Skip to content

Vyriškumo mokykla – po dangumi

Sigita TELYČĖNAITĖ

Laisvės troškimas mus neša per gyvenimo jūrą, kurioje, įveikdami audras bei nerimą, dažniausia tampame stipresni ir tyresni. Skrydžio laisvės slėpiniai pilnai nenusakomi materijos pasaulio įrankiais, nes pilotą veda įkvėpimas, dvasia, nepamatuojama ir netelpanti mūsų žodžių rėmuose. Nemirštanti skrydžių aistra suprantama tik patyrusiems jos magnetą ir svaigumą.

Žinomas pilotas ir „Skraidančios kalvės“ savininkas Raimondas ŽIEVYS jau sugrįžo iš pirmojo etapo tradicinio skrydžio aplink Lietuvą. Kelionės dalyviai išgyveno ir įveikė sudėtingas oro sąlygas, nesklandumus, tapo brandesni.

„Skrydžiai aplink Lietuvą prasidėjo 2019 m. ir tęsiami dabar. Pirmame etape skridome per Žemaitijos regioną, o antrame –daugiau dėmesio skirsime Aukštatijai. Pakilęs Antalksnėje, leidausi Pociūnų aerodrome, vėliau skridome į Nemunaitį, Plungę, Telšius. Visa kelionė vyko ekstremaliomis sąlygomis: lietus, vėjas, permainingi ir galingi audrų frontai. 

Nusileidę į planuotą tašką, buvome tylesni, labiau pavargę, nes pilotavimas reikalavo ypatingų jėgų ir dvasinio susikaupimo. Tradiciškai, Stepono Dariaus gimtuosiuose Judrėnuose vyko įspūdinga aviacijos šventė, kurioje visi dalyvavome.

Pernai įsigytas 1929 m. lėktuvas „Bellanca CH-300“, kurį pilotuoja Rolandas Paksas – (LY-NLY) labai panašus į „Lituanica“, su kuriuo per Atlantą skrido legendiniai lakūnai Steponas Darius ir Stasys Girėnas. Tuomet už 3 tūkst. JAV dolerių pirktas lėktuvas reikalavo didelių investicijų, kol buvo pritaikytas ilgam skrydžiui. R. Paksas pasiryžęs pakartoti istorinį žygį ir kitąmet „Bellanca“ lėktuvu ketinama nuskristi 8 tūkst. kilometrų iš Čikagos (JAV) į Kauną, o neseniai pradėtas visą vasarą truksiantis žygį per Lietuvą, kurio metu aviacijos mėgėjai galės apžiūrėti, paliesti ir galbūt net paskraidyti išskirtiniu lėktuvu. 

Judrėnuose vyko akrobatinių skrydžių grupės ANBO pasirodymas kartu su „Bellanca“. Įspūdinga šou programa, dalyvavo didelė eskadrilė. Surengėme ir nedidelį koncertėlį, kuriame, duetu su dalyvavusiu airiu pilotu, atlikome keletą lietuviškų ir airiškų kūrinių. 

Mūsų eskadrilėje skrido lenkų pilotas-žurnalistas, rengęs informacinę medžiagą apie šią kelionę lenkų spaudai.

Dėl sudėtingų oro sąlygų ne vienas patyrė nesklandumų, gedimų, išgyveno ekstremalius nusileidimus. Visas iškylančias problemas sprendėme draugiškai, todėl visi gyvi ir sveiki pasiekėme numatyto maršruto pabaigą.

Jau paskutinę kelionės akimirką, kada susėdome vakarienei prie bendro stalo, prabilme apie savijautą… Pilotai, išgyvenę tokiose oro sąlygose, pasijutome kitaip – brandesni, paaugę savyje, tarsi baigę dar vieną vyriškumo mokyklą po dangumi.

Taip, mes skridome stipriai rizikuodami, bet betarpiškai ir tvirtai palaikydami vienas kitą. Neklausėme ir negirdėjome replikų, stabdančių numatytus skrydžius, nekreipėme dėmesio į frazes: „Turėkit proto kildami tokiu oru. Nebūkite kamikadzės!“… Mes skridome. 

Per 4 skrydžių dienas lieka subrandinta gera patirtis. Visą laiką, kas rytą, į orą kilo nuo 10 iki 15 lėktuvų. Pilotų dvasios vienybė ir drąsa leido įveikti skeptikų abejones“, – teigė Raimondas Žievys, į visus skrydžius imdamas savo ištikimąją armoniką. 

Nuotraukos iš asmeninio R. Žievio albumo. 

Šio straipsnio komentuoti neleidžiama!

Orai Ignalinoje

Naujausiame laikraštyje „Mūsų Ignalina“ skaitykite

Reklama ir skelbimai svetainėje

Add Your Heading Text Here