bendros rekomendacijos:

1. Plaukimo įgūdžiai yra būtini norint saugiai mėgautis vandens telkiniais Mokykitės plaukti patys bei mokykite plaukti savo šeimos narius.

2. Vaikai, kai jie yra vandenyje arba šalia jo, turėtų būti nuolat prižiūrimi suaugusiųjų. Mažiesiems vaikams būtinai naudokite  liemenes. Baidarių žygiuose, plaukiant valtimis net ir mokantys plaukti suaugę turėtų dėvėti gelbėjimosi liemenes.

3. Plaukite tik patikrintuose ir oficialiai pripažintuose švariuose vandens telkiniuose. Venkite plaukimo po stiprių liūčių, kai gali padidėti taršos lygis.

4. Venkite alkoholio ar psichotropinių medžiagų vartojimo.

5. Susipažinkite su pagrindinėmis pirmosios pagalbos taisyklėmis, nes greita reakcija ir tinkamai suteikta pagalba gali išgelbėti gyvybę.

Šio straipsnio komentuoti neleidžiama!

Orai Ignalinoje

Naujausiame laikraštyje „Mūsų Ignalina“ skaitykite

Reklama ir skelbimai svetainėje

Add Your Heading Text Here