Su šiltais vėjais nuskrido vasara. Rugsėjis, kviesdamas grįžti į klases mokinius ir mokytojus, jau – ant slenksčio. Tradiciškai Mokslo ir žinių dienos išvakarėse kalbamės su rajono Švietimo ir kultūros skyriaus vedėja Gražina MACKONIENE.
Artėja Nauji mokslo metai. Ar rajono pedagogų bendruomenė jau pasirengusi aktyviam darbui? Kiek švietimo įstaigų, mokytojų ir mokinių įsitrauks į ugdymo procesą nuo Rugsėjo 1-osios mūsų rajone?
G. M. Naujųjų mokslo metų išvakarėse pirmiausiai norėčiau pasidžiaugti, kad visos rajono mokyklos turi pakankamai mokytojų. Tai yra viena iš svarbiausių sąlygų sėkmingai pradžiai. Keturiose savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose tikimės sulaukti apie tūkstantį mokinių, juos ugdys beveik du šimtai mokytojų ir kitų švietimo specialistų. Savo veiklą toliau tęs dvi neformaliojo vaikų švietimo mokyklos bei švietimo pagalbos tarnyba. Ikimokyklinio bei priešmokyklinio ugdymo programos bus vykdomos mokyklų skyriuose Dūkšte, Naujajame Daugėliškyje, Ceikiniuose ir Mielagėnuose.
Tikrai laukia daug naujovių ateinančiais mokslo metais. Pirmiausiai – visos klasės mokysis pagal atnaujintas ugdymo programas. Tiesa, dar nėra visų reikiamų naujų vadovėlių, tačiau į pagalbą mokytojams ateina iš esmės atsinaujinęs švietimo portalas www.emokykla.lt, pasiūlydamas daug ir įvairaus nemokamo skaitmeninio turinio.
Vieni svarbiausių darbų per moksleivių atostogas – švietimo įstaigų remontas, materialinės bazės atnaujinimas. Ar daug klasių dar kvepia dažais? Ar spėta visur užbaigti pasirengimą Mokslo ir žinių dienai?
G. M. Rajono mokyklos daugiau ar mažiau atsinaujinusios laukia į klases sugrįžtančių mokinių. Visose mokyklose pagal poreikį ir galimybes vyko einamojo remonto darbai. Ignalinos „Šaltinėlio“ mokyklos virtuvėje atliktas remontas, kieme – įrengta lauko scena, o šios mokyklos Vidiškių skyriuje atliktas ne tik einamasis remontas, bet ir nupirkta naujų baldų. Didžiasalio „Ryto“ gimnazijoje atnaujinta fojė, įrengta moderni rūbinė, nupirkti nauji baldai vienai ikimokyklinio ugdymo grupei. Vidiškių gimnazijos kabinetai irgi kvepia dažais, be to, ši gimnazija iš projekto „Ugdymo priemonės mokykloms“ gavo daugiau nei 40 nešiojamų kompiuterių. Ignalinos Miko Petrausko muzikos mokykla džiaugiasi kokybiškai atliktu remontu dviejuose mokomuosiuose kabinetuose ir dalyje koridoriaus. Didžiausia mūsų rajono mokykla – Ignalinos Česlovo Kudabos gimnazija – stiprina savo materialinę bazę moderniomis mokymo priemonėmis Tūkstantmečio mokyklų programos dėka. Dar vasaros pradžioje gimnazijos kieme įrengta Muzikinė pievelė kviečia prieiti ir pagroti muzikiniais lauko instrumentais. Įgyvendinant projektines veiklas, ateityje dar laukia kabinetų atnaujinimo darbai.
Nuo 2024 m. rugsėjo visos bendrojo ugdymo mokyklos ir darželiai turės priimti specialiųjų poreikių vaikus, jei jų tėvai, pasitarę su specialistais, nuspręs, kad lankyti bendrojo ugdymo įstaigą jų vaikui yra geriausia. Su kokiais papildomais rūpesčiais ar sunkumais ugdymo procese teks susidurti pedagogams?
G. M. Įtrauktis siekia sudaryti geriausias galimybes skirtingiems vaikams kartu augti ir mokytis stiprinant ir skleidžiant kiekvieno galias. Plačiąja prasme įtraukusis ugdymas – tai kokybiško ugdymo užtikrinimas kiekvienam besimokančiajam, atsižvelgiant į kiekvieno individualias galimybes ir poreikius. Siauresne prasme tai – mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymas sudarant palankias sąlygas kiekvienam mokiniui ugdytis pagal jų poreikius ir galimybes bendrojo ugdymo mokyklose, užtikrinant švietimo pagalbą, lygias galimybes ir ugdymosi prieinamumą.
Drąsiai galiu teigti, kad įtraukusis ugdymas visose rajono mokyklose yra prasidėjęs ne prieš vienus ar dvejus metus, o gerokai anksčiau, juk rajone turime daugiau kaip 20 proc. vaikų, turinčių įvairių specialiųjų ugdymosi poreikių. Visos mokyklos turi sukaupusios tam tikros patirties dirbdamos su šiais vaikais, turime nemažą būrį švietimo pagalbos specialistų, kasmet didėja mokytojo (nuo rugsėjo – mokinio) padėjėjų skaičius (o ir poreikis taip pat), tačiau kiekvienas atvejis yra individualus ir visuomet reikia kiekvieną atvejį įvertinti ir per profesionalumo, ir per žmogiškumo prizmę – atrasti, kas vaikui labiausiai padėtų augti.
Kitas rūpestis – ugdymo aplinkos pritaikymas ir prieinamumo užtikrinimas įvairių poreikių vaikams. Tai irgi planuojama palaipsniui daryti, pirmiausiai pasinaudojant projektų galimybėmis.
Sėkmės Jums visų naujovių įgyvendinime. Rugsėjis – ant slenksčio. Ko palinkėtumėte kolegoms – pedagogams ir visiems švietimo įstaigų darbuotojams naujame etape?
G. M. Mano palinkėjimas visiems, žengiantiems Rugsėjo taku:
Sakoma, kad nėra tobulų žmonių, nėra tobulų situacijų, tačiau nuostabu, kad visi galime augti, tobulėti, mokydamiesi naujų dalykų, įgydami naujų patirčių bei gebėjimų ir keliaudami link savo Sėkmės, kuri kiekvienam iš mūsų yra šiek tiek kitokia. Taip pat sakoma, kad tie, kurie nuolat ko nors mokosi, yra laimingesni… Kolegoms linkiu dirbti bendradarbiaujančioje ir palaikančioje aplinkoje bei patiems ją kurti, o visiems besimokantiems – įdomios ir prasmingos Naujų mokslo metų kelionės!
Autorė dėkoja už dialogą.
Asmeninio G. Mackonienės albumo nuotr.
Šio straipsnio komentuoti neleidžiama!