Alyvos padėklas dar žinomas kaip karterio padėklas arba tiesiog karteris – tai variklio apatinėje dalyje esanti automobilio dalis, atliekanti kelias svarbias funkcijas:
- Jame randasi variklio alyva, kuri siurblio pagalba yra pumpuojama atgal į variklį;
- Karteris tarnauja kaip savotiškas šilumokaitis, kuriame alyva yra atvėsinama;
- Jis saugo vidaus degimo variklį nuo nešvarumų, tokių kaip kelių dulkių, purvo, smėlio, sniego ar ledo.
Tai nėra tas transporto priemonės elementas apie kurį dažnai prisimena vairuotojai, tačiau jam sugedus, o tiksliau tinkamai neatlieka savo funkcijų, automobilio varikliui ateis sunkios dienos. Karteris yra ganėtinai tvirta detalė, tačiau jei jis nėra papildomai apsaugotas iš apačios plieno lakštu, tai jį pažeisti būna ganėtinai lengva. Tarp dažniausiai pasitaikančių tokių situacijų sukėlėjų yra:
- Mechaniniai pažeidimai užkabinus kelyje gulinčius akmenis, arba bandant užvažiuoti ant aukštų bordiūrų.
- Padėklo deformavimas dėl perkaitusio variklio.
- Karterio padėklo tarpinės deformavimas, persukus tvirtinimo varžtus.
Bet koks pažeidimas reiškia, kad iš karterio teka alyva. Tai savo ruožtu daro automobilio eksploatavimą labai pavojingu, nes alyvos trūkumas gali tapti variklio užsikirtimo priežastimi, o tai jau visai kitokios išlaidos nei karterio padėklo keitimas. Pastebėjus karterio gedimą, svarbu jį kuo greičiau pakeisti. Gera žinia ta, jog ženklai bylojantys apie galimas problemas su šiuo automobilio elementu yra ganėtinai aiškūs ir nesunkiai pastebimi:
- Išbėgusios alyvos žymės automobilio stovėjimo vietoje, net ir po trumpo sustojimo.
- Sumažėjęs alyvos slėgis sistemoje.
- Staigiai padidėjusios variklio alyvos sąnaudos.
- Akimis pastebimi įtrūkimai ar deformacijos karterio korpuse.
Visais šiais atvejais bet koks delsimas ir bandymas „pratraukti“ bent dar kelis kilometrus, gali turėti labai rimtas pasekmes, kai net ir specialistų įsikišimas nepadės. Taip pat svarbu tais atvejais, jei karterio keitimą nuspręsite atlikti savarankiškai, kad laikytumėtės rekomendacijų. Darbus atlikti reikia švarioje ir gerai apšviestoje vietoje, kad į prietaiso vidų nepatektų nešvarumų, galinčių sugadinti variklį. Taip pat svarbu atsargiai ir tolygiai užveržti varžtus neperspaudžiant tarpinės, tačiau ir nepaliekant laisvumų.
Šio straipsnio komentuoti neleidžiama!