Skip to content

Vargai dėl kitų žinybų nedaromų darbų

Jonas BALTAKIS (Rajono savivaldybės tarybos narys)

Viešojoje erdvėje toliau „lūžta ietys“ dėl kelio Ignalina–Palūšė remonto. Kelių kilometrų atkarpoje šio kelio danga išties buvo daugiau nei bloga. Arimas. Kai niekas nieko nedarė, kai kurie veidaknygės (facebook’o) rėksniai triukšmavo, kaltino valdžią, kad niekas tuo keliu nesirūpina. Kai dabar kelio remontas pagaliau prasidėjo, bet dėl biurokratinių kliūčių vėluoja ir stringa, vėl triukšmas, kad ne taip, ne tą daro, o ir pinigus rajono valdžia (tiksliau – vicemeras, besirūpinantis tuo keliu) jau esą „ištaškė“, tai kelio ir nepabaigs. Kiti piktinasi blogai veikiančiais šviesoforais, remontininkų pastatytais kelyje.

Šis kelias – ne rajono rūpestis

Palūšės kelias – respublikinės kategorijos, jis yra VIA Lietuva (buvusios Kelių direkcijos) žinioje. Ši įmonė jį prižiūri, remontuoja, skiria pinigus. Rajono savivaldybė negali jo nei remontuoti, nei skirti tam savo rajono biudžeto lėšų. VIA Lietuva yra sudariusi šalies kelių remonto grafiką, pagal kurį šis kelias planuotas remontuoti tik po trejų metų. Tiek laukti nevalia, teko imtis iniciatyvos ir kelią bandyti „gydyti“ dar šiemet. Jau rašėme, kad rajono vicemeras Vaidotas Židanavičius Susisiekimo ministerijoje turi gerų bičiulių. Todėl kai negali pramušti visokių grafikų, pabandyta naudos rajonui siekti per gerus santykius. Vicemeras ilgai varstė ministerijos ir ministro duris, pasak jo, ir gražiai kalbėjo, ir barėsi, net ministrą Marių Skuodį, kai jis rajone lankėsi, tuo keliu pavežiojo, kol pagaliau gavo rezultatą. Gal ne idealų, bet situaciją gerinantį dar šiemet, o ne po trejų metų.

– Kai pradėjau vaikščioti Susisiekimo ministerijos ir VIA Lietuva koridoriais, teiravausi, ar ankstesnė rajono valdžia kreipėsi į juos dėl šio kelio remonto, sakė – niekada. Nerado nė vieno prašymo iš Ignalinos. Todėl, pasak ministerijos specialistų, jie galvojo, kad jei skundų nėra, tai Ignalinoje viskas gerai. Na, o toliau, kaip toj pasakoj, praėjau ugnį, vandenį ir varines triūbas. Ministras iškart pasakė – ne. Pasak jo, Lietuvoje uždaryta 80 tiltų, žmonės važiuoja aplink iki 50 km, ten reikia pinigų, o Ignalinoje nieko blogo. Nenusileidome, barėmės, kalbėjomės, kol pagaliau reikalai pajudėjo. Pernai rudenį Palūšės kelyje labiau tik duobes palopė, bet to buvo per mažai, todėl šiemet ministerijos atakos tęsėsi ir buvo skirtos lėšos 943 m2 remontui. Bus klojamos ištisinės asfalto juostos. Vienur dešinėje kelio pusėje, kitur – kairėje, kai kur abiejose pusėse. Norėjome darbus baigti iki miesto šventės, bet nesigavo. Labai norėčiau, kad mūsų kelininkai dirbtų trimis pamainomis 24 valandas per parą. Kaip Vokietijoje ar Norvegijoje. Bet, deja, gyvename Lietuvoje, – MI sakė V. Židanavičius. 

Asfaltą laužo štai tokios perkrautos mediena furos. Rąstai neturi siekti bortų viršaus, o būti žemiau jų bent 50–70 cm.
Asfaltą laužo štai tokios perkrautos mediena furos. Rąstai neturi siekti bortų viršaus, o būti žemiau jų bent 50–70 cm.

Stringa ekspertizės

Prieš klojant asfaltą, ekspertai tiria kelio pagrindą, ar po asfaltu yra reikiamas kiekis skaldos, ar normatyvus atitinka asfalto storis. Čia vėl prasidėjo kančios. Tie ekspertai neskuba, sako, kad pas juos didžiulė eilė toms ekspertizėms atlikti. Vėl tenka bartis, aiškinti, prašyti. O tyrimai blogi, kažkada kelininkų dirbta atmestinai. Skaldos sluoksnis per plonas, asfalto – taip pat. Todėl furos, pakrautos mediena, ir laužo asfalto kraštus. Juolab, kad jos visada yra perkrautos, o to niekas nekontroliuoja. Dėl per lėtų ekspertizių darbai ir vėluoja.

– Važiuoju ir tikrinu darbus kasdien. Kad furos nelaužytų asfalto kraštų, ant skaldos kelio pakraščiu bus dedamas betono sluoksnis, o ant jo jau asfaltas klojamas. Be to, paaiškėjo dar vienas negražus dalykas. Kai mes neriamės iš kailio gerinti kelio kokybę, kažkas skambina į ministeriją ir prašo… to nedaryti. Girdi, kam pinigus mėtot, geras tas kelias. Turiu ir tą telefono numerį, iš kurio skambinta, – karčiai šypsosi vicemeras.

Šviesoforai

Kol vyksta remontas, eismą reguliuoja kelininkų pastatyti šviesoforai. Kad remontuojamame kelio ruože automobiliams nebūtų problemų prasilenkti, eismą ir reguliuoja raudonos ir žalios šviesos. Tačiau vairuotojai zirzia, kad ir čia betvarkė. Esą šviesoforai ilgai nepersijungia, o vairuotojai dažnai nepaiso tvarkos ir važiuoja degant raudonam signalui. Tą patvirtinu, nes pats mačiau. Važiavome nuo Palūšės, prie raudono šviesoforo stovėjome apie 12 minučių, o per tą laiką pro mus per raudoną pralėkė net šeši automobiliai. Čia jau tokia mūsų kultūra, kuri vargu ar pasikeis. Todėl dažniau ten turėtų lankytis policijos patruliai.

V. Židanavičiaus nuotr.

2 komantarai (-ų)

  1. Šlovė merui! Šlovė vicemerui! Šlovė partijai! Ura, draugai komunistai!

  2. Pahuju ta paluse, uzsidare viskas tarzano laikais su leningradskom sliuhom, kadu Pabiržėn eksfeltos kelių? Atsboda baidares pamest unt Daugirdą posukia koznu rozu kanas skradžiai, Danius dą reikalus patvarkydavą a dabar kankreti bezabrazija. Užuojauta dėl mamąs Daniuk.


Šio straipsnio komentuoti neleidžiama!

Orai Ignalinoje

Naujausiame laikraštyje „Mūsų Ignalina“ skaitykite

Reklama ir skelbimai svetainėje

Add Your Heading Text Here